1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591091 inlägg · 6217 ämnen

Positiva tråden

« · 1328584 · » Till forumet

Sv: Positiva tråden
mikenomad: Spelar ingen roll vilken dag det är bara svammel svammel av linkan och styrelsen om nyförvär de väntar tills det är kört och spel inför tomma läktare i allsvenskan till hösten och inga sponsorer kvar.
Kommentera

RocknRolf2: ja jag har hela bilen full med grejor!
Kommentera

El Maco: ja tamejfan...det kanske är det som är grejen! Takte them on - head on bara.... Du och Aragorn ridrer ut och mötet Orcherna, tio mot femhundra! Som i filmen! Ja jävlar... Jag är med! Vilken sektion? Pang på rödbettan - Direkt på! Ride! Ride! Ride to your death!!!!! DEATH!!!!
Kommentera

Nu gör vi kaos med Djurgården!!
Kommentera

mikenomad: Alltid är det nåt!
Kommentera

RocknRolf2: Fattar väl t.o.m du att det inte går att presentera nyförvärv i morgon. Trettondagsafton ju, det "ställer till det."
Kommentera

El Maco: Men jag var ju positiv. :-)
Kommentera

Nisse: Schaas. Fel tråd för dig.
Kommentera

Nisse: Nejdå, han presenterar Daniel Persson som ny förstemålvakt med kommenaten "Han påminner om Kimmo Kapanen".
Kommentera

RocknRolf2: Lugn bara lugn. Linkan skall på scoutingresa till Ånge och Bräcke i morgon. han kommer säker hem med tre målvakter och två nya materialare och säger till pressen. " Vi har investerat i både bredd och spets och siktar nu på slutspel där allt kan hända samt att vi fortsätter att kolla av marknaden om något nytt händer, då skall vi visa vårt intresse igen. detta gör vi för att vi beslutat att vi måste ge n ågot tillbaka till våra stöttande supportrar"
Kommentera

Ambroo: Du ser väl hur han brukar stå med händerna i fickorna under intervju!
På tal om slangar menar jag...
Kommentera

lincoln: På torsdag ska jag se Djurgården-Timrå. Min biljett kostar 330 spänn. Vi har en seger på de åtta senaste. Vi är alltid leprasjukt dåliga mot DIF borta sedan flera år. Djurgården har klättrat uppått stadigt de senaste två månaderna. Djurgården har "järnkaminernas dag" med 3000 klackbiljetter sålda och bortasektionen överlåten till "aktiv sittplats".

Nu vänder vi det här.

*hahahahahahaaaaahahahaaaaahaha...* *host* *hahahhaaaaa* *host, host**aaaaaarrrggghhhh*

För att lindra plågan går jag med en leksing. Man måste hitta rätt kontrastvätska bara så man vet att man har det bra.

Kommentera

Mesta intressanta frågan just nu: Kommer Timrå IKs egna Bagdad-Bob att rapportera om eventuella nyförvärv imorgon eller inte? "Vi har tagit kontakt med Sonnenberg..." "Vi ser över marknaden..." "Vi tar inte bara första bästa utan han måste tillföra något också..."

Sug balle!
Kommentera

El Maco: okej då, men kan vi inte åtminstone må dåligt i ingenmansland då? Liksom läskigt där det barkar åt just nu
Kommentera

El Maco:

Positivt är att SSK kämpar och förlorar , medans vi inte kämpar och förlorar. Alltså har vi mera sparkapital.
Kommentera

Smokey: Jag trivs bäst när jag mår lite dåligt. Det är så här jag vill ha mitt hockeyliv.
Kommentera

El Maco: Hur ser du på massiv ångestattack? Men köper man aktier i Losec ser det bättre än bra ut.

Redigerad kommentar

Kommentera

Idag fick vi inte en enda ny skada!

(tror jag, kom just in)

Kommentera

RocknRolf2: Modo torskade oväntat mot SSK så vi ligger inte på kvalplats. Än. Det är lite positivt.

Så, man gör vad man kan i en nattsvart värld.
Kommentera

Det största glädjeämnet den här säsongen tycker jag är att Lander och Erixon har gått fram, stolta unga Timråkrigare som gör rätt för sig. Sedan är det kul att J20 har avancerat. Sedan är det ingenting mer.

Redigerad kommentar

Kommentera

thha: Han sa nog lite annorlunda. Han sa:
"I was att the end of my shift but you never know what kind of garbage you´re gonna pick up!"
Jag har en upptryckt T-shirt med hans citat på ryggen.
Tror det var Smokey som fixade 100 stycken såna.
Jag är en stolt bärare av en sån.
Kommentera

Mottot i kväll! Som Kent Manderville sa:
"I was really exhuasted but you never know what kind of garbage you can pick up!"
In och tugga taggtråd ikväll nu och kör skiten ur AIK från staaan!
Kommentera

thha: Vill ni ha Emil Sandin så har ni nog en bra chans. Värkar som att han kommer att lämna inom kort om han hittar en lämplig klubb. Han är definitivt inte dålig heller utan en riktigt bra spelare till en tredjekedja eller till och med en andrakedja. Tyvärr för hans del så har Brynäs för många spelare av hans kaliber och satsar hellre på juniorer som det ser ut.
Kommentera

Kommer Lander kunna ansluta i matchen mot Karlstadstöserna?
Kommentera

Smokey: Jag kan rekommendera Vitmossa. Testade det i en pipa i lumpen. Har fortfarande sviter av det...jag tror tex på ett liv efter kvlaserien...
Kommentera

En sammanfattning av läget. Manus: RocknRolf2
Kommentera

Smokey: Nej dit vill man inte återvända,men det fanns onekligen en charm med det då. Minns fortfarande din dialog med domaren. Tror att det var en av Nyköpingsmatcherna. Har svårt att tänka mig det hända i elitserien.
Kommentera

FH - avdammad: Och rasande lågbudgettifos... Det nya får bli att klacken knarrar med knäna.
Kommentera

Smokey: Om det går åt helvete i år så kanske vi får återupptäcka hockeybildsmannen i Nyköping.
Kommentera

FH - avdammad: Minns i mitt rus den klassiska TV-serien Hedebyborna. Alltid ett förbannat liv om vilka som skulle gå på flotten.

Timrå borde införa en egen "grågubbeflotte" som kan kryssa på isen i Ljustorpsån. RocknRolf2 ligger bra till som försteman. Men det finns många utmanare.
Kommentera

Smokey: Jag utgår från att allt är dåligt, möjligtvis med undantag för RocknRolf2 då. Han är i allafall bättre än sin styvbror RocknRolf1.
Kommentera

El Maco: Du brukar alltid vara så noga med att sätta rätt rubriker på dina inlägg. Men nu känns det som om det sviktar;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Smokey: det NeH gör är rätt dåligt.
Kommentera

Smokey: Jag har shoppat hockeybiljetter för 330 spänn stycket till DIF-Timrå. Djurgården har "järnkaminsamling" så man lär få sidbena om man inte redan hade det. Bortasupportrarnas platser har de dragit in och sålt vidare om jag fattat det rätt så jag sitter långsida nära DIF-kortsidan med två leksingar. Det blir kul när vi vunnit och man får vifta med långfingrarna till alla i omgivningen och utmana till slagsmål.
Kommentera

FH - avdammad: Vadå? Går NeH dåligt?
Kommentera

Smokey: Om du väljer shoppingmissbruk så kan du väl isåfall fokusera på supporterprylar.
Kommentera

lincoln: Finns det en enda TIK-are som orkar vara nykter i dessa dagar?
Har börjat snegla på röksvamp och shoppingmissbruk som alternativ.
Kommentera

Smokey: Du är Inte nykter
Kommentera

Jag tror Timrå vinner i kväll.
Kommentera

Bragd-Birger: Mjaaa det vette fasen. Däremot skulle jag kunna smiska honom om vi INTE tar guld :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Ambroo: Jag kan sträcka mig så långt som att lova att jag är villig att vara Hirsos 'Human Centipede'-bakomkompis om han avgör finalen.
Kommentera

Smokey: Jag slevar gärna bajs om det skulle inträffa.
Kommentera

Fan vad många som kommer att att få tugga skit här om Timrå vinner SM-guld i år.
Kommentera

Ambroo: he he, vill inte hamna i nåt ord-gemäng, men du har kanske en poäng där - Jeremy Boyce, Jeremy Boyce, Jeremy Boyce.....
...nästan "Å det gäller bara boyss" med StrixQ från 1979..? tror jag...den svängde det ju om....iallafall om jag minns rätt
Kommentera

El Maco: Det var ingen kritik riktat mot dig. Jag gillar det du skriver och oftast har du en lugnande effekt på skribenter när gästboken löper amok.
Jag håller med dig i det mesta även om jag, till skillnad från dig, har väldigt svårt att framföra min åsikt på samma förståndiga sätt som dig.
Men jag står fast vid att det inte är ofta som det framförs en sådan kritik likt den du nu framför. Helt på sin plats bör tilläggas.

Redigerad kommentar

Kommentera

ÖstrandsNisse: Jag är trött på Perra. Det är inte världsunikt. Jag har varit trött på folk i timrås tjänst förr och uttryckt det på hockeysnack.

När det gäller säsongen som helhet så tycker jag det finns så många andra lag i serien med klara svagheter att vi (med våra väl kända brister) ändå ska kunna vara med och konkurrera om vi gör det bra. Men vi gör det inte bra. Jag förväntar mig inte och begär inte att vi ska ha det perfekta lagbygget år efter år. Det har ingen. Vi kommer alltid att ha brister. Har vi fyra hyggligt bra kedjor kommer det att vara en svag backbesättning eller vice versa, det är naturlagen för en klubb som Timrå. Men jag förväntar mig att vi ska göra det bästa av situationen, inte det sämsta.  

Och för att förtydliga när det gäller kritik överlag: jag tycker jämfört med flera andra som skriver mycket här att en stor del av kritiken mot föreningen och vissa av dess anställda och förtroendevalda är onyanserad och ganska naiv.

Kommentera

El Maco: Det som oroar mig mest ät att t.o.m. du är lite sådär lagom kritisk. Det tror jag aldrig jag sett från din sida. Och då har jag följt dig sedan slutet av 1990-talet.
Kommentera

Sundsvall Hockey är vårt farmarlag! Det är praktiskt och bra. Och en skön kroppsvarm stråle på byxbenen på det där hundratalet storkäftade döskallar som höll på Bobbarna sent 90-tal.

Kommentera

RocknRolf2: Amen!
Kommentera

El Maco: I jämförelse med Perra var Kenta ett tränargeni.
Kommentera

« · 1328584 · »