Jobbar helg och var tacksam för de. Tänkte att jobbet skulle hålla undan tankarna och ångesten. Så funka det inte. Har aldrig haft en mindre produktiv dag, bara gjort absoluta minimum.
Ses på västra stå, ni som smugglat i sobril kan väl göra något tecken så man hittar er?
Captain Crash: Ja varför inte en repris på slakten mot Tälje -83 med 8-0...😁👊! Då var det också fullsatt med 8000 på läktarna!💪 Nja skämt åsido så kommer det bli riktigt tufft o svårt ikväll är känslan. Djyrgårdarna kommer naturligtvis vara extremt desperata o gäller att fortsätta vara kyliga o ha tålamod. Lägen kommer att ges. Blir viktigt med första målet. Får vi det då vete faan...👊💊🗡👍.
eliassjo : Nu är det byte för byte som gäller. Vi kan inte se inte längre än så.
De speedigare spelarna i DIF(Eklund, Södelund, Sören mm) får inte ges utrymme att komma med fart in i våran zon. Det är vid dessa tillfällen som DIF tryckt tillbaka oss i matchserien.
vonDöbeln: Gjort detsamma fast med ett litet mindre belopp...Sätter ytterligare livespel på Jyrgårn om VI MOT FÖRMODAN skulle RÅKA ta ledningen vilket förmodligen ALDRIG KOMMER ATT HÄNDA eftersom det blir DYNGTORSK...
Tvångströjan ligger redo, spyhinken framställd, ombyte kallingar bredvid, sobrilen och explorern inom räckhåll. Fast...man ska ju masa sig till ladan så vettefan hur sammanbrottet ska kunna hanteras på läktaren...Fosterställning och utburen av vita rockar?
snushane: man är otroligt nöjd att man har säsongskort vid sånt här tillfälle, känns som stället kommer sprängas, man är riktigt taggad men riktigt rädd på samma gång
roger_sundsvall: laget kommer va så jävla påslaget ikväll, och dom kommer vilja avgöra inför hemmapubliken. Jag ger Djurgården 10 procent chans. Nä, det här kan vi inte missa. Vilken publik fest. Och grattis alla ni som kommer vara på plats.
Andersson: Ja det blir en ångestfylld väntan hela dagen och den kommer att avslutas i frustration efter att man leder med 4-1 inför tredje perioden och man tappar det helt, efter ett par stolpskott i femte perioden så drar Djurgården det längsta strået. Så sent ikväll får man börja ladda inför femte matchen.
snushane: Har försökt maila förbundet om att matchen bör börja kl 15 istället , men dom verkar vägra . Nu vill man bara att den här matchen ska dra igång
Vill tacka samtliga härinne, inget jinxande så långt ögat når. För det är ju som flera av er skriver heeelt osannolikt med 4-0, säkrad SHL inför fullsatt arena en lördag. Det finns ju inte. Det hade fan blivit refuserat i Buster för att det faller på sin egen orimlighet. Åtminstone om serien handlat om oss, Timrå IK. Nä idag blir det en rekyl. 3-1 i matcher är det enda sannolika
Har hittills varit positiv inför varje match trots att det går emot varenda cell i kroppen.
Man intar fosterställning med 3-0 i matcher. Men så tänker jag; hur hade det känts om det varit tvärtom, att vi legat under med 3 och 4 kvar.. och inser att det är ju så Djurgården känner, välj valfri känsla själv, och vips är jag positiv igen. Det kan gå! Men inte fan mår man bra idag.
Än en gång vänner, så är det en helt ny dag, en helt ny match och helt nya förutsättningar. Vi har helt plötsligt allt att förlora och det vet ju grabbarna om, så klart! Jag tror ändå harmonin finns i gruppen, fullt införstådda i vad som behöver göras.
Vad kan då vi göra förutom att byta kallingar en gång i timmen? Jo, tro på det här, det är det enda vi kan göra förutom att skrika oss hesa ikväll.
Senaste matchen tyckte jag vi gjorde vår sämsta match, ändå höll vi oss lugna och presterade. Jag måste tro på disciplinen som dom visat, och att vi fortsätter i samma anda. Spela bortaplanshockey på hemmaplan eller kör fullt ös, jag skiter i vilket, bara vi har tålamod och är disciplinerade! KOM IGEN NUUUU TIMRÅ!
Usch vilken dag det varit hittills. Sitter och planerar hur många stopp med toaletter som finns påväg upp från Gävle, eller om man bara ska sätta sig på en hink och köra raka spåret.. Känns som allt är upplagt för eufori ikväll, därför kommer allt gå åt helvete. Ångest är total, slutar väl med att vi blir nollad och Sören gör hattrick.. Nä usch usch usch. Låt klockan bli halv 7 så matchen kan börja, klarar inte av denna ångestväntan. Jaja, allt kan gå och allt kan hända, låt oss vinna och skrika taket av arenan.
pingvin: känner ungefär samma sak. Det kan inte gå så här lätt. 4 raka vore helt sinnessjukt. Man har haft ångest ända sedan det blev klart med kval, men det är ju, jämfört med djurgården, närmast defenitionen av lyxångest. "Åh, vad jobbigt det var att hamna i underläge i första matchen innan vi vände...sudden i andra matchen hade jag inte pallat, skönt att det avgjordes med 7,5 sekunder kvar...". Osv.
Räknar iskallt med djurgårdsseger idag. Dom bör rimligen kunna komma ut med en allt-att-vinna-desperation, och Timrå bör lika rimligen svaja någon jävla gång. Motsatsen vore fantastico, men...riktigt så enkelt kan det nog inte gå.
Men man myser ju när man läser intervjun med Sörensen. Som sagt, vilken lagkapten. Inte ens mellan matcher kan han låta bli att gnälla på domarna. Fortsätter han i samma stil ikväll, eller ännu hellre ä n n u mer frustrerad, ökar Timrås chanser så klart. Dom måste komma ihop sig som lag nu, annars lär dom implodera vid första motgång i matchen.
Hursom, hyper-überintressant att se hur båda lagen tar sig an matchen, och hur dom hanterar pressen. Lär bli ett jävla tryck i hallen, och hoppas att det kan få utlopp i måljubel också. Minns 7e mot Oskars, när allt bubbel liksom aldrig fick komma ut. Så: nollade ska vi iaf inte bli.
Tim: Jag känner mig helt tom. Sån ångest. Det har gått för lätt. Att ha 3-0 och kunna avgöra på hemmaplan. En lördag. Etablera sig i SHL. Jag har en molande oskön känsla i bröstet… svider nästan. Ge oss frid och vinn ikväll!! Ge mig en underbar god natts sömn och låt mig vakna lycklig! Amen.
Hahl Bundy 2.0: Svåraste matchen hittills blir idag. Men visst fan kan vi greja det. Vad underbart det vore. Vilken atmosfär det lär bli i hallen. Taket kommer lyfta om Timrå vinner!
Skjut mycket och sätt chanserna. Fortsätt spela med tålamod. Så enkelt är det :)
DenRöda: Det ryktas om att Sörensen & co försökt muta delar av domarkåren. Och att Sörensen & co då blivit lovade stora fördelar i play out-kvalet. Ryktet säger att mutorna varit skadade eller orsakat besvär på något vis… Sångtexten i bifogade länk ger en närmare vink om vad som kan ha hänt… Domarna ser inte helt överens ut. Men det är givetvis inget jag kan vitsorda i sak;)
jå1: Det är väl en himla tur! Tankarna går, man lägger saker än i den ena vågskålen, än i den andra. Vi har visserligen vunnit tre raka och gjort det rättvist, men samtidigt har Djurgården blivit lite bättre i varje match. Å andra sidan har vi visat att vi kan hantera båda ett och två måls underläge och ändå komma ikapp, och dessutom försvara en ledning. Ett mentalt starkt lag kan ta en röststark bortapublik som tändvätska och känna vinden i ryggen från 6000 egna fans. Men nu har Djurgården verkligen inget att förlora, å andra sidan borde det innebära att de blottar sig ännu mer för våra kontringar….
RunarUp: ja trots att vi rättvist vunnit tre raka och att en smock full hemma borg väntar och allt talar för seger så vågar man ändå inte tro på det. Hoppas spelarna har bättre självförtroende än oss nervvrak härinne och hoppas att de kan behålla det fantastiska fokus de visat, de tre senaste matcherna. Det kan gå... det ska gå... med måste gå.
Synct: missade att svara men Timrås trupp (åtminstone de viktiga pusselbitarna) är redan klara. Och nubben andas och lever Timrå IK, han lämnar inte för något bättre (egentligen) han lämnar för att Timrå ska få det bättre. Hur duktig man är på något så är det farligt när man blir hemmablind, något som soppan med Freddan är ett lysande exempel på.
Gjorde en countdown timer till pucksläpp. För er som inte hade tillräcklig ångest redan! Vad kan vara bättre för psyket än en klocka som räknar ner till ödesmatchen?
Nån kreativ och fantastisk människa la ut en bild på förslag till ny matchtröja för nån dag sen, finns det någon vänlig själ som hjälpa mig hitta den. Den var helt fantastisk och jag tog de (för själ, hälsa och välmående) idiotiska beslutet igår kväll att åka upp till match idag. Ska hänga på kansliet innan match och tänkte skriva ut bilden och häfta fast ett tiotal kopior på strategiska platser.
Sputnik: Tror alla rödvita känner ungefär likadant. Kräkreflexen är konstant på standby.
I ett försök att bli lite mer optimistisk inför kvällen läser jag intervjun med Sörensen i Aftonbladet. Och han fortsätter att imponera med sin brist på smartness och intelligens. Inte i ett andetag antyder han att han som lagkapten har ett extra ansvar.
Aldrig sett maken till spelare som missförstått vad C:et på bröstet betyder. Till och med Zlatan framstår som en lagspelare i jämförelse.
Just bristen på ödmjukhet i DIF gör att jag i all kvalångest trots allt känner att det finns en liten chans till en clean sweep. Trots att varenda hjärncell skriker att vi inte kommer få vårt vackra sagoslut ikväll.
Fan vad jag vill att mina farhågor kommer på skam
Och som flera redan påpekat. Inte ett ord om Djurgården från läktarna. Älska Timrå istället.
kulltorp: Har följt detta lag för länge för att kalla mig medgångssupporter.
I kväll öppnar sig ett fönster i rumtiden. Och det erbjuds en möjlighet att kasta omkull Wennerholm och Ros uppfattning om att DIF behövs för Svensk hockeys utveckling.
Skulle denna möjlighet tas så vore det helt fantastiskt.
Ingen beskriver det bättre än Lars & Anna.
Bilderna i slutet av videon visar på att det finns en möjlighet
Sputnik: Delar din känsla faktiskt. Känns som om det är upplagt för ett magplask deluxe.
Vaknade klockan 06.10 av ångest inför matchen. Somnade om och vaknade 08.00 - fortfarande ångest. Det här kan verkligen inte vara hälsosamt. Folkhälsomyndigheten borde ju klassa kval som samhällsfara.
russkiy medved blyat: Har en dålig känsla inför ikväll. Fullsatt och förväntasfullt. Antiklimax och vi blir nollade på hemmais, Armalis lär stå och spika igen.. Sen börjar vändningen för DIF och mirakulös vändning av matchserien. HA är väl inte så dumt trots allt..