ernie eagle:
Vad brukar du vilja, och samtidigt vara förbunden till, som du måste avstå ifrån?
ernie eagle:
Om vi lyfter lite på huvudet, skulle jag vilja säga att du är för en NHL-isering av svensk hockey.
Du vill att klubben bestämmer allt över sina kontrakterade spelare, och det är upp till klubbens godtycke om någon spelare skulle tas ut till landslagsuppdrag, och sedan spela.
I en sådan värld skulle vi kunna skrota allt vad landslagshockey heter.
Lätt tråkig värld, sett från my point of view.
ernie eagle:
Jo'rå - det finns nog horder av spelare som nobbat på grund av i princip vadsomhelst.
Men nu gäller det Timrå och Sanny.
Har du frågat dig varför Sanny inte (ännu) har nobbat turneringen?
Ööh, förstår inte riktigt vad jag själv menade där, så jag formulerar om mig:
ernie eagle:
Nu går det upp mer ljus.
Timrå IK står alltså utanför svensk hockey!
För det är ju de föreningar som är knutna till ishockeyförbundet som i och med detta också accepterat att deras spelare kan bli uttagna till landslag. Och det är alltså inte Timrå!
Hur ser dispensen ut för att ändå spela i vårt seriesystem?
ernie eagle:
Nu går det upp mer ljus.
Timrå IK står alltså utanför svensk hockey!
För det är ju de föreningar som är knutna till ishockeyförbundet som har i och med det accepterat att deras spelare också kan bli uttagna till landslag, och det är alltså inte Timrå.
Hur ser dispensen ut för att ändå spela i seriesystemet?
Aha, ernie eagle:
Det går upp ett ljus!
Det är Sanny du är förbannad på.
ernie eagle:
Inga Timrå-spelare i rysscupen, alltså.
Gäller detta allt Tre Kronor-deltagande.
Kommande landslagsturnering i Globen? VM? OS? Om det blir nån Canada Cup i framtiden?
ernie eagle:
OK - vi drar ett streck över tidigare tuppfäktning i ämnet, och försöker gå vidare lite konstruktivt, ålrajt?
Du vill att Tre Kronor INTE ska spela Rosno Cup? - eller vill du bara att man inte ska ta ut Timråspelare till Rosno Cup?
Jag skrattar inte ett jävla dugg, ernie eagle:
Jag tycker bara att du tangerar världrekord i egoism och trångsynthet.
Däremot har jag full förståelse för om Sanny tar chansen, kan ju ligga en VM-biljett i potten i slutändan! Å till syvende och sist är väl var och en sig slälv närmast och han (som många andra) har en egen karriär att tänka på. Utgår från att han själv är kapabel att bedöma huruvida hans medverkan är till godo för honom själv och svensk hockey...
Nå´n som såg Zamboni-inslaget på Bollibompa förresten..? :-)