1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590428 inlägg · 6217 ämnen

Porrboll och vindögd örn

« · 285154 Till forumet

Sv: Porrboll och vindögd örn
TD:
Jag tror faktiskt att det kan bli ett bra tryck på sittplats. En bekant fick ett brev om att förnya sitt årskort och enligt det fanns det inga platser att köpa mitt på långsidorna. Jag antar att de har gått åt till sponsorer. Förhoppningsvis köper alla skriksugna sittplatsare kort nära ståplats.
Kommentera

Knylan: Cheerleders blir viktigt nu men nya arenan annars blir sittplats lite för tyst det är min uppfattning i denna delikata fråga,
jag skulle också vilja ha en scen (platå) också men man får väl inte allt.
Kommentera

Apropå intron, varför spelar vi (och alla andra) nationalsången innan? Är det ett direktiv från Hockeyligan? Har för mig att det infördes efter ett VM-duld (Var det det som vanns i Landesgericht i Wien..?) men varför? Eftersom jag aldrig hör nationalsången annars (...för inte spoelas den före fotboll, sade han som bara ser nåt Stockholmsderby per år...) så känns det lite märkligt att just höra den innan hockeymatcher. Lite amerikaniserat på något sätt där man väl inleder alla sportevenemang med nationalsången (...eller sjunger "the fat lady" den efteråt..?)...

Vad gäller intron tycker jag det skulle vara mkt tufft att testa ngn gång med helt upplyst hall och ett sjuj-kla TIFO istället för ett standardintro som snart alla klubbar har (Mörker, lite strålkastare, entré till pyroteknik och "häftig" musik...). Våga vara bakåtsträvare..!
Kommentera

Per HApps: Vidhåller att det gamla introt med porrboll, Strimmorna runt mittcirkeln med bloss och laget som en orkan mot ljusets rotation är bäst. Har aldrig sett nåt så fartfyllt. Allt från discodagarna är inte skit, iallafall inte spegelkulan! Åter till det som var bra! (Fågelskallen räknas inte dit!)

El Maco: ett särskilt tack för suddgummit, tänk jag håller visst på att bli gammal...
Kommentera

Knylan: Kanske har spelarna själva något bra att komma med.
Kommentera

Knylan: Bör tillägga det att man kan skippa cheerleaders biten också. Känns som att dom tillför väldigt lite. Det kan Giffarna få syssla med själva.
Kommentera

Precis som jag nämnt tidigare så skulle jag vara ypperligt nöjd om man helt och hållet skippade den här prylen med intron och sådant. Vet inte hur pass laddade spelarna blir av att komma ut ur ett glasfibergap som ska föreställa en örn. Finns nog en viss laddningseffekt men tänk er då om det var helt tänt, hela Västra (helst folk på sittplats också) sjunger "Never walk alone" och spelarna bara glider in på isen. Sången totalt dånar, ruskig TIFO-koreografi över hela hallen, då kan vi börja snacka om att spelarna blir laddade.

Man skulle nog egentligen helst vilja ha en egen hymn, i stil med den jag nämnt eller Black Armys "Å vi é AIK" (ljudupptagning på länktips och originallåten i bifogade filen).

Amerikatjaffset har gjort sitt nu tycker jag, någon gång tycker jag att man ska kunna gå ifrån det. Spelar ingen roll om ungarna gillar det, det är ändå inte målgruppen man vill nå. Showbiten klarar sig nog många undan. Ska man hela tiden gå efter barnens intressen så ska det ju vara obligatorisk show av Rummel & Rabalder (två feta råttor som besökte hallen i vintras) i varje periodpaus osv.

Främst så eftersträvar jag detta eftersom jag helt enkelt tror att spelarna blir extremt mycket mer taggade och för att det känns lönlöst att lägga ner fett med tid på TIFO när det ändå inte syns avsevärt mycket.
Kommentera

Per HApps: det e synd att du inte visade strimlorna .. den e mycket bättre.
Kommentera

Per HApps: Jag tycker att ska man ändå lägga ner tid och penagr på en ny hall, så bör man ta och ta bort örnen och göra nånting nytt....
Kommentera

Glömde en länk!!
Kommentera

Porrbollen, se bild!!
Kommentera

Porrboll och vindögd örn
Detta är en tråd där man kan fundera på hurvida den gamla porrbollen skall tebax eller inte.
Om örnen skall finnas i hallen nästa säsong eller inte.

Eller om ni har några egna förslag på sk. intron, skall man kanske helt skrota denna företeelse eller jobba fram en ny?

Alla ev. förslag som kommer fram skickas oavkortat till Hassebo.

Fram med lite djärva förslag så här i väntans tider. Det som ni kan tänka på att det kommer att bli ca 15 meter upp till lysrören, ställ mot dagens sju meter.
Kommentera

« · 285154