Gorkyman: Åberg lär inte stanna. Lodin tveksam beror på hur det går i Nordamerika. Lundin finns det nog inte plats för. Jag hoppas på Jonte Dahlen också :) Måste ju få drömma
Jag har varit vädlgt kritisk under säsongen, och trodde aldrig att Ante K. och laget på så kort tid skulle få ordning på allt. Helt otroligt. Hoppas nu bara att alla TIK vill ha kvar vill stanna. Detta kan bli en sensation nästa säsong. Jävlar i helvete vad skönt.
timråsuppi08: Är säker på att dessa kontrakt och något mer kommer att brytas. Vi kan inte ha kvar Alvarez. Kostar för mycket gentemot vad vi får ut.
Är nyfiken på de två finländska landslagsbackarna vilka är det? Strömberg kommer ju tillbaka också. Laleggia, Svensson och Westerlund givna. Sen vill jag ha kvar Paigin.
Vilket helvete sista veckorna har varit! Försökt att distansera mig, hockey är inte allt! Sett matcherna i efterhand, grinig och sur på alla som inte fattar hur viktigt det är, och ändå försökt att intala mig själv att det inte är så viktigt! Men nu är helvetet över, och nu blir det en rejäl whisky! Vi syns i ladan till hösten!
erathoo: Det har inte landat hos mig än. Betydelsen av att klara sig kvar denna säsong, i denna play out-serie…vi kan förhoppningsvis uppskatta det till fullo om 4-5 säsonger när vi är ett etablerat SHL-lag. Som sagt, känner en stor respekt för djurgården som klubb. Är det nån klubb jag fortfarande riktigt föraktar så är det Oskarshamn. Vi gjorde det här med betungande fallskärm till HV71, på sportsliga grunder mot ett dyrare och mer namnkunnigt lag. Oskarshamn har åkt på nån gratismacka på grund av covid och SHL-kostymen är fullständigt fastlimmad på deras supportrars dryga anlete i sociala medier. Ser fram emot när vi får hjälpa till att slita av den där kostymen kommande säsonger. Undra om dom förstått ännu att vi just sparkade ner dom till placeringen ”ligans bitch” nu?
eliassjo : Nubben "säger ju så mycket". Obs ironi och inget ont.
Däremot så säger man så här på expressen med. Tror inte heller Nubben vill ta nått fokus i detta läge utan låta spelarna få njuta fullt ut.
"Här är givetvis den stora nyheten att Kent ”Nubben” Norberg inte blir kvar i klubben som han rattat i över 20 års tid, bortsett sejouren i Frölunda. SportExpressen skrev redan för en månad sedan att han var HV71:s huvudval och att ”Nubben” träffat ledningen för kontraktssamtal, nu är parterna överens. Något även Sportbladet rapporterat om.
Ziyat Paigin är en under säsongen-värvning som inte kommer spela för Timrå när pucken släpps i höst. Detsamma gäller med största sannolikhet även Nolan Zajac och Pontus Åberg som inte färgat tillräckligt mycket under sin tid i Timrå."
nu ska vi etablera oss i SHL då krävs...spelarbyten klart de kostar.... ...slutspel ska va målet nästa år tack alla för denna säsong... allt elände typ corona..ukraina kriget härligt att få vara glad igen🔆
erathoo: Nu får jag luft igen. Vilken glädje! Tack alla vänner här inne! I vått och torrt. Fan, man har hängt här inne i allt från minuter från konkurs till segerrus! Fortsätt trevlig helg utan ångest! ❤️
Olle: håller verkligen med om att det är helt omöjligt att fatta hur Ante har kunnat vända skutan, ja inte bara vända den, utan förvandla den till värsta speedboaten.
erathoo: Tidigt att prata om än. Men det kommer att bli många tuffa beslut framöver vad gäller spelare om de ska vara kvar eller inte. Boyce blir inte lätt. Tycker han gör det enormt bra i boxplay och en 4e kedja så vill ha kvar honom där. Vill också ha kvar Walli Walterholm och Erik Andersson. Båda gör det mycket bra. Om Lander kommer finns ingen plats för Lundin som center då Blomqvist går före som 3e center bakom Lander och Hanzl. Lööke är väl mycket osäker också.
Vi lan nog få in fler starka namn från Khl också då det verkar bli en flykt därifrån. Om vi får tillbaka Dahlen vore det drömmen.
Men som sagt ikväll njuter vi så pratar vi silly senare.
Trodde aldrig i mina vildaate drömmar att vi skulle svepa Djurgården med 4-0 i matcher. Jag är i extas. Väck mig jag måste drömma. Skål alla! Så glad.
Villervalla: segerruset jag känner kan fan bara SMÅLAND toppa (Per Svensson är smålänning f ö) men låt oss gå direkt på nästa sässe. Nubben Ja/Nej? Jag slutar nog i JA. Ante som headcoach? Fuck yeah!!! Men vi behöver nåt bättre än Rajan, vi behöver scouter eller en ass sportchef, vi behöver bli lite proffsigare som förening men HEY IKVÄLL ÄR DET FEST! På Alnö (där jag befinner mig), i NHC, i Sundsvall och framförallt i Timrå!
Känns nästan som det är klart med Rattie (om inte NHL så klart blandar sig in).
" Jag menar, det är svårt att lämna det här, så förhoppningsvis kan vi komma överens om något. Hör publiken nu, det här är det roligaste jag någonsin haft när jag spelat hockey."
Kommer han hit och gör dig sällskap nästa säsong?
"– Ja, jag hoppas det. Lander är ett stort namn här, så om han kommer hit vore det en stor grej."
Villervalla: Aftonbladet skriver igen ikväll att Nubben är klar för HV.
Från expressen. Låter lovande om Rattie
"TIMRÅ. Målkung i grundserien och en av Timrås förgrundsfigurer i kvalet.
Efter det säkrade SHL-kontraktet andades Ty Rattie ut – och bjöd på ett första svar om sitt kontrakt som löper ut i april.
– Jag hoppas vi kommer överens.
Adam Johansson
Dela
Kopiera länk
I juni 2021 blev Ty Rattie klar för Timrå IK. Tio månader senare är han konstaterad målkung och kvalhjälte för medelpadingarna. Även i det sista mötet med Djurgården hamnade han i målprotokollet.
Ty Rattie är en av flera stjärnor som sitter på utgående avtal med Timrå, och kanadensaren har efter säsongens poängsuccé blivit ett jagat byte på spelarmarknaden. Flera klubbar, däribland Linköping, har kopplats samman med Timrås forwardsjuvel.
Direkt efter kvalsegern pratade Rattie om sin framtid.
– Jag menar, det är svårt att lämna det här, så förhoppningsvis kan vi komma överens om något. Hör publiken nu, det här är det roligaste jag någonsin haft när jag spelat hockey."
Zäta75: när vi gick upp mot björklöven så var det ren och skär glädje. Odelad lycka. Nu tycker jag ändå det känns annorlunda. Lite tomt. Helt fantastiskt att hänga kvar i SHL men en del av mig lider verkligen med djurgården. Brutalt att se Rensfeldt i intervjun. Det ena laget får fira hela natten och skriver nya feta kontrakt, det andra laget åker ner i en lång mörk spiral nu. Respekt till djurgården.