1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

592158 inlägg · 6217 ämnen

Räddningstråden - nu ger vi järnet!

« · 1654935 · » Till forumet

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
157620: Dom kan väl se till att det blir en sån dålig affär så att Svedberg inte kan köpa arenan och få den billigt sedan.

Edit; Men då bör dem ju stå med en högre hyra än vad Svedberg erbjuder nu? Eftersom dom står utan hyresgäst.

Redigerad kommentar

Kommentera

DJ Hemp: HAHAHA
Kommentera

157620:

Den verkar i alla fall skita i "proppskåpet".

Redigerad kommentar

Kommentera

bar mofftak: Kan kommunen ha skitit i det blå skåpet?
Kommentera

bar mofftak: Risken är väl att prestigen för kommunenledningen är större än förståndet! Man säger väl nej till allt.....
Kommentera

Rip Kirby:

Vilket uppvaknande detta kommer bli för Lindstrand.
Betydligt lättare att förhandla med en skuldsatt förening i desperat behov av likviditet än med en rutinerad fastighetsägare. 

Ett mardrömsscenario för Timrå kommun som garanterat hoppades på att få hallen gratis vid KK.

Kommentera

Rip Kirby: Det är Mittnytts. Har ni tänkt på att Lunneborg har med sig en drönare i var och varannat inslag nu för tiden. Han myser nog med den leksaken.
Kommentera

Förhandlingarna vad gäller hyresnivåer verkar ha kommit en bit fast ändå inte. 
Kommentera

Sputnik:

Det var som fan - släkten levererar!

Slutspelsmatcherna mot MoDo = Magi på hög nivå. Visst saknar man dem i dag. Lockoutsäsongen var inte fy skam den heller. Men det grämer mig att vi inte fick till pricken över i:et (SM-guld) när vi i alla fall var med och nosade däruppe. Och det som hände säsongen 2006-2007, när vi inledde serien så storstilat och helt överlägset, kändes som en förbannelse och inget annat. Ja, jag tänker på det osannolika sceniariot med alla skador och därefter det otroligt snöpliga uttåget ur slutspelet. Det var inte meningen att vi skulle få vinna helt enkelt.

Kommentera

DJ Hemp: det där är min Farbrors fru faktiskt som äger finsta bageriet. Härligt att släkten bidrar. :) Så surt bara att man skall bo so långt ifrån så man inte kan stödja laget på plats i Eon arena. Såg lite på matchen mellan fuleå och skellettet Aik igår i CHL.
Tyckte det var mesigt tryck i hallen. Hoppas att vi kan rädda skutan nu. Så tar vi oss upp till SHL och visar vad ligan gått miste om i några år utan TIK.
Trycket när det var slutspel och fullsatt var magiskt. Kommer ihåg att man rös när man satt bakom tvn och hörde det till och med. Timrå ik e dom bästa!!!!!!!!!!!
Kommentera

Man får väl hoppas att det fikades riktigt ordentligt på torget...
Kommentera

Rip Kirby: media används av istortsett alla större aktörer företag politiker föreningar osv för att vinna opinioner och stärka sitt varumärke så om man kan formulera några rader som faller positivt mot Timrå ik så är det absolut en bra ide att hjälpa till på det viset... Kongos tjat om insändare är helt klart befogat! :)
Kommentera

Kongo: Ok, tack för svaret. Då är vi helt överens.
Kommentera

Det är inte en mediakamp mot någon utan det är en mediakamp för Timrå IK:s överlevnad. 
Kommentera

Rip Kirby: Jag menar det inte lika allvarligt som det lät. Är det fem insändare med "låt dom gå i konkurs, dom har fått nog med pengar nu" tror personer som läser att det speglar den allmäna uppfattningen, ledarskribenter, krönikörer och sportjournalister kan referera till detta. Personer som läser tar intryck och deras uppfattning förändras. Helt plötsligt har det dels skett en reell åsiktsförändring och en annan bild har målats upp. Det rullar på och det förstärker sig själv. Politikerna är oerhört opinionskänsliga och agerar i riktning med opinionen. Vi har en bra opinion med oss och ett bra mediatryck. Insändarsidorna är inte den viktigste arenan, men det är en arena som påverkar. Vi måste jobba vidare, sänker vi garden är det kört. 
Kommentera

Kongo: Okej, fel trådval, my mistake.

Men sen undrar jag om det här "insändarkriget" som du väljer att kalla det. Är media en bra plats att föra en sån kamp menar du? Alltså, når man någonstans med att man vinner ett sånt krig? Vi behöver nog inte lägga så mkt energi på att driva en mediakamp gentemot Sundsvall Hockey kan jag tycka. Vilket syfte tjänar den isåfall menar du?
Kommentera

Rip Kirby: Jag utgår från att du skrivit en med tanke på att du har tid att skriva icke-räddningsrelaterat här. Timrå IK:s överlevnad står på spel, och just nu ligger vi under i insändarkriget mot IFSH-fans i fårakläder. Insändarsidorna är ett slagfält i kriget för överlevnad. 

Kommentera

Kongo: Va? Vilken insändare?
Kommentera

Rip Kirby: Har du någon länk till din insändare?
Kommentera

Det behöver inte vara svårare än så här. Hjälp till att rädda TIK genom att kliva in i insändarkriget!
Kommentera

Lycka till och ge aldrig upp hoppet, bara att fortsätta kämpa!
Kommentera

OBS! Uppmanar alla som ger till insamlingen att istället köpa matchbiljetter till torsdag. Publiksiffran på matchen är otroligt viktig. Stödköp: Köp flera ståplats istället för färre sittplats.
Kommentera

Jockz: Har du skickat in en replik?
Kommentera

Kongo: "Klubbens ungdomsverksamhet är inte hotad på sikt då den inte är beroende av att klubbens A-lag spelar i allsvenskan.
Kovland, Njurunda och Sundsvalls hockey bedriver ungdomsverksamhet trots att representationslaget spelar i lägre serier." Så ambitionen som junior ska vara att en dag få spela norrettan med sundsvall eller Kovland? Det där måste vara skrivet av ett sånt här "nät-troll" eller kanske en hockeymördare?
Kommentera

Vi ser ut att förlora striden på insändarsidorna. Mot Sundsvall Hockey-fans. Oacceptabelt, detta är ett slagfält i kriget för överlevnad. Kom igen nu!
Kommentera

El Maco:Haha, bara det skrivs! Det är lite tråkigt när det är flera insändare av bristande kvalitet och anti-TIK-budskap i lokaltidningarna när det skrivs så mycket här.
Kommentera

Kongo: så länge han använder substantivet "rövhatt" är inget forum fel.
Kommentera

Fantastiskt Stig S hjälte för evigt om du fixar det här Zäta och en Shejk  som grädde på ismaskinen stickan nu kör vi ALL IN

Kommentera

söder över: Fair enough! Och än är det föresten inte för sent att ge upp.
Kommentera

Kongo: I klartext: Ser jag ett inlägg från Knylan här, som jag sedan inte kan hitta i ST/DB så blir det konsekvenser ;)
Kommentera

Det behöver inte var långt, det räcker med inläggsformat. Ett insändarflöde bidrar till att stärka mediabevakningen, som ökar trycket, osv.
Kommentera

Det finns ett antal personer som skriver så oehört bra här. Bidra till klubbens överlevnad och gör ditt inlägg till en insändare istället. Använd samma alias i tidningen om det känns bättre. Ta ditt ansvar för TIK!

Kommentera

Detta är oerhört viktigt. Avgörande. Avgörande. Avgörande. Att vi fortsätter hålla uppe drivet. Det är ett politiskt val om man vill lösa denna fråga. Håller vi opiononen och fortsätter förstärka budskapet kommer det vara politiskt omöjligt att inte vilja lösa arena-frågan.

Tack vare trycket har garanterat kommunledningen bjudit till rejält i hyra/driftbidrag för att Stig ska vilja köpa arenan. Det här är en MÖJLIG lösning. Inget är klart.

Sänker vi garden nu kan det vara kört snabbare än vi hinner säga Stig.

Öka! Ända in i kaklet!

Kommentera

El Maco: mm visst är vi all the winners och visst blir kommunen viktig för tvättbjörnen och Timrå ik i fortsättningen med...
Min fientlighet ligger mest riktad mot politiker och deras oförmåga att vara konsekventa och raka. Jag vill inte komma med personangrepp mot någon individ utan mest rikta lite narr åt de politiska spelet som ser väldigt likt ut på vilken nivå man än tittar...
Jag tycker att det finns all anledning i världen att vädra ogillande mot detta!
Jag blir bara en ännu bittrare mupp av att hålla käfft och sitta fint! Jag ser ingen heder hos kommunen i det här. Hade inte en miljonär som vill ta ut svängarna engagerat sig så vad Timrå kommun huggit hos konkursförvaltaren för ett bättre pris...

Det är min syn på det här med att vara anti el missriktat hämndlysten.

Jag avundas er som kan följa blindt. Jag vill helst inte vara bitter! ;)
Kommentera

söder över: Jag tycker återigen att det inte finns någon anledning att vara anti eller missriktat hämndlysten gentemot kommunen. De bidrar till Tvättbjörnens finansiering av det här med sitt hyresbidrag och kommer ju att vara en viktig samarbetspartner med klubben på massor av sätt. We are all the winners om det här går i lås.
Kommentera

orion: inte undra på att han är utbränd...
Kommentera

keano: ja nä om tvättbjörnen skall sitta med alla risker så får kommunen öppna lädret rejälare vid användadet av tvättis ytor...

Sedan kanske man kan hitta fram till nya kreativa insatser från föreningens sida med som tex att kommunstyrelsens ledamöter har gratis inträde för två varje hemma match men att en liten visitationsavgift a4000kr måste debiteras kommunen för att dess stora ledare skall få vara säkra under matcherna... Kommunfolk vill inte ta risker! Halva slanten kan sedan läggas till 50/50 potten... ;D
Kommentera

El Maco: Och hon är Jimmie Åkessons svärmor..!
Kommentera

söder över: Helt riktigt! Timrå kommun måste naturligtvis säkerställa att skolor och allmänhet etc etc får åka skridskor, detta har ju PolitrukEva påpekat flera ggr. Hoppas Stig S sätter skälig hyra, knappast 175000/år!!!
Kommentera

Knylan: blev nyfiken och gick in o läste "press releasen" hehe ja alltså... Kappvindarvänderiet ser starkt ut i det lägret... Det är så dags nu... När hela saken redan blivit det största på Timrås politiska scen!

Hehe jaja men så kan det var! Kul att dom vill se Timrå IK överleva iaf!
Kommentera

Ang att affären inte är klar än... Att man måste komma fram till en rimlig hyra för Timrå kommun att betal bla...
Tja... Mm... Men en 10millar känns rimligt... Vill man åka skridskor riskfritt inomhus så tycker ja det är rimligt! Och ett rejält bidrag till Timrå IK varje år känns absolut på sin plats...
Ynkryggs kommun...
Kommentera

Knylan: Lite oroande om just SD har räknat på saken.
Kommentera

Edb: Nej. 
Kommentera

Vad har hänt med Hamrins blogg under dessa kaotiska dagar? Inte ett inlägg sedan i torsdags. Saknar vår röst i natten.
Kommentera

Knylan: är väl som alla partier då...
Kommentera

Och de populistiska rövhattarna i SD Timrå håller det blöta pekfingret i luften och pejlar av i vilken riktning opinionen verkar dra. Kräver att kommunen ska göra ett omtag i frågan.

Nej. Jag tänker inte länka och bidra med trafik i deras riktning.
Kommentera

Hoppas detta löser sig för er!

Bara att lyfta på hatten för er Timråfans som aldrig ger upp! RESPEKT!

Lycka till nu håller tummarna för er här nere i Skarabörg!

Kommentera

El Maco: Stig Svedberg!!!! Fan en Brynäsare får rakt en tår i ögonvrån. Tvättbjörnen Arena är fan bättre än Zzzzzzz Arene. Hoppas det löser sig för er stackare.
Kommentera

« · 1654935 · »