1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591266 inlägg · 6216 ämnen

Pikkarainens tackling

« · 1279297 · » Till forumet

Sv: Pikkarainens tackling
Bigthelin: Helt riktigt av Linkan. Bra, säg ifrån.
Det får vara slut med att vi står med kepsen ihand o bocka o bugar som småpojkarna gjorde på 40, 50 -talen
Kommentera

Linkan är inne på samma spår som sagts här inne om hur storklubbarna särbehandlas.
Kommentera

Tycho: mjoo... det var ju aningen värre då...
Kommentera

Det här kallar jag en tackling mot huvudet...
Kommentera

Ambroo: Om Pikkarainen blir avstängd så ska Nisse Ekman ha tredubbla antalet matchers avstängning.

Det kommer inte att hända. Det är Djurgården o även HV som är storlag som klarar sig.

Om Pikken blir avstängd för en regelrätt tackling så vet vi att drevet från okunniga journalister kan påverka grovt.

Redigerad kommentar

Kommentera

STÄNG AV PIKKEN Å JAG FÅR DAMP PÅ DISIPLIN NÄMDEN!!!

Hade det varit en timrå spelare som fått den där tacklingen så hade jag tjutit om 15 års avstängning ant,

när thörnberg sänkte erixon sat jag några meter ovanför å såg på den tacklingen var otäck!

nu i efterhand så kan jag säga att det är en brist från sebbes sida att inte ha koll omkring sig när han transporterar puck men det kostade inte thörnberg mer än ett hånflin att trycka erixon i ryggen den gången så:

STÄNG AV PIKKEN Å JAG FÅR DAMP!

Erixons smäll:
Kommentera

mikenomad:

Rösta rött istället, vitt finns ju inte ....
Kommentera

Ambroo: I morgon ska jag rösta på Pikkarainen som ny statsminister.
Kommentera

När jag nu i efterhand ser matchen, kör sekvenser bild för bild så kan jag inte se att tacklingen är mer anmärknings värd än ett handfull andra. visst den är tuff, men va tusan hur blir det, nära 100 kg mot 80? Nja en avstängning kan kännas tuff, om man nu ser hela matchen och ser alla tuffa närkamper som fanns.

Dock, om man ser bara denna tilldragelse, utan att se hela match profilen, kan jag skriva under på ett avstängande. men det är felaktigt, om i fall icke fler spelare få samma uppmärksamhet av juryn.

Vi får bida vår tid, men det har i vart fall skapat ett visst respekt perspektiv över TIK,s forechecking.
Kommentera

Moffsing: Mmm... Men du, vad tror du att jag ville få fram då?
Kommentera

Moffsing: Wennerholm och Ros, vilket jävla dreamteam.

Hohojaja!
Kommentera

Ambroo:
Det jag ville pointera var att Thörnberg inte fick nån avstängning för tacklingen mot Sebbe, nu kräver bla Wennerholm på Sportbladet minst 5 matchers avstängning för Pikkarainen.

Get it?
Kommentera

Ambroo: En skillnad är väl att Sundh tveklöst har grillorna på isen under hela förloppet...
Kommentera

Moffsing: Vad är det egentligen för skillnad på denna och Pikkens, förutom då att det inte är nått plexi som kan göra skada?:
Kommentera

Ambroo:
Får Pikken avstängning för tacklingen är det ju ett stort skämt.
Thörnbergs tackling på Sebbe förra säsongen var MINST lika våldsam, och den renderade inte i nån avstängning.

Har kikat lite på klippen nu.

Finns vissa likheter:
* Båda lättar från isen i tacklingsögonblicket.
* Båda "glider" sista biten in.

Tycker faktiskt Thörnas tackling är farligast, iochmed att Sebbe stod med ryggen utåt. Det gjorde inte Mäntymaa.
Kommentera

dr-nix: Hahl var den som var bäst igår hos Sillisarna, annars var det glest med prestationerna.

De mötte ett hårt spelande TIK iaf, tänk er om årets TIK skulle möta fjolårets, vilken slakt. Challe hade blivit fly förbannad "de dödar ju våra spelare, det är ett slakthus där ute...".

Linkan växer som sportchef iaf, han har gjort det bra med årets lag. Var det här han hade i tankarna när han värvade Mäkiaho också.

Annars så borde Nubben kanske ha värvar Challe istället för Kenta igen, vi spelade ju rätt defensivt ifjol. Skulle kanske passa Frölunda i år.

Ni gjorde det riktigt bra i publiken, men enligt tidningen skulle det ju bli slutsålt, ändå fattades 1K pers.

Bara nu laget blir lite mer samspelta i passningsspelet så kommer det här gå riktigt bra. Målskyttar har vi tydligen massor av :) Hallin tex ett kämpande fynd. Sen när man ser Röymark så fattar man inte vad Nubben tänker med.

Åke då, han skötte sig riktigt bra. Jag som trott mer på Pitkämäki, men Tarvainen har gjort det bra med Åke.

Men... kommer det spelas så här fysiskt så kan det nog bli skador på våra framöver också.

Redigerad kommentar

Kommentera

Vill bara säga att det var en 7helvetes match igår.. den räddade verkligen våran jävla piss dag.. hade timrå förlorat hade det faktiskt varit nära att jag hade vikt hädan!! TIMRÅ IK NI GJORDE MIN KVÄLL IGÅR. (får fortfarande gåshud när jag tänker på det)
nu ser jag verkligen fram emot Linköpingsmatchen.. det ska bli såå skoj att se dom spöa linköping med!

Nu tar vi det här TIK!
Kommentera

Varnar väl alla då jag inte hänger med i alla inlägg som hoppar fram och tillbaka.

Länkarna var fejk för att se om någon skrev något innan de försökte klicka på dem. Men nu skall ni få ha det så gött.
Kommentera

Här har vi nyss nämnda tackling:
Kommentera

Eller tacklingen på Lotvonen..
Kommentera

" Han får spela tills beslut kommer. Disciplinnämnden har möte i början på veckan. Får se om beslutet hinner komma innan Timrå spelar nästa match (på tisdag), säger Lundström som tycker att anmälan var helt nödvändig.

– Helt rätt att anmäla. När det blev de konsekvenserna så måste det granskas, konstaterar han."

Det är ju magiskt om det skulle bli en avstängning av det där. Vem minns inte fröken Thörnbergs våldtäkt på Sebbe i kvarten i våras som kostade honom en plats i VM-laget, ja eller åtminstone i LG-Games. Vad blev det av det då? Ingenting! Det är en tydlig skillnad på lag/spelare och lag/spelare. Hade det varit Foppa som delat ut den på en kanadensare så hade Wennerholm fått orgasm.

Edit: Såg att exemplet angående Foppa avhandlats tidigare.

Redigerad kommentar

Kommentera

TimråikPower: kommiten påverkas nog tyvärr av mediatrycket eftersom det gäller en "storklubb" så jag gissar på 2 matcher,,,,
Kommentera

Åkerblom i 6e: Man kan ju hoppas att det bara blir en match avstängning.. Något mer skulle vara extremt jä*** pinsamt.
Kommentera

Kevin O Shea: Så var det i första å andra, i tredje spelade Hahl o Pyttet ihop med ibland Koivisto ibland Kallio
Kommentera

Ett nytt youtube klipp att favorisera:

"Slapped" med Ilkka Pikkarainen.

Kommentera

lungan: Koivisto kan det ha varit ja. Fick för mig att det var Kallio av någon anledning.
Kommentera

dr-nix: Vart det verkligen så var det inte Pyörälä Haln Kovisto som spelade ihop i slutet av tredje perioden.
Kommentera

Kevin O Shea: man gjorde om kedjorna under matchen. Lita på mig Pyörälä lirade i en kedja med Kallio & Hahl.
Kommentera

dr-nix: Vi såg nog inte heller samma match för Hahl och Pyörälä spelade i olika kedjor.
Hahl spelade med Nicklas A & Koivisto, medan Pyörälä spelade med Kallio och Pebben.
Kommentera

Jockz: då såg du nog inte samma match för hans lina skapade dom största farligheterna för Frölunda (lirade i en lina med Hahl & Kallio)
Kommentera

dr-nix: Jasså? Såg inte skymten av honom
Kommentera

Jockz: han var med igår, nr 37 hade han.
Kommentera

dr-nix: Varför var inte Pyörälä med igår?
Kommentera

Det enda jag kan tänka mig att dom kan anmärka på angående tacklingen är att jag tycker att skridskorna lämnar isen i tacklingsögonblicket. Jag har inte direkt koll på regelboken när det gäller tacklingar men man får väl inte hoppa in i en tackling.

Edit: vid närmare koll vill jag nog kanske ändra min story lite. Jag tycker det ser ut som att axeln är i kontakt med ansiktet. Sedan hoppar han in i tacklingen tycker jag också. Det lär nog bli avstängning.

Redigerad kommentar

Kommentera

Rooster23: Det enda positiva med detta är väl att nubben och Frölunda hatar pikken så pass mycket att dom faktiskt inte försöker köpa upp honom när hans kontrakt gott ut med Timrå..
Kommentera

Captain Crash: När det gäller Wennerholm så är det ju inget nytt.

Angående tacklingen och medias beskrivning så är det märkliga att man aldrig riktigt sätter fingret på exakt vad som är fel med den. Mest en massa lösa diffusa trådar verkar det som. Som t ex den här tävlingschefen Mikael Lundströms uttalande:

- Jag tittade på det i morse och jag tycker att den är så pass grov att jag tycker att man ska granska den i disciplinnämnden.

Jaha, den är alltså för GROV. Det är det som är det felaktiga, utan att någon mer specifik anledning ges. Om det är något som verkar framhävas mer än något annat så är det att den skulle vara mot huvudet.

Men nån klockren träff på huvudet är det verkligen inte och inga händer mot huvudet heller. Sedan att Mäntymaa direkt hoppar upp och tar markering på Pikkarainen efter tacklingen visar ju också att det inte direkt var så att han blev slaktad där ute på isen, vilket många andra blivit tidigare utan åtgärd från pajasnämnden.
Kommentera

Skulle vilja ge Wennerholm denna tackling, vilken toksopa.

Har kollat på tacklingen ett par gånger fram och tillbaka och kan notera att Pikk glider från cirkelns mitt vilket är vadå, 5-6 meter ifrån sargen.. det känns som ett schysst avstånd att sluta åka ifrån. Noterar även att han som får tacklingen raskt är uppe på benen och spelar direkt och åker som ett skott (nåja) inåt i banan och försöker försvara. Tror inte han skulle gjort det om tacklingen träffat huvudet... nä, en härlig bröstvärmare med oturlig utgång helt enkelt. Och 1-0!
Kommentera

Tellus:
Att MW inte diggar TIK har vi vetat länge, men nu får han fan ge sig, fem matcher för en propp bara för att han stirrar på pucken och sedan får ett ånglok över sig.

Det gör ont att möta Timrå.

Plumpen var att han blev skadad och det är aldrig trevligt.
Kommentera

Mats Wennerholm.. vilket pucko för faaaan man måste ju få tacklas ävon mot dessa isprinssesor som köplunda . Det kommer att bli många avtängningar i viter om aftonbladet ska vara domare . Men detkanske MW vill så han tips stämmer in att Tik blir bland dom sista....
Kör över dom ÄLSKA TIMRÅ....
Kommentera

Åkerblom i 6e: problemet är att media intalat sig själva att Challe fått max ut ur materialet vilket är jävligt långt ifrån sanningen.
Kommentera

Nyström: Timrås guldsnack är allvar.

TIMRÅ. Det var vackert.
Det var elakt.
Det var klasskillnad.
Per-Erik Johnssons röda lagmaskin har inlett jakten på SM-guld.
Stackars Frölunda var chanslöst mot Timrå.

Det var säkert många hockeysupportrar runt om i landet som skrattade när Per-Erik Johnsson tippade SM-guld för sitt Timrå.
Det är dags att sluta skratta nu.

,,,
Kommentera

diffe: Jag tyckte det såg ut som en sjyst tackling som råkade ta illa. Det är sånt som händer. Har sett ett flertal matcher i NHL där samma sak hänt.

Det var inte fult utan oturligt för Frölunda-spelaren. Så ser jag på insidenten iaf.

Kommentera

Det ska inte / kommer inte bli någon avstängning på den tacklingen... Snackade lite med domarnas domare igår och enligt han var det en perfekt tackling.
Kommentera

Åkerblom i 6e: 5208 skall det vara!
Kommentera

Åkerblom i 6e: 5208 va?
Kommentera

"Matchens karaktär liknade mera en slutspelsmatch än en match i den första omgången med smågrinigt spel och högt tempo. Timrå var det bättre laget och kunde till slut vinna ganska komfortabelt med 6-2 inför 5 802 personer i E.ON Arena."

Visade dom inte 5200 på jumbotroen?
Kommentera

Mackelito: Det tror jag också... om vi lyckas hålla den här nivån genom hela grundserien så vette fan om det inte kan bli final.
Kommentera

5 matchers avstängning?
Kommentera

« · 1279297 · »