1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586512 inlägg · 6217 ämnen

Perra avgick, vad händer nu?

« · 1453232 · » Till forumet


Sv: Perra avgick, vad händer nu?

superfalle: Nu får du nog läsa vad jag skrev en gång till.

Det man kunde svarat är typ "det finns alltid spelare som har åsikter om tränarens arbete", sen inget mer med det.

Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
73Sjöbba: Ja hoppas dom tar sej en fylla och rensar kropparna . . Dom har ju lång tid på sej för återhämtning . Flera månader
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?

Kattgubben: Perra är borta nu, bra det. Fick han kicken då har Vi en plan, sade han upp sig själv då har Vi oerhört mycket att tänka på, tänk på det...

FORZA TIK.............alltid, alltid..............

Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?

Timrå Icon:  Jag är helt inne på Johan Tornberg, en man med passion !

Styf och/eller Huss som ass om inte Ante är sugen

Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Alla tecken tyder nu på att spelarna i Timrå IK hittar sitt spel, sluta drälla med pucken, börjar ta snabba och resoluta avslut i PP och får tryggt backspel som skapar målvaktsfantomer. Klart grabbarna ska förfira detta med en krogvända!

Tänk att en otydlig fågelholk och en tidigare otydlig sportchef lyckats dra ner ett lag och en förening så här i skiten.

Tydligt och genomtänkt agerande av de styrande i Timrå IK. Inte en sekund till otydlighet och märkliga spekulationer.

In TJ & co we trust!
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Gorkyman: Styf ska själv spela hockey i Ånge efter jul, även Marcus Sjöberg ska snöra på sig skridskorna igen.
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?

Smokey:GRYMT bra att SPELARNA tog detta beslut , det betyder att det finns  vilja att ändra saker och ting i detta lag.

STARKT GJORT

Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Måste bara kommentera alla florerande tränarrykten.

Att Challe skulle återvända till Timrå tror jag Ante. Att Luckner skulle vilja skriva på för resten av året är nog bara BÅG.
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Nisse: Ja skulle vara intressant att veta vem det var som skvallrade till pressen. Men det verkar vara svårare att få veta än det var att skvallra.
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Friman SR: eftersom perra sagt upp sig själv. så borde väl kontraktet rivas rakt av och hans lön borde väl timrå kunna använda till någon annan tränare. eller hur funkar det?
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
putte_patte87: Om jag tolkar ST´s Roland Engström rätt så betalar vi lönen kontraktstiden ut. Men med nytt på tränarsidan, trots att det nu kostar mer, så har vi i vilket fall gett oss själva chansen att klara oss kvar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?

Gött att Rolandz left the building. Eller, det sjunkande skeppet, om man så vill.

I vilket fall helt nödvändigt för Timrås fortsatta överlevnad. Förhoppningsvis kommer det inte för sent. Men man sitter ju en smula brunt till. Megajumbo och med 20 träningsmatcher innan Lilla SM. Hopplöst läge att värva i. Den där förstecentern och dito-backen är det bara att glömma.

Vad gäller efterträdare har jag ingen vidare koll på j-Ante. Likväl är det mitt spontana förstaval, med tanke på förankringen i föreningen. Nubben ska absolut inte stå i båset, annat än under övergångsperioden. Sportchefer sitter på dubbla stolar, med spelare dom värvat och vurmar extra för. Dessutom har jag låg tilltro til hans taktiska kunnande.

Frågan är väl om Ante pallar pressen en kvalserie kommer att innebära. Där har  vi ett frågetecken med stor betydelse.

Hursom. Nu befinner vi oss på bottnarnas botten. Lägre kan vi inte sjunka. Inget hopp om undvikande av kvalserie, inga livlinor. Nu är det tid att börja hitta en väg uppåt. Högt kommer vi aldrig, men i a f så långt från botten om möjligt.

Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Nu har ni fått som ni vill Perra avgå.. Nu har ni inga ider vem som ska efterträda honom jag trodde ni hade tängt så långt men icke...
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?

Tellus: Tja...Nyström tror på Luckner...gustav9 likadant, det är väl förslag och idéer eller...?

Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Tellus: Bara för att du inte orkar bläddra igenom sidorna så ska jag nämna några som har nämnts under gårdagskvällen/natten.

Bengt Åke Gustafsson
Ante Karlsson
Bobo Simensen
Harald Lückner
Anders Huss
Martin Sonnenberg
Charles Berglund

Varsågod
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Kostiainen: Har Anders Huss ens någon tränarlicens?
Av de övriga hoppas jag på Bengt-Åke Gustafsson.
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Kostiainen: Johan Tornberg nämndes också igår.
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Dream Team: Fast kan man verkligen bara säga upp sig och fortfarande få fullt betalt. Man sätter ju klubben på pottkanten då. dels så får ju nubben mer att jobba på eftersom det inte var hans beslut, och måste hitta en ersättare. nej det borde vara som i fallet vampola där han rev kontraktet och friställde pengar från hans kontrakt. låter riktigt konstigt att kunna få betalt när man själv bestämmer att gå. det är som jag skulle ha ett jobb och skita  i att gå till det men fortfarande få betalt. inte så troligt.
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Tellus: Tängt??????
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
hubbenorlen: Har perra någon licens :p tror han skolkade från kursen taktik och spelgrunder:)
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Dream Team: Aj fan, det missade jag. :)

hubbenorlen: Ingen aning, jag nämnde bara några som diskuterades igår. :)
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
putte_patte87: Hehe..förmodligen. Jag betvivlar inte att Perra är bra på gruppdynamik och sånt, men har är ju fullständigt värdelös på taktik. Att vi förlorar samtliga matcher mot Modo på exakt samma sätt är riktigt jävla uselt. En bra tränare hittar ett motvapen genom att studera och analysera motståndaren.
Och hur många gånger lyckades han ändra matchbilden? Hur många gånger lyckades vi vända en match?
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?

Kostiainen:

Lars Molin - Har räddat oss en gång

Leif Strömberg - Tack men nej tack

Niklas Wikegård - Money talks

Hussen och Sonnie - Känns lika troliga som Virus och Ankan

Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?

Huva , hela Sverige gottar sig i Timrå´s kris,  men detta har varit på tapeten sen Linkan klev in, nästan oundvikligt med det aset som sportchef.

Nu har även Ros gått igång rejält, nu rinner det ner för hans ben.

Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
RTS: Jag såg att den där pajasen skrivit. Visst har han väl rätt i en del, men det är en så försvinnande liten del att han ändå framstår som en journalistisk clown. Han sitter förmodligen och använder sin röda näsa som en fleshlight precis i detta nu.
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Ambroo:

Lite utehockey 8 December 2012 på Läkerol Arenas parkering.
Är Timrå IK där då?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
RTS: Läste precis hans krönika. En sån jävla efterkonstruktion. Så efter vårt slutspel 2008, då vi var mycket bra, så "såg" Tomas Ros vart Timrå var på väg. Han nämner över huvud taget inte att det endast var en skridskoskena som stoppade oss från semifinal året efter. Vilken jävla nolla.
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Bissett_19: Vet ens gud det?
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?

RTS:

Jaha mediakuben, det är DÄRFÖR vi är sist! Ros briljerar som vanligt.

Hoppas 2012 blir hans sista år som som hockeyskribent. Eller hans sista år överhuvudtaget. Det vore ingen större förlust för världen.

Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Ambroo:Ros är sveriges sämste hockeytippare, så att han tippar Timrå till Allsvenskan 12/13 borde tala till vår fördel egentligen :P
Kommentera


Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Ambroo: "Han, precis som jag, såg vart Timrå var på väg." -.- 
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Ambroo: Har inget emot Harald Lückner. Förutom att han ser ut som George Bush. Det stör mig.
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?

KORITFW:

Ros har väl haft skrämmande rätt i fallet Timrå?

Jag ber om ursäkt för det långa och till stora delar ihopklippta inlägget, men det känns lättare att följa än en blandning av 10 olika länkar.

Timrå kommer att sjunka

Har varit ledig hela helgen.
Så skönt.
Men vad gör jag då? Jo, ser Timrå på Hovet på lördagseftermiddagen.
Slår mig att Timrå är det lag som kommer att få det svårt i framtiden.
Alla extra pengar lägger man på spelare. Man har inte samma fina intäktsbringande arena som storstadslagen eller topplagen.
Man har inte samma tryck på biljetter som HV eller Frölunda.
Man har inte samma stöd från lokala näringslivet som konkurrenterna.
Timrå lever på lånad tid.
Vet att Timrå-spelare gnäller över att det saknas tillräckligt personal runt laget, som materialare och vård-personal.
Nu tror jag inte att Timrå åker ur. Men kommer inte vara ett topp-fyra-lag inom några år. Timrås filosofi är; hellre en ny andrakedja än en ny jumbotron - typ.
***
Sedan är sportchef Kent Norberg en av de som tillämpar gynnsamma skatteregler för utlänningar hårdast. Pärssinen, Hahl med flera fick en stor sudd med sign-on-bonus när de var i Finland. Det gör det svårt för Norberg att ge samma lön vid nästra kontraktsskrivning eftersom kostnaden blir så mycket högre.

Några kommentarer:

Ambroo: Ha ha, Ros är verkligen insatt i TIK:s inre angelägenheter.

Han har väl varit borta ett tag och vill ha lite uppmärksamhet och respons. Då är Timråkortet ett säkert spel.

T T

Så försöker Ros, i vanlig ordning, att dra igång något... Det biter dock inte på mig:

Ambroo
T T: Klart som fan att det är viktigare med bra spelare än en ny jombotron....

En av det mest korkade artiklar jag läst på länge.

Europas fränaste jumbotron men inget lag på isan....smart!

Shadar Logoth

Snoop:
Att vår ordförande tar sig tid att svara en sådan propp som Tomas Ros tyder på genuint engagemang. Har annars inte någon klar bild över Christer Ericsson. Från början var jag lite rädd att det var C-G Andersson-stuk över honom, dvs att han bara "finns".

Känns som att styrelsen gör det mesta rätt, förutom marknadsföringen gentemot privatkunder (bl a souvenirsidan är ju som bekant kraftigt misskött) och det faktum att örnen finns till på bekostnad av stilrena "TIMRÅ" och tallemblemet.
Kongo


For the record ska tilläggas att bl a Knylan till stora delar höll med Ros i det han skrev.


Sedan Ros uppföljning:

Timrå 2.0

Underbart med en debatt om Timrå.
Som jag har längtat.
Först och främst; jag har ingenting emot Timrå.  Ser ofta Timrås matcher och ifjol var jag så ofta i EON Arena att redaktionssekreterare Flash frågade om jag hade en älskarinna i stan...
Anser att jag har hyfsad koll på de flesta elitklubbarna och kan avgöra vilka som har framtidspotential eller inte.
***
Tänkte utveckla varför jag inte tror på Timrå.
Om ni orkar - häng på.
* Sportchef  Kent Norberg. Klubbens hjärta. Utan Norberg stannar Timrå. Han såg till att Hedström, Pärssinen, Hahl, Pyörälä, Backlund med flera kom till klubben. Han har racat i sju år i Timrå och han orkar inte hur länge till som helst. Sportchefer jobbar i fem till sju år, typ, sedan orkar de inte skruva ihop Billy-bokhyllor, smöra för agenter eller hjälpa spelarfruar med jobb eller studier, längre. Dag Larsson, Masken Carlsson, Mats Hallin, Hans Norberg är bra exempel. Tror att Kent Norberg om två år sitter som chef på Norrporten eller Vasakronan. Det är ett stort avbräck för Timrå. Utan hjärtat stannar kroppen (Timrå).
* EON Arena. Snittar på 5300 besökare i år, är med den noteringen åtta i publikligan. Ligger 15 km norr om Sundsvalls centrum. 10 000 personer bor i Timrå. Siffror som är skrämmande för att bedriva verksamhet i underhållningsbranschen. Vem bygger ett bio-komplex eller en nattklubb i vildmarken? Ordförande Ericson framtidsvision bör innehålla en flytt av arenan, alternativt nybyggnation av arena, till hamnområdet i Sundsvall. Folk vill kunna gå på hockey, ta en öl och sedan stanna i centrum, typ.
* Löneutvecklingen. Johan Backlund, Sanny Lindström, Riku Hahl, Timo Pärssinen, Peter Regin har alla kontrakt som går ut. Och samtliga är landslagsspelare. Sedan har ju Pärssinen och Hahl lyxig sign-on-bonus. Samtliga blir svindyra att behålla i Timrå. Alldeles för dyrt för Timrå.
* Berg och dalar. Livet går i cykler. Så även hockeyn. Timrå har stegrat sig hela tiden efter att man avancerade till eliten. Men det måste komma en dipp. Man kan inte få jackpot med nyförvärv och sportsliga framgångar som landsortsförening år efter år. Inte realistiskt. Och då sviker sponsorer, publik, nyförvärv lika snabbt som Ericson kan säga framtidsvision.
***
En sak är och kommer att vara i världsklass i Timrå. Kjell Åke Tjernström - presschefen. Han är ödmjuk, snäll och bäst helt enkelt. (Uppdaterad)
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Vad händer nu? Ja, förhoppningsvis får vi igång ett spelsystem som bygger på att inte spela fast sig i sarghörnen i offensiv zon. Man kanske borde titta på småkronorna i J-VM, dom går direkt på mål, det är nog så man ska agera för att producera och nå framgång. Sedan kan vi väl hoppas att spelarna nu tar ett avstamp och ger allt för att TIK skall klättra i tabellen. Då menar jag verkligen ALLT! Inte något jävla småduttande och bristande kampvilja. Börja vinn! Just go for it!
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?

Han är rolig den där Ros.

"En nystart – en chans till ny förbrödring med Sundsvall och en chans att bygga en superarena i centrala Sundsvall. 2016 kan Sundsvall/Timrå Hockey komma tillbaka till eliten." 

Det han missar är att det finns så många som hellre ser Timrå IK spela i Sörberge än inne i centrala Sundsvall, till vilket pris som helst.

Grattis till Er förresten, ni är på väg att bli bönhörda. Kul att några blir nöjda i alla fall.

 Nu är iofs inte en arena i stan något "hiv vaccin" Det har tagits monumentala felbeslut dom fyra senaste åren som har placerat oss där vi nu är.

Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Wayne Gresky: Han har t o m fel om KÅT.
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?

Wayne Gresky:

Det som är skrämmande är att du inte har ett mer kritiskt förhållningssätt till det du läser i media.

Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Ambroo: Man kan tycka och säga mycket om Ros, men det går inte att bortförklara det faktum att vi har haft en nedåtgående trend de senaste åren som är monumental, precis som Ros skriver är vi kusinen från landet. Man kan verkligen fråga säg hur en omröstning skulle se ut bland övriga elitserieklubbar och även bland hockefansen i Sverige vilka dom vill se i elitserien, Timrå, Örebro, Västerås, Leksand, Malmö. Jag är inte helt säker att den skulle vara till vår fördel. Ros skriver att vi t.o.m. hade lyckats med bedriften att begära förskott från ligan tillsammans med kommunpengarna samt att det var några företag som ordnade så vi fick ett plusresultat senaste bokslutet. Illa, illa. Vi har precis separerat från våra tränare, det är en oerhörd turbulens i föreningen, då undrar jag bara. Var är ordförande och klubbdirektören ? har jag missat nåt uttalande från dessa två ? Har dom redan gått in i nyårsdimman ?
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Kongo: På vad syftar du då?
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Kongo: Lika skrämmande som de sopade under mattan 19,8 km utanför stan. Nä, hur länge tar det innan den (själv) gode ModoHarald tar över TIK, inte mycket tid kvar så jag hoppas att han finns här på måndag.  
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?

Tre saker den nye tränaren ska lyckas med:

* Ett stabilt grundspel/försvarsspel

* Ett bra boxplay

* Ett bra powerplay

Då tror jag vi fixar Kvalserien när det väl blir dags!

Dessutom hoppas jag på tydliga roller för spelarna. Bremberg till exempel ska ju spela alla powerplay han orkar.

En uttalad förstemålvakt.

Gör Hallin eller Hedström till lagkapten (och assisterande).

Sedan ska spelare som inte brinner för det här (läs till exempel: Murley) bort, bort, BORT!

[Edit] Glömde avslutningen som ALLA borde ha efter sina inlägg:

In Nubben we trust.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Nisse: Du har så förbannat rätt i det du skriver. För mig är TJ den största skurken i Timrå IK!

En uppblåst översittartyp med maktbegär som långsamt monterat ner TIK -andan. Gubbjäveln tog över efter Stenberg och för mig är han den som ska stå som ytterst ansvarig för att klubben hamnat där den hamnat.

Vart tog surströmmingskungen och den store TIK-hjälten Janne Söderström vägen? Länge sedan man såg reklam för Oskars på våra matchställ. Vem dödade hans och andras energi?

Vi kan jaga och analysera misslyckade underhuggare tills korna går hem, men TIK-andans ytterst ansvarige utpost är och förblir TJ.

Gott nytt år från en stukad TIK-are.
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Jag ogillar Ros och tycker att han är en sopa, men när det gäller hans profetia 2007 är det väl bara att böja på huvudet. Frånsett detaljer var han ju hur rätt ute som helst.
Det kommer att krävas oerhört hårt jobb - och en hel del flyt - för att reda upp det här.
Det k a n gå, men då måste man tänka om och städa ut. Och ja, i min bok ingår även Nubben i den utstädningen. Han har ett stort ansvar för att klubben är i det läge man är.
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Bragd-Birger: Håller med dig, men i min bok är Nubben en tillgång. Men jag vet snart varken ut eller in...
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Smokey: Många handhavande fel har begåtts.
Tj o Linkan är de som har störst ansvar för det som skett.
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?

Smokey: Även fast jag ser dig som en bra kompis så måste jag säga att du har helfel ang. T.J. Först. Skulle laget ha spelat i ES utan att han hade fixat så TIK återuppstod från ST-hockey. För du vet väl att det var han som låg bakom. Vilken tror du låg bakom så att det kom folk till Timrå IK så att laget kunde avancera till ES. Du vet ju att "Nubben" var en av dom som lirade o inte hade tid med annat.

Vad jag ser som konstigt nu är att Tomas har aviserat att kliva av. Säg någon som kan o har möjligheter att ersätta Tomas. Jag vill gärna stryka under ordet möjligheter. Nämn gärna också några namn om du kan. Själv funderar jag runt Kent, men har insett att han är för upptagen med att få ihop spillrorna.

Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Dunc: Lars Nolander kanske eller har jag missat något....?
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Nog borde man ha gjort klart med ersättare till Perra och Clabbe tycker jag. Svårt att få tag i nån som vill ta över, eller kom Perras avsked som en total överaskning?
Kommentera

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Kattgubben: Äääh det där klarar nästan vilka som helst till och med här på hs av bättre än Perra och Clabbe.

Ska du och jag ta det...? :-)
Kommentera

« · 1453232 · »