willysson: Själv skulle jag, som jag har poängterat förut, vilja ha en helt ny logga. Jag tycker ärligt talat att den gamla talloggan inte är annat än ful. Den är inte det minsta tidlös, utan det syns verkligen att det har 30 år på nacken. Kan heller inte påstå att den är stilren.
Tycker nog heller inte att Örnloggan är så fasligt ful, men ack så meningslös. Otroligt synd att TIK skulle falla i den där fjollerivågen kring -97 då nästan alla hockeyklubbar skulle ta efter NHL-klubbarna. Jag vill avskaffa allt vad NHL-influerat heter i den nya hallen, cheerleaders, nersläckning av hallen, maskotar och framför allt då örnen. Givetvis svårt, men det är iaf så jag skulle vilja ha det. Ge mer plats åt den riktiga läktarkulturen. Jag skulle tycka att det vore bedårande vackert att bara se laget skrinna in på isen utan några som helst krusiduller.
För att återgå till klubbmärket.
Tänk om man precis då klubben bildades hade tagit fram en snygg logga, som är snygg oavsett om det är 1960 eller 2000-tal. AIKs märke är ett praktexempel på hur ett snyggt klubbemblem ska se ut, en sköld i klubbens färger. Tror deras klubbemblem skapades i sent 1800-tal eller tidigt 1900 tal (låter som nån hämtad från kalkonprogrammet "Otroligt Antikt") och fungerar utomordentligt fortfarande.
Slutsatsen är att klubben måste inse sitt eget bästa, begrava måsjäveln tillsammans med hallen och återigen ta fram konceptet med tallarna. Dock inte den gamla logotypen, utan ett nytt emblem. Tycker jag i alla fall...
ernie eagle: Tycker inte att man måste slopa örnen, För den loggan är inte ful tycker jag..
Men att man inte kan kombinera tallar och örnar, och Ta fram bra och snygga grejjer är det som stör mig. Känns som att det står rätt still på souvenirfronten, måste till lite förändring.
willysson: Det är fan i mej skandal att ska vara så jävligt svårt att ta tillbaka TALLARNA - NU!!! Låt ungjävlarna få ha sin örn vi med lite smak för det finkulturella vill ha TALLARNA tillbaka! Ska det vara så himla svårt!
Inkompetens står det skrivet i pannan på marknadsavdelningen! Utan nämna några namn så ska vissa bort. Eller åtminstone ska det förstärkas. Det behövs nya impulser!
Jag blir förbannad när jag tänker på att föreningen fyller 75år i år och inget händer! Vad är det för signaler som vi sänder?
willysson: Ett stalltips vore ju att man till att börja med skrotade örnen. Titta på bilden vad ser ni? Jo ett antal tallar som tittar in i hallen för första gången sedan hallen byggdes 1966. Låt det för guds skull vara ett tecken på att det blåser nya vindar in i hallen. Förändringens vind.
Andy Capp: Där säger nu nåt sant iallafall.. Vi är ett av sveriges Hetaste Lag men säljer förbannat lite Souvenirer, Det är inte Lathet som ligger bakom utan brist på kompetens. Det finns tyvärr inget nytänkande bland de som ska ta fram grejeorna.
Läser med stort intresse dagens Dagbladet om att giffarna nu insett att det finns pengar att tjäna på souvenirförsäljning och därför nu skall se över sin profilering. "- Det gäller att vi kan ta fram en snygg produktion som ligger i linje med GIF Sundsvall som förening. Det här är väldigt viktigt inte minst för att stärka Giffarna som varumärke och föreningens image. Det gäller att profilera klubben på rätt sätt, säger Hagblom." I flera års tid har det på denna sida höjts röster om att Timrå IK måste göra något åt sin profilering. (Tårögd minns jag tex de vackra diskussioner som redan fördes -98 om en classical line-produktion.) Vad har då gjorts? ABSOLUT NADA! Det bästa som har hänt är väl den t-shirt som trycktes i vinter med texten "Timrå IK" (där första utgåvan självklart såldes slut snabbare än vi hann säga "örnsmuts"). Ja visst ja, det togs fram en haklapp också! Och plånbok! Jag vägrar tro att det är lathet eller ren djävulskap som ligger till grund för att ingenting händer. Kanske är det kompetensen? Kanske borde Timrås marknadsorganisation (finns den?) ta hjälp utifrån! Mitt upprop: stoppa misshandeln och våga tjäna pengar!
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen
Sen är det bara att få med sig medlemmar så att man får majoritet, om dom inte ser positivt till motionen så kan man ta upp det under övriga frågor.
Lätt som en plätt.