1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590783 inlägg · 6217 ämnen

Perzona Non Grata

« · 1083026 Till forumet

Sv: Perzona Non Grata
Anonymous: En sak är ju klar, åker Timrå ur så åker alla planer på säsongskort och Canal+ åt ett varmare håll... Blir till att hålla ett extra öga på TV4 sport då.
Kommentera

Blizzard: Jo för utanför TIK riskerar ju inte alls att hamna utanför slutspel.
Kommentera

kakblad: lugna ner dig nu, du skriver som om vi redan förlorat 9 av 10 kvalseriematcher.

jag tycker spelarna ska sätta sig ner och kolla på slutspelsvideor från ifjol och förrförra året. Själv fick man gåshud bara av att kolla litegrann
Kommentera

Detta ser inte alls lovande ut, fortsätter denna trenden som blire allsvenskan nästa säsong ingen tvivel om det, Timrå förlorar alla dagar mot lag som leksand och malmö som de spelar nu, samtidigt som de inte har en chans mot laget som följer med de ner till KS.

Väl nere i AS ser de inte heller så bra ut när de gäller lagbygget inför säsongen de de enda som har kontrakt över den just nu är Moe, Erixon, Skogs, Styf, Jonte, Timo, Lander, Samuelsson å B.Svensson. Och att klara av att förlänga med de som har kontrakt nu är näst intill omöjligt, då de flesta av finnarna troligtvis sticker Österut, och de svenska spelarna söker sig till ES lag, (utom Pääjärvi då som lär sticka till NHL/AHL, om inte Malmö går upp då dvs)

Och hur lätt kommer de att bli att få spelare till timrå som är någolunda bra? Att Timrå skulle få spelare som Pesonen el Giroux samtidigt som man behåller te x Tenkrat, Wandell, Hynning, Lehtonen (och att man dessutom får in spelare som är bättre än de) som en tidigare skribent ville/drömde är ju bara skrattretande.

Nä de vi kommer få harva runt med då är förhoppningsvis någon som gör succé i JVM som tar sig till timrå för att få spela i 1/2a femman ist för 4e/reserv i ES. Junisarna samt -23 åringarna kmr bli timrås väg tillbaka till ES, och de kommer bli som förr igen efter 5-8 år när spelarna börjar spela med Timråhjärta igen.
Kommentera

Per HApps: 55omgångar spel utan passion för hockey ? :S
Kommentera

Om det nu är så illa inom klubben som ett antal här vittnar om blir man ju en aning orolig inför kommande kontraktsförhandlingar. Med vad skall Linkan locka med för att kunna forma ett slagkraftigt lag inför nästa säsong om vi skulle mot all förmodan säkra ett nytt kontrakt.

Kommentera

-Robban-: Ähh, som om det där är nått att haka upp sig över?
Kommentera

Anonymous: vadå dumt tänk?
Kommentera

jens_88: faan, börjar bli less på att behöva kolla på gamla filmer på youtube för att känna total lycka och få gåshud, vill kunna gå till E.on och njuta som på gamla dar.
Kommentera

Anonymous: "Kenta Johanssons vinnarskalle och attityd får inte ersättas av en gambler och travtippare med delar av tankeverksamheten någon annanstans. Då kan det ta en ände – uanför slutspelet igen!"
Fruktansvärt dumt tänkt av ST:s Roland Engström
Kommentera

Anonymous: ja så vard et, men man fick ju fortfarande reda på att han gick till ett annat ES-lag och det tar hårt!
Kommentera

Dogsbite: Nu får det vara nog inte Behöver Timrå mer osämja är karln helt ur ballans det är dags att skicka iväg honom han har redan förstört så mycket i klubben

In med Stephan "Lillis" Lund eller Wikegård vi måste ha en ny tränare ingen som vill skapa osämja i truppen.
Sen gärna en back och en center det måste få kosta lite bättre att göra nått nu än efter jul ge nya spelare och ledare en chans att komma in i laget och påverka
Kommentera

Dogsbite: Nu får det vara nog inte Behöver Timrå mer osämja är karln helt ur ballans det är dags att skicka iväg honom han har redan förstört så mycket i klubben

In med Stephan "Lillis" Lund eller Wikegård vi måste ha en ny tränare ingen som vill skapa osämja i truppen.
Sen gärna en back och en center det måste få kosta lite bättre att göra nått nu än efter jul ge nya spelare och ledare en chans att komma in i laget och påverka
Kommentera

Anonymous: nä han hadde väl en egen vilja så TJ och co tvingade väl bort han
Kommentera

TobiasThyr: Fan va jag saknar spelare som Pelle Hallin, Magnus Nilsson och t o m Mattias Wennerberg när jag ser det där.. Det är hjärta för laget dom skiter att det just är Justin Morrison dom går upp emot utan dom går in och tar striden och inte kliver undan
Kommentera

Blizzard: Vad jag minns så ville han själv stanna, men föreningen TIK önskade inte hans tjänster mer.
Kommentera

Paddan: jag klaga nästan aldrig på lill-kenta (nästan). Men på slute när man fick veta att han skulle byta klubb då började jag klaga jätte mycket bara för att hindra sorgen, jag försökte hitta alla fel så inte smällen skulle ta lika hårt!
Kommentera

Blizzard: ajo, jag gillar challe som person till början med sina spydiga uttalande. men börjar starkt tvivla på hans tränar egenskaper ! vi skulle haft nån med lite stake i som inte tvekar att ryta i åt spelarna om dom underpresterar eller bänka dom som inte presterar alls !
Kommentera

Blizzard: Minns jag fel, eller klagade ni inte nästan lika mycket på Lill-Kenta innan han lämnade Timrå som ni nu klankar ner på Challe?
Kommentera

TobiasThyr: m, och alla bilder på Kenta i filmen blir man helt berörd, den mannen har respekt! vad har vi nu? en Challe som bara skrattar bort allt och vill ha mer konflikter i sitt eget lag!!! fy fan!
Kommentera

Blizzard: ja precis, nu är det knappt ett flin på deras läppar, nånting är väldigt fel och det är fruktansvärt tråkigt "/
Kommentera

Blizzard: ja precis, nu är det knappt ett flin på deras munnar, nånting är väldigt fel och det är fruktansvärt tråkigt "/
Kommentera

TobiasThyr: När såg man sist att dom blev så glada för ett mål? läskigt vad laget Timrå ik har ändrats!
Kommentera

Hahl Bundy: Från gårdagens inläggsskörd klipper jag in detta

"Om inte MPS får mer speltid som kommer han att lämna Timrå strax, enligt Gunnar Svensson själv."
Kommentera

RED DEVILS: Pärsinen har alltid varit grym så det är ingen överraskning, synd både för TIK och honom själv att han ska vara så skadad dock.
Kommentera

Dogsbite: Vad fan menar Challe egentligen?! Mer osämja inom laget kan knappast vara vägen ut. Däremot vore det trevligt om laget kunde vara lite mer osams med lagen man möter.

Nu åker man ju redan vid första nedsläpp in och delar över 3 poäng inslaget i ett litet fint presentpaket på ungefär samma sätt som lagkaptener brukar byta souvenirer med varandra följt av ett vänskapligt handslag.
Kommentera

RED DEVILS: Pärsinen har alltid varit grym så det är ingen överraskning, synd både för TIK och honom själv att han ska vara så skadad dock.
Kommentera

Hahl Bundy: Verkar vara ett dagis alltihop.
Kommentera

Skarin:

Vi gör likadant, vi blundar ett tag så kanske det är bra sen. :-)
Kommentera

Skarin: Man kan undra om det är klubben för inbördes beundran.
Ryt till o börja jobba! Stenhårt o i varje match!
Kommentera

Dogsbite: En riktigt pinsam artikel på alla sätt skulle jag vilja säga.
Kommentera

Frella: Vad menar du med det?
Kommentera

Hahl Bundy: Snart är det nog bara en junior...
Kommentera

Dogsbite: Vräk in några kanadicker så blir det andra bullar!
Kommentera

Hahl Bundy:

Hmmmm... Håller med....

Pengar fördärvar endast den karaktär som redan är fördärvad.

My mind tells me to give up, but my heart won´t let me.
Kommentera

Fast just nu har vi ingen med nåt klubbhjärta förutom 3 st: Lander, Moe o Erixon. 2 juniorer o en 1:a års senior.

Belackarna inför säsongen hade rätt när dom sa att Timrå Skeppade iväg spelarna med klubbhjärta som tex Sanny o Koskinen liksom att Robban slutade, o att det kommer att märkas.
Vi hade behövt dom nu eftersom vi inte kan förlita oss på att några juniorer ska gå främst o hålla fanan högt!
Kommentera

Hahl Bundy: när såg man sist sånt hjärta hos våra röd/vita krigare ?
Kommentera

ska man tro detta så blire nog inget tränarbyte på ett tag..

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/timra/article3675197.ab
Kommentera

Frella: Money, money, money.
Just nu vill jag se Hjärta, Hjärta o åter Hjärta!

Sätt sponsorloggan nån annanstans.
Kommentera

Frella: Det var synd, annars känns det som läge att använda den nu.
Kommentera

Hahl Bundy: Den är nog kastad iom att det nu sitter en sponsorlogga där istället.
Kommentera

Förresten, sätt upp den Svart Vita Banderollen där det står HJÄRTA på igen!
Kommentera

Imorgon kväll är det sista matchen innan uppehållet.

Hur laget kommer att formeras eller hur dom kommer att spela, vete katten.

MEN det jag skulle vilja se är att klacken o dom som orkar masa sig dit, mig själv inkluderad, börjar skandera på en gång:
"VISA HJÄRTA!" *klapp klapp klapp* "VISA HJÄRTA!" osv osv.

Väck för 17 den björn som sover!
Kommentera

Mackelito: Hoppas iallafall *L* Jo jag tror det kommer att vända framöver också....Vänta får ni se
Kommentera

zita: Måste ju säga att det är inte bar fel på Tik utan också detta forum, tro du verkligen att tre spelare kan väna hela lagets trend?
Kommentera

RED DEVILS: Härligt om Pärsinen kommer tillbaka, och sen Styf och Åkerlund som hjälper Backlund. Då vänder det nog.....
Kommentera

RED DEVILS:
Pärssinen mötte jag på lidl igår kl 17:30 han skulle nog köpa chips till matchen,men jag hoppas han inte har den tv kanalen för då lär han ha grinat för han är ju den spelare med mest hjärta för laget.
Kommentera

TIKbiff: Pärsinen är tillbaka efter uppehållet, han tränar för fullt och ser grym ut!!!

nr71 följde inte heller med på bortamatcherna när han var avstängd, kanske därför det gick bra. Hur kan han hänga ut en kompis? lägre än glocalnet.

Erik A frågde en person i TIK varför han fick så lite speltid, svaret blev: fattar du ingenting skall du ha skriftligt på det också. Det är feedback det. NOT

Bagarn behöver ny omgivning i kedjan, och sätt in han som förste center så lossnar det.
Kommentera

Perzona Non Grata
Orkade aldrig logga in i går,bättre att låta värsta ilskan
lägga sig först.

Sparka Challe och Nygårds? kortsiktigt kanske rätt, är det inte bättre att analysera, någon eller några spelare i laget suger musten ur dom andra,något står INTE rätt till och är vi säkra på att det är vår tränaduo?

Nr 71....Matchen mot DIF,han är avstängd för sin tackling,när dyker jonte upp innan match?
5 minuter innan nedsläpp glider han in på parkeringen,även om man inte skall spela så kan man visa sin lojalitet mot laget anser jag.
Igår i paus...Nr 71 som inte gjort ett rätt sedan första säsongen(ja då var han ju bäst statistiskt iaf) Går ut LIVE och sågar backlund genom att säga att han skall ta den pucken (ja för faan det ska han ju,även två andra puckar igår) men spelar man i ett LAG så håller man käften i media.

Johan Backlund...
Jag trode han skulle bli bättre nu när Tarviainen är här hela säsongen men totalt tvärtom,han är sen in i situationerna och har fått för sig att han är en fotbollsmålvakt i mellanåt,snälla johan,stå i målet istället för att lalla utanför,åtminstonde tills Åkerlund är frisk,då får du göra vad du vill sen.....

Skador...
Man sparkar läkaren,,är det inte Fys tränaren Johansson som man bör kolla i stället,,,,,

Kontrakt,,,,
Nr 71 stjäl energi av laget(min åsikt) erbjud honom att lösa kontraktet, ge karl 1 000 000 så får han spela med vem han vill sedan, NEJ det är ingen dyr lösning med tanke på vad han har i lön och att INGENTING fungerar för honom, det är bara en stor käft.

Timo,,,samma sak där, lös ut honom, Timrå betalar HELA hans lön då ingen försäkring täcker hans ryggproblem,,(smart drag timrå)

Då får vi bort två stora kostnader och kan satsa på några som kan och VILL spela.

Om Hedström inte vill lösas så låt honom spela med J20 laget så vi kanske får in lite harmoni och djävlar annama i laget igen.

Och Bagarn, jag vet att du skanar brorsan men du är en stor kille och skall klara dig själv,,KÖR FÖR F-N.

Kalla mig medgångssupporter men tills jag ser att LAGET KÄMPAR och inte glider omkring,livrädd för att tacklas,gå in i närkamper etc
så betalar jag inte ett inträde i Eón.

Pissar Timrå och styrelsen på mig och anser att vi supportrar inte har ett skit att säga till om så pissar jag tillbaka,så mogen är jag.

Heja Timrå.
Kommentera

« · 1083026