Nyss hemkommen från klassiska hockeynästet i Kladno i Tjeckien.Hade inte tänkt skriva om det men eftersom det döck upp en oväntad TIK-anknytning kan jag inte undanhålla er denna,i mina ögon,stora sensation.Kommer till det senare i texten. Om jag åkt ner en dag tidigare hade jag fått äta middag med Bobby Orr hemma hos Kaberle (Sr)!Missade tyvärr det med Kaberle har lovat informera bättre inför nästa år då Mr Orr lär komma tillbaka. Någon kram från Friskan till Jagr blev det dock inte då han aldrig umgicks som de andra pga hans alla sponsorsuppdrag,möten,matcher m.m.Hade nog inte kramats ändå utan bara framför en formell hälsning men inte ens det blev det. Dock rolig fest då Milan Hlinicka (VM-målis i våras) firade sin förstfödde med mat,dryck,cigarrer osv på stampuben.Bröderna Kaberle var där liksom,Pavel Patera (kom fram tog i hand och sa God Morgon kl 9 på kvällen-vad lärde han sig i AIK igentligen??) och många andra av dagens Kladno spelare.Kul fest!! Jagr fick jag dock se spela då vi for till Litvinov för deras match mot Team Jagr.Förutom Jagr själv spelade Straka,Nedved,Rucinsky,Vejvoda,Patera,Reichel m.fl m.fl. Och nu kommer bomben!! Jag höll på fara på arschlet nerför läktaren trots att det nästan var utsålt då nummer 5 i Team Jagr var ingen mindre än Robert Schnabel!!Schnabel i Team Jagr!!! Han var lika sävlig,felplacerad som vanligt och missade alla uppspel men INGEN utvisning. Robert Schnabel i Team Jagr!Jag har inte smällt det än men mycket hockey på 4 dar och roligt var det
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.
Om jag åkt ner en dag tidigare hade jag fått äta middag med Bobby Orr hemma hos Kaberle (Sr)!Missade tyvärr det med Kaberle har lovat informera bättre inför nästa år då Mr Orr lär komma tillbaka.
Någon kram från Friskan till Jagr blev det dock inte då han aldrig umgicks som de andra pga hans alla sponsorsuppdrag,möten,matcher m.m.Hade nog inte kramats ändå utan bara framför en formell hälsning men inte ens det blev det.
Dock rolig fest då Milan Hlinicka (VM-målis i våras) firade sin förstfödde med mat,dryck,cigarrer osv på stampuben.Bröderna Kaberle var där liksom,Pavel Patera (kom fram tog i hand och sa God Morgon kl 9 på kvällen-vad lärde han sig i AIK igentligen??) och många andra av dagens Kladno spelare.Kul fest!!
Jagr fick jag dock se spela då vi for till Litvinov för deras match mot Team Jagr.Förutom Jagr själv spelade Straka,Nedved,Rucinsky,Vejvoda,Patera,Reichel m.fl m.fl.
Och nu kommer bomben!!
Jag höll på fara på arschlet nerför läktaren trots att det nästan var utsålt då nummer 5 i Team Jagr var ingen mindre än Robert Schnabel!!Schnabel i Team Jagr!!!
Han var lika sävlig,felplacerad som vanligt och missade alla uppspel men INGEN utvisning.
Robert Schnabel i Team Jagr!Jag har inte smällt det än men mycket hockey på 4 dar och roligt var det