1150x200-morningboyscouplethings_1z1ONipUukcQdDf.png

Positiva tråden

« · 802444 · » Till forumet

Sv: Positiva tråden
htikare: Det förvånar mig inte ett ögonblick om så inte är fallet. Stenen är i rullning och det går snabbt uppåt i den här branschen men det går ännu fortare utför.

Jag skyller på det elakartade Viruset. Epidemin har fullständigt brutit ut alltså.
Varför skulle vi öht släppa in karln i våra katakomber. Man blir ju mörkrädd.

Det finns otäcka saker och otäcka varelser och den där lömske fan från Umeå är ingen käck typ snarare en väldigt otrevlig och obehaglig bekantskap.

Nu sluter du taget om vara grabbar gubbjävel! Kamma dig nu, knyt slipsen och håll dig i rätt zon!

Usch och tvi för gröna björklövsblad från Umeå. Och så ger vi nässpray med koksaltslösning i julklappt åt Micke A så han inte smittar ner några fler.

Sparka Wennerberg!

Rensa bort allt som har med Björklöven att göra - NU!

Där har vi provsvaren,

Prosit.
Kommentera

Nu finns det ingen återvändo, minst 2 klasspelare behövs.
Nu vill jag inte se några "småttingar", utan sådana som kan gå i bräschen...
Jag antar att Nubben redan har varit förberedd på det värsta och kan presentera nåt snart.
Kommentera

Ambroo: Finns det verkligen inga försäkringar! som täcker upp lönerna någårlunda för spelare som blir borta så länge som tex. Pärssinen o Hahl

så att det finnas rimlig ekonomisk mäjlighet för mindre elitklubbar som inte har en stor kassakista att ösa ur en ekonomisk möjlighet att ersätta dessa spelare/värva nya ...

Annars måste ju Tik förlora rejält stora pengar i år på detta elände som inte då täcks av någonting i försäkringsväg?
Kommentera

Hahl Bundy: Det vi behöver är en center och inte en glidare från något annat lags fjärdekedja... Statistiken för i år är dessutom föga imponerande;
Kommentera

Tycker att detta borde vara tändvätska för alla i supporterlaget som kan spela för en billig peng, om inte gratis?

Agera Nubben!
Kommentera

Enl. AB vill ju Pasi Tuominen lämna Modo, får för lite speltid. Det lär man ju knappast klaga på i Timrå :/
Kommentera

Ambroo: Ja, det var en kunglig intervju. Kan man annat än att älska den lille filuren. Han är så öppenhjärtig och verkar ha grymt god självinsikt. Den dagen han lägger av med hockeyn kommer alla TV-bolag som sänder ishockey att slåss om hans tjänster. Han kommer att bli en klockren bisittare.
Kommentera

JimmyH: Underbart och en underbar intervju!
Kommentera

JimmyH: Ok...ja, det kommer jag ihåg.
Förstod att det fanns något gammalt groll i bakgrunden....
Kommentera

Shadar Logoth: 436 NHL-matcher har han i alla fall åstadkommit.

Blev även kallad fitta av Jonte i direktsändning en gång. Nilson försökte peta ur ögonen på Kalle några dagar innan det.

Ett SM-slutspel 2005.
Kommentera

JimmyH: Vem är den Marcus Nilsson som det refereras till i texten....?
Kommentera

JimmyH: Ja, nu j-a....ler...i morrn är det nya, FRISKA tag som gäller! Bara att hoppas att det inte bara är en känsla...
Kommentera

Ambroo: "- Tror den här vilan har gjort oss jättemycket. När vi tränade igår så syntes det att glädjen var tillbaka. Man är liksom pigg i både tanke och i kroppen. Vete fan när man kände så sist. "

Det låter väl också positivt?
Kommentera

Ambroo: Jaaa..... o hel verkar han ha undkommit....
Kommentera

Per HApps: Kan vi inte alla sjunga: We sha´ll overcome? :)
Kommentera

Skulle vara kul med ett krya på er tifo hemma mot HV
Kommentera

Metal Guru: Inte för att vi skall diskutera läkarvetenskap här på HS, Men nog fan kan du röntga skellettet med MG, Däremot så syns mjukdelar där och inte vid "Vanlig röntgen". Finner man man inte skelletet hos Hahl med en MG´n på sundsvalls sjukhus bör man nog byta ut den befintliga.
Ps för att se mjukdelar bättre använder man ofta en typ av kontrast som "skickas in i blodet"
Har gjort några så jag tror mig veta.
Kommentera

jag säger bara de jag att värva fler spelare blir bara en onödig sak klubben kommer stå där och få betala en massa pengar i onödan det är ju inte bra att ha 20 forwards när alla är tillbaka då äre bättre att ta in en junior och matcha med så länge det funkar ju för andra lag varför inte i timrå då ....

nu äre bara och kämpa och sen få tillbaka självförtroendet så bli det här bra

vi är timrå å vi ger aldrig upp..
Kommentera

RTS:
"Detta är väl ingen direkt nyhet men expressen skriver en artikel om Hahl.
Men våran tur visar väl magnetröntgen att karln inte har nått skelet ihanden kvar."

Du vet inte hur rätt du har, RTS.
Med magnetröntgen kollar man mjukdelarna i det område som man röntgar. Det är sannolikt att man inte finner något skelett i Hahls magnetröntgenundersökning :oP

Kommentera

Inte tror jag att ni Timråsupportrar behöver vara så ledsna bara för det går åt helvete för tillfället. Det där året när Weinis och Sedinarna var som bäst ledde vi ES i överlägsen stil. Sen loosade vi 11 matcher på raken tror ja. Ändå gick vi till final.

Nä, lillbrorsan, det är bara att kämpa på! (=
Kommentera

Nu om någon gång annars, är det väl läge att se positivt på det som varit, och att välja bort att gräva ner sig i de mer negativa avsnitten av säsongen såhär långt. Vi ligger alltså topp-fyra, smaka på det ett tag. Detta med den här totalt genomusla andra hälften av höstsäsongen, detta bör i sammanhanget inte glömmas bort.

Nåväl, som inbiten motgångssupporter så är detta min bästa tid. Det är nu jag känner att jag lever, att jag finner energi att verka för laget på det sätt jag känner ger något. Att bara vinna är väl inget. Då blir man ju bara en ensidig grå varelse. En känslolös, eller kanske känslokall individ, som bara rider på "hypen" att det går bra. I de lägena kan ju alla vara "supportrar". Då är det jätteenkelt att älska laget och bara känna att "med guuud så bra dom spela' nu ba'!" Det är i dessa lägen det kan vara klokt att minnas de stunder det inte gått fullt lika bra, för hur bra det än går så bör vi alla veta med oss att det svänger väldigt fort i den här sporten.

Ja, den som nu eventuellt har missat det kanske gör bäst i att undvika resten av säsongen med. För det skulle väl kännas lite lätt "B" att finna skäl att kliva på en ny eventuell period då det kanske går lite bättre efter jul eller framåt vårkanten. För det är inte då vi behöver ert stöd. Stödet behövs nu. Om jag tillåts prata i bilder så kan väl laget kanske liknas vid att just nu ligga på botten och sprattla likt en skalbagge. Inte placeringsmässigt i tabellen. Där ser det ju fortfarande mer än ok ut. Men vad gäller formkurvor och sådant så har det väl sett betydligt bättre ut, om man säger så.

Nåväl, för att ge lite av min syn på saken så har jag författat en liten krönika på TIK031-sajten. Länken finns både [url=www.tik031.se/news/newsread.asp?newstypeid=5&nid=6]här[/url] och på länken nedan. Skriv mer än gärna kommentarer. Antingen i forumet på TIK031, eller här.

Tack för visat intresse!

Kommentera

Åke the Myth: Men snälla nån, tänkte du utarma hela laget heller. Då blir det överbeläggning på Ortopeden sen då. Benbrott, meniskar, korsband, lårben och fan och hans mormor. Så får Kenta motvilligt ställa in A-jun på isen framöver.

Nej tack till konståkning som träningsform - det är fruntimmersgöra!
Kommentera

F.ö anser jag det vara för lite konståkningsträning på träningarna! Hockey ska vara vackert att se på, varför inte lite trippel salkov precis innan man lägger pucken till rätta på bldet o en härlig piruett innan skottet i krysset.
Kommentera

RTS: Hehe, ja det lär väl förmodligen vara något sånt. Frågan är ju om det verkligen var nödvändigt att låta honom spela alla dessa matcher skadad. Det har ju knappast hjälpt oss till några poäng så att säga.
Kommentera

Detta är väl ingen direkt nyhet men expressen skriver en artikel om Hahl.
Men våran tur visar väl magnetröntgen att karln inte har nått skelet ihanden kvar.
Kommentera

"JimmyH: Jag som står i klackens centrum vill i alla fall endast att spelare ska tacka för sig då de verkligen känner för det. Är Jonte besviken på laget, sig själv eller publiken så ska han ta raka vägen in till omklädningsrummet och inte låtsas som något annat för min skull."

Håller med till 100%" (även om jag inte står i klacken på hemmamatcherna) Nu ska jag inte yttra mig mer i den här diskussionen även om det kommer kilas i fingrarna & lipar när Laken & Talangscouten åter förnyar diskussionen.
Kommentera

Red-line: "Backar allra mjukast".. var en riktigt bra tanke att framföra till Nubben på supporterårsmötet..alltså några hårdskjutande backar (el. en iallafall en istället för kalle.. inför slutspelet för dit bör vi väl gå...
Om någon som kan gå då kanske kan höra lite i detta ämne med Nubben om det är möjligt med backförstärkning innan 31/1!
Kommentera

actionleif:

Vad händer med min positiva tråd?
Nu går det verkligen utför sa kärringen som åkte spark i kälkbacken.
Kommentera

Åke the Myth: Sant...

Man får ju hoppas att de som ska ta åt sig gör det.
Kommentera

actionleif: Håller med!!! Jag vet att jag alltid ska in och "klampa" i fel tillfälle, men ibland blir jag så förbannad bara. *Backar allra ödmjukast*
Kommentera

Åke the Myth: Bra sagt!

Dags att gå vidare och släppa detta helt nu
Kommentera

Ambroo: Går nog inte att hindra vissa som känner sig vääldigt vanärade o hårt orättvist behandlade, att kommentera det dom finner vara kränkande.

Som sagt riktiga karlar lipar inte! Dom tuggar snus spottar sig i näven grabbar sig .... o går vidare!
Kommentera

Talangscouten: Vad skulle de göra då? Peka ut de skyldiga och vänta tills att de lämnat hallen innan det ens skulle kunna bli tal om nån avtackning?!

Moderator/forumledare: Kan man inte låsa vissa trådar?
Kommentera

ernie eagle: Du kan ibland... Det där var bland de bästa raderna som skrivits i denna gb på mycket, mycket länge!
Kommentera

Red-line:

Nä, nu blir jag förbannad!!!

Hedström var den spelare som plockade med sig dom övriga när dom skulle tacka klacken. Jag såg det själv med egna ögon!
Kommentera

Nu får ni lägga ner detta fjant om att tacka klacken eller inte. Sandlådenivå som har blivit fantastiskt jättestort.
Riktiga karlar lipar inte!!!
Kommentera

Talangscouten:
Nä, nu blir jag förbannad!!!

Varför håller du Hedström ansvarig för den händelsen? För han åkte av planen först? Det gör han ju alltid...

Nu får ni f-n ta och ge er...
Kommentera

JimmyH:

Du har en poäng där. Håller med dig.

Däremot så kan ju inte Hedström ställa motkrav på samma sätt, som när han tog med sig hela laget ut efter att vissa personer i hallen buade ut laget när dom gick på knäna. Det var helt fel att bua ut laget, vilka det nu än var. Men det var ännu mera fel att svika resten av publiken som inte buade. Men som sagt det där är ju utagerat.
Kommentera

Vi ska nog se att allt kommer ara tillbaka i normala gängor efter dels rysslandcuppen och sen juluppehållet strax därpå! Dehär ror vi i land!

TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA!
Kommentera

Denna "diskussion" liknar mer o mer dagissynddromet "fårintejagkommapådittkalasfårintedukommapåmitt"
Kommentera

andyo: Om inte vi andra inte lägger ner så mycket tid att bemöta Laken och Talangscoutens för mig något märkliga tankegångar så slipper den här "förbannade diskussionen" hålla på så mycket.

Jag som står i klackens centrum vill i alla fall endast att spelare ska tacka för sig då de verkligen känner för det. Är Jonte besviken på laget, sig själv eller publiken så ska han ta raka vägen in till omklädningsrummet och inte låtsas som något annat för min skull.

Det vill säga, att tacka sina fans ska inte vara något som ska ingå i deras arbetsuppgift enligt mitt sätt att se det.
Kommentera

ernie eagle: Men för helvete håller den här förbannade diskussionen om att Hedström inte tackade klacken efter ännu en förlust på fortfarande?

Det där ordspråket eller vad fan det nu är "tacka den hand som föder dig" håller inte i det här fallet. Är det vi Timråsupportrar som skapat just Hedströms möjlighet att få det han har i lön? Är det inte så att han genom sin egen skicklighet och egenskaper skapat sitt värde som gör att han kan säga till klubbarna "Ja, jag ska ha 300k i månaden för att spela" Och nu i det här fallet så har Timrå (med all rätt också, vilket historien har bevisat sig) gottagit detta krav och värvat honom.

Det låter som om det vore Moe som inte tackade klacken så vore det en annan sak på grund av att han inte har i närheten lika mycket lön som Hedström har. Detta är fan det löjligaste jag hört på länge.

Hoppas Laken å alla andra som är här inne å grinar ut sin ilska över Hedström gör som du säger å fråga Hedström ÖGON MOT ÖGON vad fan det extremt hemska & allvarliga problemet är & vad det beror på - OM det nu är ett problem alls vill säga.

Minst 40 krävs för resa till Linköping - IN PÅ TIKARE OCH ANMÄL ER!!!
Kommentera

JimmyH: Dito.
Kommentera

ernie eagle: Jag håller med dig fullt ut.
Kommentera

Laken: Har han det inskrivit i kontraktet då att han måste tacka klacken efter varenda match?

Jag tycker det bara är patetiskt om spelarna skall känna sig tvingade till någonting som de inte känner för. Om de vill tacka oss spontant ifrån hjärtat så skall de göra det.

Men när laget förlorar och spelet inte stämmer kan man inte som supporter känna sig frustrerad när någon spelare glömt att vinka till klacken.

Hade vi vunnit igår hade jag kunnat tyckt det varit uppkäftigt att bara åka av isen.

Men det är människor vi snackar om och vad de sedan har för månadslön är också det irrelevant i denna fråga.

För mig är det oväsentligt och ovidkommande i vartfall. Men du som är väldigt driftig Laken kan väl mejla Nubben och be honom släpa med sig Jonte på supporterträffen på tisdag så får Jonte ge sin syn på saken och så får supportrarna ventilera sig om man nu tycker att den här grejen är så allvarlig.

För min del finns det betydligt viktigare och mer angelägna frågor att ta itu med.
Kommentera

ernie eagle: Irrelevant jämförelse.
Han får skylla sig själv då det är han som "skapar" problemet. Jag förstorar inte upp någonting, konstaterar bara fakta.
Kommentera

friskan: Absolut! Robban är nog den som saknas mest i dagsläget med tanke på hans spelsätt och framförallt för hans sätt att vara.
Kommentera

friskan: Ja! Vi längtar nog allihopa efter"IL DURACELL CONILIO"
Kommentera

Jag toklängtar efter #12 Carlsson, hoppas han är som före "kraschen" när han återvänder.
Kommentera

« · 802444 · »