1150x200-morningboyscouplethings_1z1ONipUukcQdDf.png

Positiva tråden

« · 824132 · » Till forumet

Sv: Positiva tråden
jag tycker att det är alldeles för många timrå spelare som var hårdare förut jag skulle vilja se den staken igen i grabbarna. sen skulle vi behöva göra fler mål varje match
Kommentera

JimmyH: Om vi ska vara riktigt ärliga, så kan vi ju inte säga att Sanny är "bröstvärmarnas konung" längre, han har inte riktigt samma anda som han hade när han kom till Timrå. För då small det jäklar i min själ, till höger och vänster, snygga och klockrena tacklingar. Han hade utan tvekan vunnit tacklingspriset om det hade funnit då!

Nu har han en annan spelstil. Lite mesigt om jag får säga det själv, men det är det fler som har ändrat sig bl.a. Styf, Nilsson.

De gånger dessa herrar spelar hårt, tufft och smäller på vid sargerna, då är de får de ut sin fulla potential!!!

Men åter till Sanny. För under dessa gånger han har varit tvungen att kliva av isen, så har han ju faktiskt tappat balansen precis innan han har fått en tackling. Och jag antar att det är dessa situationer Wikegård refererar till.

Men vad vet jag, jag är ju inte honom. =)
Kommentera

Ambroo: Somliga hör gör mig trött, du t,ex. åldras gör jag med behag.
Räkna upp Challes meritlista som tränare, snabbt gjort.
Vad får dig att tro att han skulle vara lösningen?
En kille som offentligt pissat på vår klubb dessutom.
Jag har svårt att se vad han skulle tillföra laget.
Vi ska väl växla till något bättre än Kenta inte tvärt om.
Kommentera

actionleif: Kan mycket väl stämma, har inga direkta minnen av själva uttalandet, utan förlitade mig på aftonbladet...
Kommentera

JimmyH: Fast "fingret" är väl knappast känd för att ligga så värst lågt i sina uttalanden eller att inte säga precis vad han tycker heller. Tycker han en sak då blir nog kontentan av detta i Wikegårds ordalag gärna en aning överdrivet, bara för att det är han. I vilket fall kan det ofta låta så.
Kommentera

Maggan: En befarad hjänskakning är ingen hjärnskakning. Så egentligen så har han bara fått en sedan han kom hit för fem år sedan väl?

Tacklingar har han dock fått desto fler av. Att då påstå att han inte kan ta en tackling är väl lite väl magstarkt, eller?
Kommentera

JimmyH: Tja vi har ju den i oktober, den var ju rätt rejäl. Sedan har han ju iof fått lämna isen ett par gånger pga befarad hjärnskakning och alla dom gångerna har han tappat balansen precis innan han har fått tacklingen.
Kommentera

Repeter: Studieskulder låg väl ändå Tornberg bakom ?
Kommentera

Ambroo: Apropå Wikegård, en fammal goding:

"Niklas Wikegård, då tränare i Djurgården.
Fingret: Efter att ha hånat av publiken under en match i Timrå – svarade med en obscen gest.
Efterspelet: Wikegård var fortsatt irriterad på Timråklacken efter matchen. ”Inga höga studieskulder där”, tyckte Wikegård"
(ur af, på temat "visa fingret")
Kommentera

Maggan: Näe, men merparten tycks ha det och eftersom du motsätter dig Challe och hoppas på Wikegård så tycker jag det ändå går alldeles utmärkt att väva in det hela i ett gemensamt inlägg:-)
Kommentera

Maggan: Hur många hjärnskakningar har han fått då?
Kommentera

Ambroo: Men jag har ju redan skrivit tidigare i tråden att jag inte har emot Challe pga vad han tidigare har sagt om Timrå.
Du kan ju läsa inlägget som jag skrev 10:59. =))
Kommentera

Maggan: Absolut, men får man verkligen säga så där och ändå vara favorit hos überfansen? Challe gjorde väl som sagt inget märkvärdigare när han tippade TIK i botten...
Kommentera

Ambroo: Jo men Wikegård har ju lite rätt där. Sanny har ju varit böjd i varje situation han har fått en hjärnskakning.
Kommentera

Maggan+AllaniandrasomsägeruschochfytillChallebaraföratthanfulltlogiskttippadeTimråibotten: Har ni sett vad herr Wikegård tycker om vår kapten i dagens AB?;

– (Mats) Wennerholm skrev ”ska man få pris för en hjärnskakning nu?”. Anledningen till att Sanny Lindström får alla hjärnskakningar är att han inte kan ta en tackling. Han åker med huvudet en meter ovanför isen.
Kommentera

Ambroo: Det ser inte bättre ut på de andra lagens sidor..suportrar som suportarar det blir så här i perioder men ibland så höjs nivån igen när det händer mer intressantare ting,
snart är det vår o slutspel o Tik gör det få förväntar sig!..räcker långt!
Kommentera

JimmyH:
Jag som gillar Challe då vad händer med mig?

När vi hade bordshockeyturneringar på 70-talet hade jag alltid Challe med i mitt lag och någon som hette Hysing.
Kommentera

Herminator: Ibland undrar jag om detta forum ändå inte skulle göra bäst i att självdö...
Kommentera

JimmyH: När Challe var "expertkommentator" i TV4 dömde han gång på gång ut TIK fullständigt. Han tippade att Peo skulle sparkas och i varje kommentar lyste ett Timrå-hat klart igenom.
Det var inte ens framfört med glimten i ögat. Hans attityd påminde mycket starkt om den stil Virus representerat i Canal+. Nu har ju Virus lugnat ner sig något i år efter Timrås inledning av Elitserien.
Men tjat-Challe kommer jag aldrig att förlåta.
Jag får ett lätt illamående varje gång jag läser karlns namn.
Challe som TIK;are nej tack!
Kommentera

Maggan: Som du/ni säkert har märkt så känner jag verkligen för att skriva milslångt idag och därför så nöjer jag mig med ett; Pinsamt.
Kommentera

Redax 2: Jag vet inte, men nu tog du nog mitt inlägg på alltför stort allvar...
Kommentera

Röda Tallen: jag förstår bara inte varför hans poängproduktion inte kommer igång riktigt, jag hoppas dock att han skriver på ett år till för Timrå :)
Kommentera

Snoop: Nja, kanonbra var väl att ta i kanske. Men helt klart kul att han är tillbaka.
Kommentera

Röda Tallen: skönt att höra, mangan är kanonbra ju :)
Kommentera

Snoop: han kan förmodlingen vara med imorrgon
Kommentera

Ngn som vet om min favorit mankan nilsson är tbx i laget snart?
Kommentera

Bragd-Birger: Jag kan tänka mig hur diskussionerna går. Jag tycker ändå att jag har en del att komma med vilket folkflertalet på Hockeysnack insett.

Minus: Gillar tallar, kan knappt skjuta höjdare, sämre ingångar i spelarmarknaden än Ambroo

Plus: Kan alla laguppställningar -87 till -97, bra på att skälla på domare, snyggare än Roger Melin, kan åka översteg bakåt, har en gång bjudit Bulla på bussresa till Nyköping, barnbarn till en gammal domusanställd
Kommentera

El Maco: Det senaste snacket på domustrappan gör gällande att Challe var i stort sett klar när Nubben fick ett fem-i-tolv-samtal: revolution på Hockeysnack - kolla upp snubben!
Tyvärr tror jag att ditt engagemang i talldebatten är till din nackdel. För att citera min källa, låt oss kalla honom 'Semlan': 'Killen har attitydproblem när det gäller örnar'.
Kommentera

Maggan: Det är konstigt det där. Jag tycker att Challe är just väldigt omtyckningsbar - trots att han exempelvis gillar trav och Djurgården.

Om inte nubben tar mig är Challe ett bra alternativ.
Kommentera

JimmyH: Visst är det så, det är min personkemi. Nu har jag inte så mycket emot honom utan som jag skrev så gillar jag inte honom supermycket.
Skumt.
Jag gillade verkligen inte Ernst Hugo Alfred Järegård heller fast han tillhörde toppskiktet bland skådespelarna.
Kommentera

Maggan: Du är ju långt ifrån den enda Timråsupportern som uttrycker samma känslor.

Jag upplever heller inte att dessa känslor är lika utspridda i andra supporterskaror.

Det måste ju vara något som ligger till grund för det. Det är det som jag söker efter. Mystiken tätnar.
Kommentera

JimmyH: Nu är det inte beroende hur han har tippat oss under tidigare år som är min negativa inställning. Nej detta är rent personligt, jag tycker inte honom helt enkelt. Och nej, jag känner honom inte.
Men ibland finns det gånger då man instinktivt ogillar männsikor från start och han är en sådan.

Bättre svar kan jag inte ge dig.
Kommentera

73Sjöbba: Du talar om din personliga personkemi till honom som du aldrig träffat?

Jag tänker mer i fakta när det gäller sådana här saker, skulle jag dessutom vara i den position att det var jag som skulle anställa någon så vill jag ju gärna träffa personen och bilda mig en uppfattning och vad denne har för idéer, värderingar och livssyn. Inte gå efter hur han handskades med sin TV-plats i Vinnare och Hockeykväll.
Kommentera

Igår kväll tog jag tillfället i akt och agerade spion i Scandinavium. Ja, i mötet mellan Frölunda och Skellefteå, alltså. Och spioneriet rörde som ni alla förstår bortalaget då vi möter dom i morgon. Bortalaget hängde trots att man körde på fyra femmor med blott i den första perioden. Sedan tog Frölundas mycket högre tempo ut sin rätt. Man satt ju och hoppades på att det skulle bli en sån där batalj där lagen riktigt tar krämen ur varandra. Helst bortalagets ork kunde ju få sina lite mer, ja, ni hajar vad jag menar.

Nu blev det inte riktigt den matchbiden. Nej, inte alls, faktiskt. Hemmalaget vara alldeles för bra för det den här kvällen. SAIK å andra sidan saknade linjer i spelet, såg det ut som. Man försökte från början med att spela strikt defensivt och kontra. Men då man saknade den nödvändiga speeden och förmågan att ställa om snabbt i kontringsspelet så fick Frölunda istället fri väg i Skellefteås försvarszon. 26-7 i skott efter period två skvallrar en del om hur matchbilden såg ut. De enda gånger som Skellefteå överhuvudtaget skapade tryck i Frölundas zon var i PP, i övrigt hade man inte mycket offensivt alls.

Bara för det så lär man väl vara extremt revanschsugna i morgon. Men det har väl å andra sidan Timrå goda skäl att vara också. Frågan är vad det betyder att Timrå har fått vila några dagar mer? Det borde väl iaf inte vara till vår nackdel...
Kommentera

JimmyH:
Det kan även vara något helt ohockeyrelaterat. Det finns några kända personligheter varav en del sportsliga som jag helt enkelt inte kan med, kan vara attityd och även utstrålning.
Challe i det här fallet gillar jag inte supermycket, han är säkert en kompetent tränare. Efter alla hans år i media så har jag fått en bitter smak i min mun när jag ser eller hör honom.
Egentligen så kan jag väl inte peka på varför.

Hoppas din forskning fick en ny vändning.
Kommentera

Maggan: Okej, du tar den ställningen alltså.

Jag har alltid känt att det funnits ett litet agg mot just Charles i vår supporterskara och jag har alltid undrat varför.

Jag har efter 4-5-6 års forskande ännu inte fått något annat svar än: "Han tippade oss i kvalserien och att Peo skulle bli först att bli sparkad."

Det gjorde han dessutom säsongen då vi faktiskt slutade sist i serien och Peo Larsson blev den förste tränaren i elitserien att lämna sitt uppdrag.

Så jag anser inte det vara ett tillräckligt skäl av den anledningen nämligen, att överhuvudtaget dissa någon för hur denne tippar är ju befängt.

Men Maggan tiger liksom de övriga så mitt forskande får fortskrida in i det okända.
Kommentera

JimmyH: Fråga på du. Sen om du får något svar, det är en helt annan sak. =)
Kommentera

Maggan: Varför tycker du inte om honom då? Om jag får fråga.
Kommentera

JimmyH: Det är en som jag inte tycker om helt enkelt.
Kommentera

Maggan: Varför då?
Kommentera

FM: Förhoppningsvis inte till oss iaf.
Kommentera

Challe verkar inte bli kvar i Dif,vart tar han väger tro......
Kommentera

Ambroo: El Maco bor på Kungsholmen. Där är man förvisso kanske slavar men inte lågavlönade...
Kommentera

Ambroo: Du... Menar du att jag ska tolka detta som att han fjärtar...
Nä hua mig sånt folk finns väl inte?
Kommentera

RödVit: Jag har ett par invändningar till det här med "favo pizzan"... Bara ett par undrande frågor som dock kräver distinkta och även direkta svar från din sida och det enbart för att jag ska kunna ta denna berättelse vidare; Är inte hans leverne en aning schizofrent?! Jag tror nämligen att han är en hopplöst lågavlönad slav som ändå på nåt sätt hyser stark och evig kärlek till en viss multiskräpmatskedja?? Med tanke på hans återkommande gästspel hos just dem så kan det lätt tolkas så menar jag...? Att han sen skulle förlusta sig med och ha en "favo pizza" gör det hela än mer märkligt.
Kommentera

Ambroo: Hörrö... Min syn på saken:

Ambroo (vitt) hämtar El Maco (randigt) på Domustrappen eller strax före och kör dom förbi den kyrka dom gifte sig i. El Maco såg för sin innre syn receptet på sin favo pizza.

El Maco vill visa sin upprördhet över ett innlägg som Ambroo skrivit.
Tillbörjan tänkande, men rätt snart kommer tanke verksamheten igång, kanske så starkt att kroppen visar mer än vad den vill. tillslut kommer El Maco på vad han ska göra, han hoppar av glädje och vill delge alla han ser.

Ambroo står där vid sidan och vet inte riktigt vad???

RödVit gled förbi i sin förra Kärra.
El Maco fick en glass o kom igång.

Ambroo sade något som El Maco gillade............

Nu får ni fortsätta..
Kommentera

El Maco: Jag tycker bestämt att jag siktar gud också eller är det möjligtvis RödVit som klär så vackert i randigt?
Kommentera

Ambroo: Det är en ständig källa till glädje.

Hittade en kul film från när du, jag Per HApps, Sune och några andra hockeysnackare showade på domustrappan i somras.
Kommentera

El Maco: Förvisso, men jag tycker nog ändå att det är skönast att inte vara MoDolid...
Kommentera

I denna stund av Gunnognabb ska vi stanna upp och fokusera på något positivt som vi alla kan enas runt: Det är skönt att inte hålla på LHC.
Kommentera

« · 824132 · »