mike66: Jag tror att de tänker ge Philippe lite andrum för att orka med matcherna mot Djurgården och Färjestad på bästa tänkbara sätt.
Fast egentligen tycker jag att Philippe borde få stå i princip alla matcher. Hur många matcher tror ni inte att Petter Rönnqvist (Frölunda), Daniel Henriksson (Luleå) eller Niclas Bäckström (AIK) kommer få stå? Kanske att en målvakt inte orkar stå i princip alla matcher plus eventuellt slutspel, fast var det inte just det som tex Tellqvist och Liv gjorde förra säsongen? Tim Thomas stod ju också alla matcher bortsett från då han var skadad, om jag inte minns fel. Nog borde Philippe få stå 9 av 10 matcher...
Hehe jo jag vet!... Han har juh meriter..Han spelade för Pittsburgh i NHL.. 92/93 Junior Team Canada VM guld.. 93/94 vart han utsedd till bästa målvakten i QMJHL.. 94/95 vart han utsedd till årets rokkie i Cleveland, IHL... 99/00 Rankades han som bästa målvakten i Tyska Bundesliga.
För i helvete IceMaster! Nu har du gjort bort dig två gånger på två dagar. DeRouvilles förra klubb hette Ayr Scottish Eagles, hur kan du få det till skottska ligan? Du är ett stolpskott IceMaster.
Det är bara att konstatera, det är skillnad på Nolbybor och Timråbor så det får vi nog leva med, fördelen är ju den att vi gillar Timrå IK båda parter,hehe=0) jag tycker att Håckla och jag är två alldeles suveräna gubbar i våra bästa år och vi försöker att liva upp stämningen så att det blir lite fart på hockeysnacket och det verkar ju lyckas,hehe. Nä det är bra att ni ryter i, vi kan barka iväg ibland=0) Likt förbannat så är Timrå IK dom bästa,;-)
MIKE66; Jag får väl hålla koll på dej så du inte går vilse i Storsta´n. Timrå är väl inte din starkaste sida. Vi får väl starta med en historisk rundvandring i Timrå, så du får rätta känslan innan matchen. Vi börjar i Fagervik sedan Sörberge o.s.v. Timrå vinner förövrigt med 3-2 efter straffar. Timrå IK är dom bästa !.
Ja mena dä! Du kan dina saker du Håckla, klart att det blir Djurgårn på Torsdag då skall vi sjunga lite, har lite funderingar på att kanske ansluta till Sveriges bästa klack alla kategorier,stod mycket iklacken på den tiden Gud var i svängarna, då vare livat och glatt precis som nu och blommor i morsans rabatt var det också,hehe, man har blitt lite mesig nu på äldre dar, kanske skulle va skönt att busa av sig, nä det går ju inte man måste väl sitta hemma med gumman och hålla handen och dra på sig de bruna plyshisarna,hehe.HH>>>Testa karlssons klister det är grejer det, det hade jag på ungarna när de var små,hehe, angående Strimmorna så håller jag med HH, Medelpads dräkten skulle nog sitta som gjuten, och då fick man använda fantasin istället.
Vad jag vet så är det Thorén som sköter om målvaktsträningen,och inte Peo. tror ganska hårt på vad Thorén gör, så har dom valt att ställa in Deroo i målet så gör dom givetvis rätt med tanke på vad han har uträttat i målet hitills. nu vill vi ha hem ett antal skalper i morgon. Forza Timrå. Tippar på att Z:a tar mest skalper av Indianerna?
Håller verkligen med snabel här. Det är absolut inte så lätt som vissa tror det här med att lämna och ta emot puckar bakom målet som många av oss verkar tro. Det där kommer förbättras ju längre säsongen lider.
Ganska otroligt att Nubben och Peo hittat en sådan bra målvakt genom att enbart (antar det) kolla på video. Vi ska vara otroligt nöjda med vad Peo och Nubben åstadkommit de senaste åren med Timrå IK! Inte många värvningar som varit misslyckade om man kanske ska bortse från Zupancic och Salmi. Fast jag personlign tycker inte att Salmi var så misslyckad iofs, han gjorde många vettiga saker men han platsar då inte i årets TIK ändå så det är skitsamma.
Angående Derouville så tycker väl dom flesta att hans spel runt mål är ganska virrigt. Men jag tycker samtidigt att man ska ha i åtanke att han inte spelat så himla länge med laget. Just spelet runt mål kräver en bra kommunikation med resten av spelarna, vilket tar ett tag att bygga upp. Ju längre serien lider desto bättre kommer han att agera runt kassen.
Meriter å meriter... Alla måste ju ha en start någon gång eller hur? Om man bara ska gå på meriter så kommer det ju aldrig att komma in nya spelare...! Visst är Philippe ute och åker i storm väder runt kassen men han får sitta i båset om han vill bara han inte släpper in några onödiga mål! För det är ju vad han ska göra...rädda puckarna!
Frågan man ställer sig är: Varför skulle Peo byta målis nu för? DeRoo har spelat väldigt bra de tre matcher han stått nu och då ser du jag ingen som helst anledning till att byta men Peo höll ju på så förra året. Men jag ser då ingen som helst anledning till att byta målis!
Annars så kan ni ju alltid kika in DeRoos nya mask. Tryck på länktips.
Nä han har inga meriter,, men det är hemligt det jag ska tala om nu, så du får inte skvallra,,,dom hittade han på en kontacktannons på internet,, men säg inget
Vet inte om det räcker men räknas 3 NHL matcher som en merit?
Sen så undrar vart Timrå IK gömt undan spelarbilderna för spelarna i årets säsong. Dom vill nog undanhålla dom för Marcus och de andra på hemsidan så mycket som möjligt. Dom verkar ju onekligen inte vilja ha med hemsidan att göra så lite som TIK bryr sig...
Är det någon som vet Vilka eller om "De(rou)vill" har några meriter??? jag menar skottska ligan(?) men men... han är bra i närspelet o plocken... bra förövrigt bara han håller sej i mål Peo får ta o tokträna hans spel runt mål...men men... han är nog ett klipp!!!!
Timrå gjorde en riktig lyckvärvning iomed att dom plockade "DeROO" jag ansåg först att det var en Chansning som aldrig skulle gå hem, jag menar plocka en kanadensare ifrån skottska ligan(?) hur bra klass håller man då??? men han har bevisat att han har det lilla extra.. *Go De(rou)vil*
Vill bara säjja att Philippe är den Matchavgörare som timrå behöver... han spelar mycket bra o stabilt (om han håller sig i mål vill säga=) som han spelar nu så kommer freddan att få nöta bänken läänge!!
Han verkar jävligt säker på straffar... det blir ett vinnande vapen tillsammans men Nicklas Nordgrens superstraffar... jag tror förövrigt att Niklas kan vara med o utmana när det gäller årets- rookie!!!
Ja jo... det kanske du har rätt i men förra året var Bosse ostabil... den ända kanonmatch han gjorde var när han var skadat mot MODO tror jag d vah... freddan var sjuk osså var det något men den nya americanska målisen som aldrig fick fisa upp sej, så Bosse fick ställa sej skadad o var så överlägen.. .det var stort...men förövrigt så gjorde han inte så mycket mer förra säsongen!!! men men som sagt Philippe växer nog in i rollen som matchhjälte o.s.v i timrå... men man får lika mycket hjärtklapp när han åker ut bakom mål o ska fippla med pucken som när Schabel skulle försöka dribbla som siste man....
Tänkte på straffmålisar, en skottfint och Bosse la sej ner, Philippe väntar ut motståndaren på ett bra sätt. bara det tycker jag visar en bättre klass.
Ahh okey... men men... du måste hålla med om att timrå inte haft någon så grym målis som bosse den säsongen!!! Phillipe är inte i närheten ännu... men säsongen är lång o han har många matcher på sejj att bli Fansens nya "kelgris"
Han är grym i närspelet men han tar aldrig Bosse i han första år i Timrå.... Det var juh Bosse som spelade upp timrå i elitserien... han var på gränsen till ömänsklig det året... det var synd att han inte kom upp i samma form förra säsongen...men men.. felippe blir nog en fulltgod ersätare!!!
Så värst pedagogisk är jag inte,,,,Men Butterflystil, går ut på att målvakten står upp mycket, och simmar mindre,, och går på sin höjd ner på knä,,,,,Och en målis som kan hantera den stilen är grym,,,,
Vad kongo menar måste vara en målis som splittar,, han är helt öppen mellan benen,,,,,försök sätta en mellan benen på de roo,,,,,Jag törs nässtan slåvad om att han är tätas i es mellan benskydden
ja men butterflystil hit o dit... är det bara jag som tycker att han är osäker?? han har juh noll klubbteknik (t.o.m Schnabel har bättre*asg*=) sedan lämnar han retur på allt o stöter pucken rakt fram... motståndarna får en gratischans bara dom skjuter på han...men men jag är inte bara negativt inställd på han, han har en inponerande plock o är grym i närspelet!!!
Finns det nån som kan förklara på ett enket och pedagogiskt vis vad som menas med Butterflystil. Jag antar att det inte har något med Mohammed Ali att göra...
Tänkte bara tillägga att han ofta medvetet styr returerna till medspelare för att få igång spelet snabbare... Måste säga att påminner mkt om en annan Fransk-Kanadensisk målvakt i Colorado... Båda kör Butterflystilen plus att de ofta sitter ner... De är båda bäst när det gäller islutet av matcherna... O de är båda livsfarliga i spelet med klubban...
IceMaster: Det kanske han gör men det känns ändå säkert, för det ser ut som han har koll på vart han släpper puckarna även om det bli rätt ut, Kanadensiska målvakter brukar ju inte heller vilja Blockera pucken, utan vill oftast få igång spelet utan avblåsningar, och väldigt sällan blockerar han pucken, bara i nödfall.
IceMaster: Det lär ju vara hans stil att stå på Mittlinjen först och stå och spänna sig...Vet du inte att om man Står och spänner hela kroppen ett tag så blir kroppen mer avslappnad efter...
Ja jo... vi får hoppas på det... men freddan har sett ruskigt mer tänd o laddad på uppvärmingarna också... jag tycket att felippe ser ganska loj ut på uppvärminen!! både mot brynäs o Hv71, men han spelar upp sej juh längre matcherna går...
Det verkar vara hans spelstil, det ser darrigt ut stundtals men tror inte det är darrigt spel utan bara Philippe som gillar att göra det spännande. Philippe kommer vinna många jämna matcher åt TIK.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.
Jag tror att de tänker ge Philippe lite andrum för att orka med matcherna mot Djurgården och Färjestad på bästa tänkbara sätt.
Fast egentligen tycker jag att Philippe borde få stå i princip alla matcher. Hur många matcher tror ni inte att Petter Rönnqvist (Frölunda), Daniel Henriksson (Luleå) eller Niclas Bäckström (AIK) kommer få stå? Kanske att en målvakt inte orkar stå i princip alla matcher plus eventuellt slutspel, fast var det inte just det som tex Tellqvist och Liv gjorde förra säsongen? Tim Thomas stod ju också alla matcher bortsett från då han var skadad, om jag inte minns fel. Nog borde Philippe få stå 9 av 10 matcher...