1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591895 inlägg · 6217 ämnen

Räddningstråden - nu ger vi järnet!

« · 1656711 · » Till forumet

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
Vi blir troligtvis några TIK-are som tar oss till Karlskoga i morgon.

Tyg och färg kan införskaffas. Förslag på kort och slagkraftig, eller annan vinkling på budskap mottages gärna...

Skicka förslag och tankar via brevlådan för större effekt.
Kommentera

Andersson: Möte mellan KS och TIK? Eller bara KS internt? Eller med Stig eller annan aktör?
Kommentera

Andersson: Hörde att John Martin ska komma och trolla bort hallen då. Stor show utlovas! Jo, jag har gett upp.
Kommentera

Ska hållas möte  tisdag på timrå kommun , bakom stängda dörrar . Hoppas Nollan har en kortlek med  ess  i rockärmen då
Kommentera

nectis: Min känsla är att det arbete som görs nu är för att rädda det som räddas kan. Det vill säga ungdomsverksamheten. A-laget på elitnivå är nog förlorat, tyvärr.
Kommentera

Även på ST Live dominerar runkarna. Tragikomsiskt att dom verkligen tycks tro att Sundsvallshockeyn plötsligt ska få till det. Hur många allsvenska säsonger har stan skrapat ihop. En väl? HOIF på 70-taöet? Tunadal spelade väl inte ens kval till ettan?
Kommentera

JobbaPuck: Så länge inget är klart så lever mitt hopp i alla fall. Helt säker på att Nolan har koll på läget.
Kommentera

nectis: Jaha, har du många biljetter till imorgon? Det ser ju inte direkt ut att bli nån match på torsdag menar jag...
Kommentera

Ser inte ut att bli dom där sensationella nyheterna på ST  ikväll iaf
Kommentera

Hallå alla!

Har precis startat en Facebookgrupp som heter "Röda Marknaden" där tanken är att folk som har biljetter över till Timrås hemmamatcher ska kunna skänka bort dom till folk som annars inte har råd att gå på hockey.

Vet att väldigt många vaskar nu t.ex och då vore det väl bättre att ge dessa biljetter till folk med Timråhjärta men som inte har råd att gå?

Viktigt att poängtera är att inte smussla åt sig biljetter om man har råd att köpa egen biljett.

Sök gärna upp gruppen och lägg till era Timråvänner.

KÄMPA TIMRÅ!!
Kommentera

Lacka_64: sundsvall är ett riktigt pajas lag, de lever bara engång om året när det får möta timrå ik i sca cupen.
Sedan hör man aldrig av dem.
Kommentera

El Maco: Var inne och läste men orkar fan inte ta in deras glädje yttringar när Timrå är på väg att konka.
Kommentera

Andersson: Talking to me?
Kommentera

Angående runkfesten på Sundsvall Fans forum... Jag tycks ha glömt mitt användarnamn och då kan man inte ens läsa i forumet. Idiotiskt! Nu har jag i alla fall ansökt om ett nytt medlemskap.

Redigerad kommentar

Kommentera

T T: Det har de inte märkt förrän de fick läsa det här.
Kommentera

El Maco: ...och inte lär det runkas mindre nu när Svebba är klar.
Kommentera

Andersson:Förhoppnings vis har dom fått nys om att det avgörs ikväll.Till Timrås fördel.Kämpa nollan.
Kommentera

Timrå Isstadion:

Om inget är klart åt något håll , vad är då ' den stora nyheten ' ???

Kommentera

Fredrik Söderberg skrev nyss att inget är klart.

dr-nix: så är det säkert. Det jag ville ha sagt var mest att det snarast är MittMedia som satsat på sin huvudtidning, Dagbladet låg i bra med små resurser som länge de orkade.

Kommentera

Timrå Isstadion: st och dagbladet är ju numera nästintill samma tidning.
Inte mycket som skiljer dem åt.
Med det sagt
KÄMPA NOLANDER O CO!!!
Kommentera

Timrå Isstadion: Söderberg jobbar väl på st numera?

Redigerad kommentar

Kommentera

Timrå Isstadion: Där står nästa slag. Kämpa Dagbladet!
Kommentera

El Maco: Det är väl helt enkelt MittMedia som bestämt att det ska vara så i takt med att de krymper Dagbladet? Såg att det var Dagbladets sportchef Fredrik Söderberg som skrivit texten om spelarna nedan tex. Men jag kan ha fel...
Kommentera

El Maco:Berömde nyss ST på chatten,suveränt att kunna följa Timrås framtid där.Det blir spännande ikväll,tror på en bra nyhet för Timrå ikväll.
Kommentera

T T: Förra århundradet dominerade Dagbladet hockeyrapporteringen och kom på papper varje dag. Jag måste säga att ST klivit fram och fattat hur man kan jobba 2015. Klickjakt och premium. Push på fejjan och twitter. Text och teve. Chat och kommentarsfält.

Och Timrå IK engagerar.
Kommentera

DJ Hemp: Ja det här är ju mer spännande än en roman.
Kommentera

Aldrig har väl begreppet känslomässig berg & dalbana passat så bra som nu.
Kommentera

Från ST-chatten nyss:

"Det finns en klar anledningen att klicka in på ST.nu under kvällen. Vi har fått loss en nyhet om framtidsläget i klubben - som kommer att avgöras snart."

Kommentera

Jag har inte tänkt på att läsa Sundsvall Fans hemsida på slutet men där är det runkfest framför hockeysnack kan jag lova.

Kommentera

157620: Även om man själv lider all helvetes kval så måste det ju vara otroligt frustrerande för spelare o ledare i lagen...Tankarna lär nog vara på allt annat än matchen i morgon för A-laget!

Det är så förb, dåligt av Kommunledningen! Eva vad är det du gör??????

Kommentera

DJ Hemp: Verkligen!!!! Bra där av Nylin 
Kommentera

Lars Nylin listade några tänkvärda punkter på ST:s livechat kl 15:43.
Kommentera

Pär: Jag med :-(
Kommentera

Nu vet vi i alla fall att det handlar om drygt ytterligare ett par dygn - sedan kan det vara över eller så inte. Känslan är lite som att befinna sig på Titanic strax efter kollisionen med isberget. Kommer det sjunkande skeppet att kunna räddas denna gång?
Kommentera

157620:Trodde att det var nått mer possitivt än så som skulle publiceras!
Kommentera

Det var inte sagt nån tid när den här stora o viktiga nyheten skulle dyka upp ?
Kommentera

Pär: alltså Stig vill ju precis som klubben rida kommunen hårt nu för att speeda upp deras tröga beslutsprocesser. Man kan kanske se alla tre parters uttalanden som fingervisningar snarare än sanningar...

Lite ligger det dock i det Svedberg säger...

Kommunen vill inte äga och dom vill inte betala hyra...

Det finns absolut ingenting konstigt med att stig blir dyrare för kommunen än att själva äga eon. Så fungerar det överallt. Jag hyr lägenhet vilket betyder att jag inte målar om eller klipper gräs eller lagar den trasiga fjärrvärmen i huset... Jag betalar redan för att någon annan skall ta den smällen...
Jag betalar dock mer i hyra än vad mina vänner gör för sina hus...

Take it or leave it.

Kommunen står faktiskt kvar exakt där dom började... Dom tänker inte köpa arenan och några fler driftsbidrags utbetalningar blir det inte om man inte löser sin ekonomi på lång sikt...
Kommentera

Johan J: Nu var det ju tydligen hon som var i lokalradion och sa det hon sa. Kan väl knappast vara något manus hon läste från, utan det kom från hjärtat.
Kommentera

Johan J: Om Fogden fått sitt lever vi en månad till.
Kommentera

Från direktsändningen. Kl. 11:53.

När det gäller lönerna till spelare så ska de ha utbetalats. Uppgifter som bekräftats från spelarhåll. - Jag har fått min lön och det ska de andra också ha fått, säger Andreas Molinder.

Kommentera

timrasuppi08: Don't kill the messenger. Tror inte hon ensam tar några avgörande beslut.
Kommentera

Möter kommuner som beställare och affärspartners i mitt dagliga arbete inom bygg- och fastighetssektor och generellt är det väldigt illa ställt hos politiker och kommunala tjänstemän både när det gäller kunskap och erfarenhet inom upphandling.

Känner inte till kompetensen hos Timrå kommun i detalj men inbillar mig inte att det är bättre där än i någon annan kommun och är det så kan förstå Stig Svedbergs kritik.

Saknar också insyn i styrelsearbetet inom Timrå IK men den bild jag har av Lars Nolander är att han är en mycket affärsinriktad och kompetent klubbdirektör med bakgrund i näringslivet.

Blir förbannad på kommunen när jag läser att man avvisat den externa finansiärens bud som inte bara räddar Timrå IK:s fortsatta existens utan även säkerställer fortsatt verksamhet i Timrå Isstadion istället för att ta vara på de positiva krafter som faktiskt är villiga att ställa upp när det behövs som bäst.

Kommentera

Skarin: Kommunledningen kan inte jobba med starka o kunniga perssonligheter, det är det som är problemet........YNKLIGT!
Kommentera

El Maco: Hahaha!
Kommentera

EArk: Ingen press men jag har lite krav på vad som klassas som en intressant nyhet.
Kommentera

EArk: Eller så har Strimma, Tåget, Åhman med flera avlidna gamla hjältar återvänt från graven som vålnader ochspökar runt kring EOn och de är really fucking pissed över ett stort gäng personer som bidrar och bidragit till att klubben är i det här läget.
Kommentera

EArk: Eller så har Zäta klivit in, betalar alla lån och meddelar att han gör come back i laget tillsammans med lite NHL-kompisar. Men med justeringen att han flyttar klubben till Ängelholm för att göra Emma glad.
Kommentera

« · 1656711 · »