RED DEVILS: Varför detta klagande på att det är en sponsorlogga på magen. Det verkar som det är mer uppretande än att själva estiken. Inom fotbollen har det så långt tillbaka jag kommer ihåg varit en huvudsponsor på bröstet utan att någon klagat. Bara för att TIK nu gör något oväntat i hockey sammanhang så ska väl de inte få skit för det när det generera pengar till föreningen.
TD: ska smygkika lite på LIF-DIF på Canal+ ikväll jag.... Fan va härligt att säsongen ÄNTLIGEN kommer igång.... Premiärseger två år irad.... räknar kallt med ett tredje
-RöDa BaSkErN-: Visst vart det sämre när en sponsor gick in och satte AXA på bästa reklamplats, men man kan ju gotta sig att Modo också har den där sponsorn så då är vi bara de näst fulaste tröjarna, Modo föresten rankar Boorken som bästa norrlag tippar dom 3a och resten av norrlagen sist inkl LIF. Visst gör Styf mål i morgon den bäste offensive backen med en väldig kanon var inte Modo ute efter han? nu blev det mycket Modo.
Tror faktiskt Timrå vinner i morgon kväll och att Brynäs slår Leksand i kväll men gardera med kryss.
RED DEVILS: Jämför modos matchtröja med timrås så inser du snabbt att vi inte har dom fulaste tröjorna i årets elitserie iaf =)
kommentar: Timrå har iaf den goda smaken med att göra "transparenta" reklambilder så dom smälter in i tröjan. Modo däremot har färg på alla sina vilket ser förj*vligt ut...
RED DEVILS: Antingen vill man missförstå eller så vill man försöka fötstå....... (eller så uttryckte jag mig otydligt) Vet ej vilket fack du stoppar dig själv i.
Naturligtvis så är det trevligt med fina inramningar kring alla sportevenemang men när ett reklamtryck på bröstet (axa) som är tryckt under varumärket (Timrå) och förstör matchtröjorna enligt din mening får sådan stor engagemang från din sida så läggs energin på helt fel håll.
Lägg den då på ett sådant sätt där inramningen på matcherna kan göras utifrån de förutsättningar som är.
Amb-41: Då kan vi ju avveckla TIFO gruppen också dårå och sluta ge bidrag till våran TIFO grupp. Om det bara vore för hockeyn som man gick på hockey så skulle det nog inte finnas några sponsorer alls i Timrå IK. Men visst är det spilld mjölk att sitta här och diskutera AXAs vara eller inte vara men cad finns det annars att KLAGA på innan säsongen har börjat??? För eftersom det kommer att gå så otroligt bra för TIK i år så passar jag på att klaga lite nu så har jag gjort det innan säsongen startar på allvar.
RED DEVILS: Hur vore det om energin lades mer kring det sportsliga.... jag menar är entrén viktigast för dig?? komma ut från pippifågeln som ifjol eller ett stort havregrynspaket... Spelar ingen roll tycker jag, att det blir 60 minuters bra hockey från vårat Timrå det är viktigt.
RED DEVILS: Intressant ändå, för oss som är i branchen, är att det snålaste företag som finns på jorden (Ceralia) ändå verkar se något positivt med att sitta fastklistrad med ett av sin starkaste varumärken på elitseriens mest bottentippade lag. Man har lagt en del av sin marknadsföringskostnad på Timrå Ik?! Smart eller ej återstår att se. Det har ju funnits både flippar och floppar i detta bondeföretag genom åren.
RED DEVILS: Timrå gör en kanon säsong och AXA ökar sin grötförsäljning med 70% och vips om två år har vi en AXA-arena. ........................... Heja Timrå
Tröjerna verkar vara någonting som alltid berör supportrarna. Vet inte hur många gånger tröjerna har disskuteras här på hockeysnack. Men personligen så tycker jag att årets tröjer är betydligt snyggare än förra årets.
COLD MAN: Lugn och fin ja. Undra om det blir ett havregryns paket som TIK gör entre ur denna säsong det vore något det.
bröst och bringa havreflinga.
Huvudsponsor??? Om det är så att AXA är dom som sponsrar TIK mest denna säsong så måste nog sponsor avdelningen ta och skärpa till sig. Det är väl kanske så att AXA har köpt just den platsen på tröjan eller...
Sedan så vet jag också att det snart kommer att gå en AXA reklam film för gröt på tub i TV och huvudaktören i den filmer är Peter Forsberg, AXA har väl köpt in sig på MODOs tröjor också men att AXA skulle vara modos huvudsponsor i år det har jag svårt att tänka mig. Det verkar som om Cerelia satsar hårt på idrott.
RED DEVILS: Blir årets säsong lyckad, ja då bryr jag mig inte så mycket om AXA loggan. Men skulle det däremot gå åt fanders, ja då kan jag ju alltid säga att det berodde på AXA, typ.
Äh va fan, dräkterna har nu inte precis bytt färg, så RED DEVILS -lugn och fin nu. Älska Timrå ik.
RED DEVILS: Timråloggan har visserligen haft många utseenden, men texten där det står TIMRÅ har nästan alltid varit det som dominerat tröjan. Det är skönt att örnskrället är borta från bröstet och har fått en mer undanskymd plats.
Sedan vet jag inte vad du menar med att sälja bort emblemet, i all elitidrott får huvudsponsorn den mest dominerande platsen på bröstet. Jag skulle också helst se en tröja med så lite reklam som möjligt, men då blir det ju inga pengar istället.
Amb-41: Jag tror att tröj försäljningen kommer att slå bottenrekord i år. Om man inte säljer se gamla tröjorna istället. För vem vill gå omkring med AXA på magen. Det var svårt att smälta örnens intrång på tröjorna men det har man nu kommit över och börjat gilla tröjorna istället men AXA där går gränsen...
Säsongens tröjor är det fulatse jag sett på länge.
Tallarna försvann, Örnen kom. Nu när Örnen försvunnit från bröstet så har "Gunde Svans" Gröt företag kommit dit AXA. Helt otroligt vilket nedköp man kan göra för "lite" pengar men som vanligt allt går att köpa...
Jag tycker det är skandal att man säljer bort sitt eget Emblem...
Nu dröjer det väl inte länge förrän södra stå skanderar Timrå AXA, Timrå AXA. Kanske suppklubben ska söka sponsring från AXA också???
Har hört rykten om att landslaget ska byta ut de tre kronorna mot ett OPEL märke stämmer detta?
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.
Varför detta klagande på att det är en sponsorlogga på magen. Det verkar som det är mer uppretande än att själva estiken.
Inom fotbollen har det så långt tillbaka jag kommer ihåg varit en huvudsponsor på bröstet utan att någon klagat.
Bara för att TIK nu gör något oväntat i hockey sammanhang så ska väl de inte få skit för det när det generera pengar till föreningen.
Vad vore Liverpool utan ölreklamen på bröstet?