Ja, otympliga är en sak och dyra en annan. Förespråkar ett hav av rödvita supporters. Tar man med sig en av flaggorna till AIK eller Djurgårdens matcher i Globen kan man vara så säker på att såväl matchvärdar som publik kommer reagera.
De första genom att hota med stämmningsansökan för brott mot Reklamlagens kapitel 4. Tillståndsgivande, paragraf 2 Diskriminering av hemmalaget samt den häpna publiken genom sedvanligt dåligt gensvar på speakerns försök att skapa stämmning.
Det är synd flaggor är så otympliga. Annars kunde man ju ha ett gäng på läktaren och veckla ut allt efter spelets utveckling... I powerplay så tar vi fram den RFSU-sponsrade med ett "SKJUT!" på...
Tänkte på det där med tifo. Istället för att ha kvittorullar kan man ju ha ketchup flaskor med mycket starkt sprut i. Skulle bli ganska coolt och vips så är hela publiken vackert röd efter.
Men annars så är det mycket intressanta ideer Johan lägger fram här.
Johan J: Imponerande! Här snackar vi verkligen nytänkande och en bra kombination av supporterverksamhet och kommersialism. Budskapet kan tolkas både som ett ren supportergrej och i ett annat sammanhang när man ser logotypen. Vi får flaggor, de får reklam. En win-win situation där all parter tjänar på det. Kontakta Kenneth Westberg med idéen om Du inte redan gjort det!!!
F.ö får jag nu visioner om en stor flagga med palmer och Chiquita-bananer samt texten Hawaii..!
Har lekt lite med tanken och ritat några sektionsflaggor anpassade till Timrå IK och dess sponsorer.
Ett pay-per-view avtal med respektive sponsor likt det sätt tv-tittarna betalar för de matcher com hem sänder digitalt skulle kunna ge tillbaka åtskilliga kronor i kassan.
De första genom att hota med stämmningsansökan för brott mot Reklamlagens kapitel 4. Tillståndsgivande, paragraf 2 Diskriminering av hemmalaget samt den häpna publiken genom sedvanligt dåligt gensvar på speakerns försök att skapa stämmning.