1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården

« · 2322509 · » Till forumet

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
tjobba: kan inte klacken dra igång klockan slår klockan slår om de är klart sista 5
Låst ämne

söder över: Hoppla. Timrå har släppt fyra sittplatser till så känner ni folk som vill gå - hojta!
Låst ämne

Andersson: alla typer av hån mot Djurgården om vi vinner imorn vore helt osmakliga. Det är fruktansvärt att åka ur SHL. Det vet vi själva. Det är brutalt. Jag vill inte ens höra ramsan ”vi hatar djurgårn”, låt oss älska vårat eget lag i stället för att hata andra.
Om vi skulle åka ur vill vi knappast bli hånade som lök på laxen.
Låst ämne

Håkkybåkky: vi har tre och en halv bra matcher i bagaget så låt oss glömma hur det såg ut fram till dess…

Oengagerat…

Dåligt med kamp…

Det är sannolikt vad Hedström reagerade på med…

Jag håller med Jonte. Det skickar dassiga signaler. Men det är en tränarfråga.

Låt inte Åberg ingå i den lina som presenteras inför matchen…

Precis som dom flesta övriga i laget har Åberg lyft sitt spel i play out…
Låst ämne

Andersson: Man kan väl vara stor efter vinst ändå? Ruttet att håna ett lag man slagit ut, genomruttet, förståeligt om den spelas under serien dock.
Låst ämne

OM vi vinner imorrn måste ju '' vi ska slå ut hela djurgården '' spelas för fullt
Låst ämne

Barkborren: Ja jag har tänkt på det där med. Nubben verkar ha tröttnat på att aldrig känna sig uppskattad i Timrå. I HV kommer han ha ännu mer press och krav från Supportrar som kommer vara snabba att kritisera.
Låst ämne

Per HApps: Lite synd att Nubbis tog tid på sig att kicka Freddan. I övrigt tycker jag att Nubben har gjort ett jäkligt bra jobb som sportchef, med dom ekonomiska medlen han har haft har det alltid värvats bra. Är det nu så att han går till HV så är det synd, men man får önska han lycka till
Bor här i Småland så vet hur krävande publiken i Jkpg är.

Blir det motgångar så kommer det gnällas bra mycket mer där än vad det gjorts i Timrå.
Låst ämne

Rallarn: Börjar också bli nervös , trots matchboll egen serv och hemmapubliken
Låst ämne

Nervositeten smyger sig på, kommer man kunna sova inatt? knappast, giv oss frid och vinn!
Låst ämne

söder över: Jag tycker faktiskt att det är helt irrelevant då han står för en fin arbetsinsats, offensivt likväl som defensivt.
Att han ser ut som en surpuppa skiter jag blankt i.
Låst ämne

Undrar om min mustasch och Svenssons skägg ryker imorgon, det skulle vara riktigt skönt det.
Låst ämne

Frebog: bäst i tuttot var väl ändå när Hedström såååååågar Åbergs tokslaka line-up i NHC?

Uppknäppt hjälm glida in på isen…

Svordomarsvordomar…

Helt klart en vettig iakttagelse…
Låst ämne

Frebog: Va i? Straffen är felaktigt dömd. Han är inte bara full i sändning, han är faan blind också. Solklarare straff får man leta efter
1:50:00 in i sändningen
Låst ämne

Laken:
Tror till och med att Nubben varit med om att komma med några förslag på ersättare.
Låst ämne

Villervalla: ja säkert, fler än 8 är ju ett lätt antal att slå.
Låst ämne

Öndulat: Det kommer nog betydligt fler imorgon när det är lördag.
Låst ämne

Andersson: djurgårdens supportrar åker ändå inte upp till Timrå. Gick väl att räkna på en hand i måndags?
Låst ämne

Villervalla: Frågan är om det är bäst att ev . avgöra i timrå eller stockholm , aktuell stad lär ju bli sönderslagen av anti-styrelsen-fansen
Låst ämne

Synct: Nja, det gäller att knyta ihop säcken också troligen kommer Djurgården ut med ett jäkla humör imorgon och det lär bli en riktigt tuff match. Okej att vi har ett bra läge men betänk att det går fort med att tappa allt, fyra raka förluster är ingen omöjlighet, vi har ju haft betydligt fler i rad.
Låst ämne

Modano: Din favorit Hagos då?🤔🥳🎉
Låst ämne

Nubben var med på HockeyTutto igår: Kom in som gäst vid 12:00 in i klippet
Låst ämne

Propagandus: Montén?
Låst ämne

spekulera o rykten m.m
när säsongen inte är slut ännu
de är LÅGT
..gör de efter säsongen i stället
Låst ämne

Man undrar ju om det sitter LIIITE i bakhuvudet hos DIF, att det vore väl fan så mycket skonsammare att åka ut i NHC än hemma på hovet till en galen hemmapublik? Jävlar vad jobbig match för dem att spela, den här förlorar vi aldrig.
Låst ämne

Märkligt ändå när vi spelar riktigt bra matcher nu i kvalet så får vi knappt en notis om det i kvällspressen.
ALLT fokus på Djurgården, vilket i sig kan vara en del i resultaten då ALL fokus och press hamnar på dem.
Hade dock varit kul om lite fokus legat på Timrås framgång i kvalet.

Apropå annat så hörde jag från en källa som hört från från en spelare i laget (tänker ej nämna vem) att många i laget var missnöjd med Freddan vid rodret och han liksom flera trodde laget hade kunnat prestera betydligt bättre i serien under ledning av en bättre coach.
Som sagt..... facit på det har vi sett i kvalet
Låst ämne

Jag kommer inte heller känna någon skadeglädje mot Nubben om HV skulle misslyckas! Nubben ska ha ett stort jävla TACK för allt han gjort för Timrå IK!
Låst ämne

Puckat: Sanny Lindström Georgsson Nilsen nån av de varit bra tror jag
Låst ämne

297: Värvningarna jag nämnde var menade för allsvenskan, och då vill jag ändå påstå att både Lundin och Lööke är bra mycket mer än ”ok”, trots att man hade Dahlén vid sin sida. Hade dessa två klivit ner i HA nästa säsong så hade dom varit absoluta toppspelare.

Håller med om värvningarna i SHL.
Låst ämne

Jag tycker gott Hamrin kan få vara just scout. Minns att han uttryckt i sin blogg för länge sedan att hans absoluta dröm vore att vara scout. Han förutspådde Elias framfart med bestämdhet långt innan vi övriga såg vilket unikum han var. Han har absolut kunskapen att göra ett bra scoutjobb och där till enormt hjärta för Timrå. En no brainer för mig.
Låst ämne

Patrick Polly: Scout för U-16? Hockeykunnig Timråsupporter sen barnsben? Nä inga som helst, det om något vore att cementera TIK som kompisklubben, vi behöver en erfaren sportchef, tror väl inte det var något seriöst förslag heller.
Låst ämne

Patrick Polly: Huvudsaken är att kompetensen är viktigare än vart ifrån man kommer.
Låst ämne

Öndulat: Jag gillar Hamrin som kommentator och expert

Men vilka kvalifikationer har han för att vara sportchef?
Låst ämne

KG Stoppel klar för AIK.

Djurgårdens sportchef KG Stoppel skriver på ett 5-årskontrakt med rivalen AIK enligt tidningen puck-out.

"Det ska bli en spännande utmaning att ta sig an laget och påbörja ett långsiktigt arbete med SHL som mål."

KG Stoppel berättar om vad som föranledde beslutet.

"-Jag kände väl någonstans vart jag och Djurgården nått vägens ände. Är oerhört tacksam för allt klubben gjort för mig genom åren, men man jobbar ju någonstans med detta för att man känner glädje för hockeyn. En glädje jag inte tycker infunnit sig på de senaste åren.

KG Stoppel fortsätter

"-Vem vill vara arbetsgivare till en surpuppa som Dick Axelsson eller en grinolle som Marcus Sörensen? Inte jag iallafall, då känner jag att det är lika bra att någon annan får ta över rodret som orkar hantera fanskapen. Man är ju främst intresserad av det sportsliga inte att agera kurator / klassföreståndare på någon förskola. Det funkar inte helt enkelt."
Låst ämne

Fy satan vilken kväll - har precis börjat fungera så smått igen efter en hård natts firande.
Vilket tryck på borta stå och vilket nöje när ”andra sidan” blev glesare och glesare på supporters.

Det här är ju galet och ändå har vi inte vunnit ett skit ännu. Hoppas lirarna pallar att fortsätta fokusera.

Siktar på att vara i matchform till i morgon igen👊🏽
Låst ämne

FH - avdammad: Det är Ytterhogdal som gäller nu. Vi kommer att bli störst...
Låst ämne

7043: Vet inte om jag räknar Lundin och Lööke som ”extremt bra” värvningar men helt ok för allsvenskan. Dom fick ju minst sagt ett lyft av att spela med Dahlén. Kinnvall och Larsson, absolut. Svensson och hartmann är också no brainers. Men för SHL-laget i år så tycker jag ändå att värvningarna varit tveksamma. Bohm, Alvarez, Andersson (han har dock spelat upp sig), zajac, Åberg, Erixon, Rajaniemi. Speciella förutsättningar där vi fått värva sent efter avancemanget och bla bla bla men ändå.
Låst ämne

Känns inte som ett långskott direkt om det skulle bli Freddan. Fortfarande på kontrakt 1 år till och nån möda ska han väl göra för pengarna. Förhoppningsvis får vi bra pröjs av HV som måste köpa ut honom från kontraktet. Men som många har nämnt så skulle Västerviks Georgsson vara som klippt och skuren för oss. Han är redo för ett större jobb och han vet hur det är att jobba i en mindre klubb med begränsad ekonomi. Tyvärr så ryktas han ju vara klar för SSK.. Oavsett vad så blir det ett ganska tacksamt jobb för den som tar över eftersom Nubben nog till stor del redan har nästa års trupp klar.
Låst ämne

Vet inte om ja hade börjat gråta eller skratta om de hela var ett stort April skämt.
Låst ämne

SMÅLAND: Se där, du kunde inte avhålla dig från Explorer ändå. Bolaget skulle just varsla ett par tusen personal p g a ditt utspel. Nu slipper dom det :-)
Låst ämne

Sputnik: Ja sportchefen behöver avlastning endera i form av en assisterande eller kanske ännu hellre några scouter
Låst ämne

Röda Tallen: Dock läst han år aktuell/klar för Södertälje har jag för mig
Låst ämne

Ja hört i kön tä bolage imorse att ” Linkan ” va klar på 3 år 😬🤔
Uppladdat:

0x600-12aba108-bd2c-4002-839d-58b15db56938.jpeg

Låst ämne

Sputnik: Ja Georgsson vore klockren.
Han tar vi!
Låst ämne

Tycho: Tommy Sjöidin mitt namn
Låst ämne

Tycho: Kan känna att vi borde gå på en sportchef som är van att arbeta ned små medel men framgångsrikt. Georgsson från Västervik kanske vore nått? Bredda sportchefsrollen så det är en assisterande sportchef med så blir det mer lättarbetat.
Låst ämne

Hur det än blir med Nubbens vara eller icke vara i TIK nästa säsong, måste naturligtvis förberedelser vara i gång oavsett. Nubben passar sig nog för att göra en lexfrölunda 2.0 också. Är säker på att han gör allt för att landa ett bra lag för TIK kommande säsong. Sen skriver man väl kontrakt av en anledning. Om HV är sugna på Nubben får de väl betala.
Låst ämne

Barkborren: Frans Nielsen blir ny sportchef! Kom ihåg vart ni läste det först! 😉
Låst ämne

hockey_21: No shit? Jag nämnde några värvningar som nubben verkligen lyckats med.
Låst ämne

hockey_21: Kimmo Kapanen ny sportchef
Låst ämne

« · 2322509 · »