Selina: Det togs ett kort av mig i smyg en gång......jag måste säga att det var en chock att se bilden. Vill du verkligen att våra supporters skall utsättas för denna chock att se sina munnar stängda och armarna hängandes efter kroppen som brutna "hagastörer". Vill du det?
Entren ut till isen måste göras om.Nästan pinsamt att se numera. Finns det ingen som kan komma på nåt häftigare? För oduglig själv,men det borde fnna nån kreativ supporter som har några ideer,då skulle säkert betyget bli högre.
Jag tycker nästan att klacken skulle filmas någon gång, i smyg då alltså. Många skulle nog bli förvånade över att se sig själv stå med munnen stängd så ofta... allra helst när vi ligger under.
När vi är bra, är vi väldigt bra! Men ibland är det nästan pinsamt dåligt.
Redax 2: Ja den flaggan skrattade jag gott åt... ;) Du har helt klart en stor poäng i det du säger, det finns bitar utanför ramsorna och sången som vi skulle kunna förbättra. Precis som JimmyH skrev i sin krönika är OH-flaggan knappt använd, det saknas tvåpinnsflaggor, vi är dåliga på enklare tifo med halsdukar och småflaggor. Men det som saknas är återväxten i engagemangskretsen, det är för få som gör för mycket.
LingaN: Gissa... Kan det vara Foppa och hans onda fotknölar (i.e Foppa med nätstrumpor och högklackat), den som AB etc inte gillade eftersom Foppa enligt vissa journalister är en hockeygud vi supportrar till motståndarlag tydligen skall dyrka och knöböja inför när han är så nobel att han behagar förära vår usla hall ett besök...
På ett område är vi tämligen dock dåliga (Knappt 2+) och det är när det gäller tvåpinnsflaggor. Där var Wolfpacks ett föredöme i matchen den 1/10, riktigt snygga i enhetlig färg och minst 5-6 stycken (och allt detta på bortaplan). Förvisso har vi gjort den enda tvåpinnsflagga som kommenterats i rikspressen (och f.ö numera bortcensurerats från Timrå IK:s bildgalleri. Fegisar..!) men det är en annan sak... :D
Knylan: LHCs klack har blivit bättre. På första timråmatchen i chokladfabriken så hade de gjort tvåpinnsflaggor för varje spelare. Det var riktigt snyggt gjort. De har dessutom tagit fram en del positiva ramsor för att heja fram sitt lag.
Tyvärr så är det fortfarnde en massa hata, hata, hata. Ännu lägre känns det när de vänder sina hataramsor mot oss i bortaklacken.
Nä, jag kan tänka mig att ge en trea till LHCs klack, plus för bra tifo och positiva ramsor, minus för hata och huliganer.
gud: Senaste gången jag var där, ja, det var när jag satt och skämdes som en hund efter att ha sett Timrå blivit totalt sönerplockade av hemmalaget i den första perioden. Att Timrå likväl var ytterst nära att råna hemmalaget på den solklara segern, det är en helt annan historia.
Det kan som du säger, vara ett fantatiskt tryck i arenan när det väl sätter fart. En bra start för hemmalaget nere på isen, då göre sig icke bortaklacken några större besvär, så är det. Dock ligger ju kraven från publikum ett par pinnhål upp, om man säger, och spelet man kräver att få se ska ju helst av allt hålla sig på den nivån, annars blir det gärna väldigt tyst i arenan. För iom att det är så stort därinne, så hörs ju även tystnaden bättre än vad den gör i en mindre arena.
Kryptisk någon? Nejdå.. alla förstår säkert hur jag menar ;-)
Kan hålla med dig till en viss del.. Det är ett grymt tryck när alla är med men det är det väldigt sällan och så ska Frölunda gärna leda med 4 mål
Det är så otroligt många medgångare som sitter i publiken som även numer har blivit ännu mer bortskämda med Frölundas framgångar...
Det finns en del Frölundaiter som har lessnat på Go gubbar som numera bara bråkar med varandra internt och har startat upp en egen sektion som kort o gott kallas för sektion K
Dream Team: Visst är det så, men samtidigt så är ju Scandinavium en större arena också. Men som sagt så är det enda arenan där sittplats startar och sjunger ramsor, baserat på semifinalen 2003. Ingen aning om hur det ser ut nu under grundserien.
Knylan: Att publiken låter så mycket mer i Scandikvavium än i andra arenor, kan inte detta bero på att man också är större till antalet än alla andra arenor (Globen borträknad, eftersom man inte är direkt konkurrenskraftiga i nuläget)? Dryga 12 000 sittande människor torde väl i alla lägen låta högre än vad exempelvis ca. 4 500 människor gör på sittplats i Timrå.
kaffesmakprov: Våran klack har en tendens till att fullkomligt klappa sönder ramsor, kväver man inte sången så drar man iaf upp tempot. Därför är det skönt att vi iaf har några ramsor som det absolut inte går att klappa till. "Tiiiimrå, Tiiiimrå" var riktigt mäktig, helt tyst i övrigt, det verkligen dånade.
gud: Frölundas publik grundar jag på samma sätt som Aftonbladet, på ett enda besök... :)
Var där i semifinalen våren 2003, det är den enda publiken där majoriteten av sittplats sjunger med. Mycket beroende på att man saknar en riktig klack troligtvis. Men den ljudnivån man höll stundtals har jag aldrig varit med om efter det. Dom har den mest röststarka sittplatsen, eller den enda röststarka sittplatsen då...
Redax2: visst ja överdrev kraftig men ENDA gången det lät riktigt bra var när vi sjöng Tiiimrå Tiiimrå ...UTAN att klappa. dvs att nästan alla stod å gapade halsen ur sig! potentialen finns verkligen!
kaffesmakprov: Synd bara att bra många mer än 30 sjöng då...
Det var inget fel på sången förutom det faktum att övre och nedre delen hade lite svårt att koordinera varandra (Det var minst två ramsor på gång mer än en gång...). Lät gjorde det dock...
ja ha gått på ett gäng matcher i sthlm eftersom ja flyttat hit å ja kan säga att hade det varit lika många i dif-klacken som i timråklacken i lördags så hade timrås sånger inte kommit över sargen. tråkit men sant. 500 personer som sjunger hörs betydligt mer än 30 som sjunger och 470 som klappar. timråklacken är INTE dålig men ramsorna sjungs för snabbt och klappas sönder! jag har ingen möjlighet att ta tag i detta men de vore häftigt om nån gjorde de. Då skulle de inte vara nån tvekan om vilken som är Sveriges bästa klack!!!
Att ta en ranking i Aftonbladet seriöst är inte särskilt genomtänkt, speciellt när det (förmodligen) är Tomas Ros som gjort den. Fråga istället någon objektiv som har riktig koll på klackverksamheter och så vidare så får man fram ett lite mer verklighetstroget svar. Det är samma saks när dom varje år gör sin bespottade ranking över Sveriges klackar, speedway, innebandy och så vidare. Och bara för jämställdhetens skull så är alltid Umeås dam-klack, med motiveringen att det är mycket folk på matcherna.
Bäst är FBK, utan tvekan. Dom har en grym klackläktare, hög, bred utan massa ingångar på läktaren som splittrar klacken.
Leksand tycker jag väl sisådär om, mest bara massa matchtröjor. Det gör det hos FBK, men FBK hörs mer. Dessutom har dom, trots alla ansiktsmålningar, pajashattar osv en ganska schysst samling ramsor.
Våran klack lider väl i huvudsak av för få ramsor, för dålig återväxt och en för snäv läktare. Vi har röststyrkan, helt klart.
LHC har inte imponerat på mig, fast det grundar jag bara på det jag sett på TV. Senast jag var i Linköping så var det i gamla Stångebro och i kvartsfinalserien våren 2004.
Man ska aldrig ta en sån här lista seriöst, men ändå, för sjutton, ibland är det rätt patetiska bedömningar. Som pettsson säger, att man kommenterar läktarna..vafan? Klacken då?
timrås klack är inte speciellt röststark å de är bara att inse! vi klappar mer än vi sjunger. enda gången det lät riktigt högt i globen var när alla sjöng Tiiimrå Tiiimrå Tiiimrå... för då sjöng nog alla
RödVit: Jo, men om de ska ranka klackarna i Sverige kan de ju inte ge beröm till läktaren de står på. Alla andra klackar fick ju riktiga imdömen om de själv, bra ljudvolym, för många hataramsor osv. Vad står det om Timrå? Jo, att läktaren är brant. Kom igen...
Forward: Himlen lyser, lila gul. Wolf PACK är oftast större och röststarkare än Timråklacken, kanske blir ett bättre tryck i eon tack vare att sittplats är med på noterna också. Men sett till klacken så är Wolf Pack STÖRRE. Leksand, ja exakt som motiveringen lyder, dom är sist men öser ändå som topp i sverige. Timrå borde kanske rankas i samma nivå som White Lions och NBS, iaf på hemmaplan. Men eftersom bortaföljet varit uselt från vår sida (bortsett globen) så halkar vi väl efter. Pinsamt att "The Reds" en finns med på listan.