1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården

« · 2318176 · » Till forumet

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
FH - avdammad: Någon med koll på biljettförsäljningen?
Låst ämne

Andersson: På twitter
Låst ämne

Dubbeld: Var hitta du den ? Finns inte på hemsidan
Låst ämne

Laguppställningen inför ikväll
Uppladdat:

0x600-766912f4-e20c-4828-a0b8-946c670911f8.jpeg

Låst ämne

Jahopp, jobbresa till Tjeckien mitt i brinnande kvaltider. Jag supportar så gott som möjligt här i centraleuropa, Timråvantarna är med och jag får väl gå och vifta runt med dem i +15C sen.

Kvalnerven kommer krypande nu framemot kvällen, även fast jag inte riktigt kan följa matchen. Hoppas på bra tryck i hallen idag så att Timråstormen bär laget till 2-0 i matcher. Forza Timrå!
Låst ämne

Bragd-Birger:

Kanske var så att Peo skötte värvningarna även. Nordberg var ju rätt liten även, ca 170 bara. Står bokförd på endast 4 matcher och 6 poäng, alla ass.

Någon som minns varför han bara lirade 4 matcher?
Låst ämne

Stryparn: Tycker att LaLeggias senast var en hyfsad rökare. :) Hartmanns not so much, men vad spelar det för roll?
Låst ämne

Bragd-Birger: Minnet är bra men aldrig så kort som Robert Norbergs klubba, ungefär. Det stämmer säkert. Men det hette inte sportchef för det begreppet fanns inte där och då.
Låst ämne

Rip Kirby: Var väl Peo som var sportchef och tränare innan Nubben tog över sportchefsmössan?
Har för mig att han värvade Robert "min klubba är 50 cm" Nordberg t ex. Och det var väl runt 97-98.
Låst ämne

The great one: Nä, jag tänkte tanken själv. Den rollen fanns inte då. Isåfall är och var ju Nubben vår förste sportchef. Bortsett några sämre årgångar med Linkan bakom rodret.
Låst ämne

Ojh-Ajh: Ja Sune var en föregångare på många sätt :) - bla som aktiv (ordf?) i VISIR, vilket inte syftar på hockeyvisir utan organisationen ”Vi som inte röker” - vilket väl numera är en självklarhet i sportkretsar och har väl knappt förekommit i ladan sedan Pekka Lindmark tog sina Gula Blend och drog till Karlstad?
El vilka fler rökare har vi haft i leden? :)
Låst ämne

Rip Kirby:

Begreppet sportchef fanns nog inte ännu på denna tid.
Låst ämne

Greven: Var inte Norrbom också ordförande för klubben?
Låst ämne

Rip Kirby: Kan det ha varit Norrbom? Surströmmings-Söderström var väl ordförande iaf
Låst ämne

superfalle: Jo, visst är det han. Men medge att det hade varit lite… intressant (?) att veta hur Sunes idéer hade funkat på Timrå. Helt klart är väl att om Timrå vinner den här serien så lär det blir snack i UFO-Sverige.
Låst ämne

297: Eller hur?! Man vill inte vara utan det här. Fast ändå lite…
Låst ämne

The great one: Vem var vår sportchef under den här tiden? Bulla, någon annan? När kom Nubben in i bilden på allvar?
Låst ämne

Ojh-Ajh: känns skönt
Att höra att de är fler som sitter i Östersund och vill kräkas av ångest för detta event , den mentala coachen i båset är väl robert Andersson va ja kan förstå ?
Låst ämne

Grabola: En gammal åttitalsramsa modifierad för kvällen dyker osökt upp i minnet: Dryga nollåttor, fy fan för dryga nollåttor, dryga nollååååååttor, fy fan för dryga nollåttor.

KROSSA DIF
Låst ämne

Ojh-Ajh: väljer ändå att se detta som en härlig tid. Visst är det en del ångest men samtidigt, det pågår ett sm-slutspel parallellt med detta och jag vet knappt vilka som möts. Har inte sett en sekund, kommer inte se en sekund. Vi lever i ett parallellt universum där hockeyn just nu betyder allt. Inte som i slutspel att man kan förlora, grubbla lite och sen börja bygga om.
Låst ämne

SMÅLAND: Vi lallar och trallar vidare..
KROSSA DIF IKVÄLL
Älska TIK i med och motgång ALLTID..
Lall On Lall On..
Låst ämne

Bara dom inte spelar Slarvarez i första PP:et
Låst ämne

Nyckelord för kvällen: Ödmjukhet.

Om grabbarna kommer ut med stor ödmjukhet och inte seglar iväg och tror att "nu ska vi fan spela som Harlem Globetrotters" utan fortsätter göra det jobb utan puck man gjorde senast så kommer resten med farten, så pass offensivt skickliga spelare har vi faktiskt. Börjar vi tumma på det enkla i spelet med puck och återgår till spridandet av puckarna som vi gjort tidigare under säsongen så blir det kämpigt.
Låst ämne

She: Alvarez var bra senast tycker jag (i 5 mot 5).
Låst ämne

Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar dä fäst i EON!!!
Våga VINN ikväll 🙏🎉🥳
Uppladdat:

0x600-650671c9-508b-47bb-b778-ff348fb988bf.jpeg

Låst ämne

Ojh-Ajh: In Sune Hjort and Kristet utseende we trust!
Låst ämne

297: Alltså, jag har inte varit aktiv medlem i detta forum sedan avancemanget 2000, men nu går det inte längre. Kvalångesten förtär mig. Kan inte sitta i fosterställning ensam i skärselden i Ösd. Måste ha sällskap av nån som förstår. Förstår ni?

Ålrajt, ikväll hoppas jag på fullsatt, massivt tryck och fullt, orubbligt fokus från alla inblandade röd-vita! Helt ok att inte leva upp till sin fulla potential om man sparat det tills nu. Helt ok.

Förresten, är det salig Sune Hjort som står i båset som mental rådgivare?
Låst ämne

Rip Kirby:

Icka att förglömma heller värvningen säsongen 96-97 av en viss Dmitri Starostenko.
Ryktena gick var väl att det stod mellan han och Niklas Sundström på Rangers camp om vem som skulle ta sista platsen i Rangers den säsongen. En viss Inge Hammarström hade ett finger med i spelet då att få Starostenko till Europa och division 1 norra spel med Timrå IK. En då 23 årig Vitryss med ena benet i NHL kändes helt overkligt att få. Blev väl närmare 40 poäng på 30 talet matcher för Starostenko i Timrådressen. Legendstatus på Starostenko med alla rykten om att han tränade med blyväst och hans oerhört hårda handledsskott.
Låst ämne

4075 biljetter sålda
Låst ämne

från Difs forum.

sant de är ju Väääääääääldigt konstigt att man hejar på något annat lag i en matchserie där ens egna lag inte påverkas.

Muppar dom är
Uppladdat:

0x600-6cf8dc4f-14f9-4e27-87fa-bbb7ebe0a131.jpeg

Låst ämne

Captain Crash: DIF var betydligt mer fysiska i dubbelmötet under säsongens slut än vad dom var i senaste matchen. Tror dom drar sig från att dra på sig onödiga utvisningar då dom vet att vi är rätt bra i pp och att dom själva är urkass där. Tror inte alls DIF vill ha en fysisk match mot oss, tvärtom. Grinigt kan det ju dock bli ändå.
Låst ämne

Laken: Håller med, behåll kylan som senaste matchen. Jobba stenhårt så Dick tycker det är asjobbigt att lira hockey. Går man på Dicks trashtalk så har han vunnit på det, flinar man och åker ifrån istället och lägger energin på att jobba ännu hårdare så kommer hans bristfälligt fysiska status att uppenbara sig ännu mer.

Både Dick och Sörensen såg rejält tyngda ut av stundens allvar senast, lyckas vi vinna idag så kommer det vara total panik inom DIFs väggar, sanna mina ord.
Låst ämne

Sputnik: Då är vi två. Han ska definitivt inte vara med i PP. Men han slet hårt och störde uppspelen för DIF.
Låst ämne

She: Kanske bara är jag men tyckte faktiskt Alvarez skötte sig bra senast. Däremot kan man frågasätta om han skall vara med i PP. Dock så gör han jobbet framför mål bra skall tilläggas.
Låst ämne

tjobba: 3995
Låst ämne

RasmusVS: strax under 4000 sålda enligt Timrå IK som tror på runt 5000 i kväll.
Låst ämne

Men för satan. Sluta tänka som klubbledningen, att vi är lilla klubben från landet och ha det som en nervsvag ursäkt för ev. motgång.

Förstora inte upp Djurgården.

Vi är bättre i 5-5 än DIF. Behåller vi disciplinen så vinner vi. Att tänka 0-0 är ju helt värdelöst när vi har 1-0 i matcher och när 2-0 skulle vara förödande för DIF. Det mentala, fränder, det mentala! Det ska utnyttjas. Inte tvärtom. Dock inte svävas iväg, men rak rygg, uppträd som vinnare, och…

Att dom ska börja smälla på i kvällens match må vara sant, men samtidigt så går dom då ifrån sitt spel. Hade att smälla på varit deras grundspel så hade dom gjort det redan. Redan där har vi fördel! Och…

Nä, all press är på DIF. Vi ska göra som mot Löven. Vinn ba’, så löser det sig. Och…

Låst ämne

Laken: Alvarez på läktaren absolut inte i 1 pp han har fått sina chanser ska vara utanför laget
Låst ämne

OlliJanne: Vi siktar på att göra fler mål än dif, det är nyckeln till seger
Låst ämne

VST: Dick är ändå en spelare som kan vara skillnaden då han har de egenskaperna. Därför måste vi få honom att tycka det är tråkigt och jobbigt att spela hockey.
Låst ämne

tjobba: Ståplats tar 1200 och 200 på bortastå. Alltså finns det 1300 platser kvar.
Låst ämne

eliassjo : låter som receptet borde vara noggrannhet och tålamod i defensiven men ta lite bättre betalt i offensiven. Lägger jag till ytterligare en önskning så blir det ju ett jävla Kinderegg så jag nöjer mig med 2 önskemål. "håll tätt bakåt - full fart framåt"
Låst ämne

Tallnäs: Och hur många sittplatser finns det i arenan?
Låst ämne

tjobba: 3161 sittplatser är sålda nu kl 1250.
Låst ämne

eliassjo : Känslan nu, efter att kikat in på sidan 377 på text-tv, är att ställningen är X-X. Helt jämnt alltså. Gäller att spelare/ledare kommer till match med optimal inställning och anspänning.
Vi(laget o supportrar) måste kallt räkna med att DIF gör en bättre match. Något annat vore otroligt överraskande. Var beredd på att Armalis vaktar och kan vara överdjävulsk.
Första matchen var ju i princip utan pp/bp men om det blir mer av den varan så vill jag nog ha in Liljewall i näsan på DIF-vakten.
Låst ämne

Stryparn: Säger bara:Let`'s empty the tank's boys! Giv oss frid! VINN!
Låst ämne

Sputnik: exakt så, att spela final i HA är oändligt mycket "värre" än att spela SM-final. Samma gäller negativt kval. Ingenting inom sport går att jämföra, utom möjligtvis eventuellt konkurs-hot, men det har vi gått igenom också.
Låst ämne

Sputnik: Precis, efter att ha varit med om så många kval kommer slutspel BARA vara enorm glädje eller besvikelse, ångest kommer inte existera.
Låst ämne

Öndulat: Som jag sagt förut. OM vi blir kvar och nån gång framöver kommer då spela "positivt" slutspel om SM guld så kommer jag minnas hur det är att kvala negativt och för att gå upp till SHL. Då skall jag bara njuta av stundens allvar och att det värsta som händer om vi åker ur slutspelet är att en ny säsong i SHL väntar..
Låst ämne

Fyfan vilken jävulskt jobbig dag. Jag sitter och uppdaterar HS, DIF forum och twitter konstant. Söker på alla möjliga hashtags för att hitta smulor som handlar om play-out. Må vi vinna ikväll, och om två dagar igen, och sen om yttligare två dagar igen. Jag orkar inte med en till sån här period. Man borde ju vara van vid det här laget men man blir nog aldrig det. Och vetskapen vad som väntar oss nästa säsong om vi håller oss kvar gör det bara ännu jävligare.
Låst ämne

« · 2318176 · »