1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591769 inlägg · 6217 ämnen

Räddningstråden - nu ger vi järnet!

« · 1656884 · » Till forumet

Sv: Räddningstråden - nu ger vi järnet!
fån livechatten: 

Fredrik Söderberg: 
Inom kort kommer det att ligga ute en text på ST.nu om fastighetskungen Stig Svedberg.

Kommentera

Inom kort kommer det att ligga ute en text på ST.nu om fastighetskungen Stig Svedberg.
Kommentera

Andersson: har vi konfimation på att det blir möte? Det om mötet i kväll är väl info från igår?

EDIT: jag fattade sedan att du syftar på mötet nu på fm. Sorry.

Redigerad kommentar

Kommentera

Herminator:

Det positiva är ju att det BLIR ett möte . Om kommunen ville tjura kunde dom ha struntat i det också.

Hoppas Stig är med på mötet  också

Redigerad kommentar

Kommentera

Andersson: Fy tusan, det här är ju magsårsdrivande..
Kommentera

ante08  Då är det bara frågan vilken lösning som presenteras
Kommentera

Kongo: Fint! Då ska jag försöka ta mig dit
Kommentera

Diddeli: Ja, Maco har styrt upp detta.
Kommentera

TIK08: Har O'Learys köpt matchen via hockeyallsvenskans streamingtjänst?
Kommentera

ante08: lysande, var det jag sett i bruset.
Kommentera

Timrå Isstadion: Under kvällen kommer Socialdemokraternas och Vänsterpartiets fullmäktigegrupper att träffas. Det troliga är att de då kommer att ta ställning till den lösning som presenterats under dagen. 
Kommentera

Om det inte blir några beslut på mötet så är det väl kört va ?
Kommentera

Jag tycket jag läste nånstans att hon skulle träffa S och V i kväll. Men man blir som sagt lite snurrig av all information. Tur att jag kan scanna på heltid = semester.

Kommentera

Jockz:

På det viset alltså. Ja, då är det väl det som Ewa syftar på i länken längre ner. Man börjar att bli lite smått snurrig i huvudet av alla tankar kring detta...

Kommentera

EArk: tack för klargörande. Personligen hoppas jag också att klubben spelar av säsongen, om inte annat ger det ju lovande juniorer rutin. Men nu ska vi ju inte jinxa om det för mycket...
Kommentera

Timrå Isstadion: det finns inget som hindrar det, Arboga spelade av sina sista matcher under sin sista allsvenska säsong med ett lag bestående av juniorer plus typ div.2 spelare och spelare som egentligen hade slutat, detta var efter att klubben låtit alla spelare lämna vid konkurshot.
Kommentera

DJ Hemp: KF träffas väl tisdagar? Besked kommer nog senare idag.
Kommentera

Timrå Isstadion:

Jag vet inget som hindrar att man spelar vidare resten + "junisar", men frågan är om det ens är lönt? Det tycker jag i och för sig. Vi ska väl inte ge upp innan det är helt kört...

Kommentera

DJ Hemp: I teorin kan det väl fortsätta längre än så, så länge klubben inte försatts i konkurs eller själv valt detta? Eller finns det något som hindrar att spela med resterande spelare plus junisar?
Kommentera

El Maco:

Visst, samtidigt som man börjar bli lite less på att detta dras i en till synes evig "långbänk". Vilken deadline är det egentligen som gäller, den sent i morgon kväll då spelarna släpps fria eller?

Kommentera

EArk: Ok, men som Lindstrand agerat hittills lär vi ju få höra "sanningar" i medier under dagen om inte förr.
Kommentera

EArk: Bra att de fortfarande pratar
Kommentera

157620: Jo Christer Sehlstedt,Tommy och Kent Lindgren spelade

i Heffners då samtliga värvades till Timrå då Hoif åkte ur på sämre målskillnad i

en stenhård nedflyttning serie som det hette då med Björklöven (IFK Umeå?),

Djurgården och jag tror det var Kiruna man hade sämre målskillad än Djurgården om

jag minns rätt

Kommentera

supp:Jag var där
Kommentera

supp: Just. Var nog säsongen 70/71. Stog inte Sehlstedt åt Hoifarna då? Blev värvad till Timrå året efter eller nåt
Kommentera

157620:Jag tror du har nästan rätt Heffners spelade i högsta serien

1970 matchen i Gärde vann Timrå med 11-1, Heffners gjorde 1-0

genom Lennart Norberg taket lyfte i Gärdehallen sedan gjorde Timrå

11 raka fråga Rolf Norrbom han minns nog han spelade med Heffners då

dagen efter kunde man läsa i tidnigen:"Timråkattens" lek med "Heffnersråttan"

Kommentera

Har"e vatt nå"t?
Kommentera

Smokey: ...förlåt oss våra skulder. ..
Kommentera

Idag ska vi få se upplösningen på detta väldiga drama.

Kommentera

Vår fader, du som är i himlen. Låt ditt namn bli helgat. Låt ditt rike kom­ma. Låt din vilja ske, på jor­den så som i himlen. Ge oss i dag vårt bröd för dagen som kommer. Och förlåt oss våra skulder, liksom vi har förlåtit dem som står i skuld till oss. Och utsätt oss inte för prövning, utan rädda oss från det onda.

Ur Matteusevengeliet 6:5-13
Kommentera

El Maco: Ja sedär
Kommentera

El Maco: Helst inte...blir bara förbannad
Kommentera

Kolla gärna Timrå kommuns reklamfilm

Kommentera

Tjalle: Eller som min yngsta dotter som är 5 år precis fyllda. Hon har precis börjat gilla TIK, sover med rödvit halsduk på sig, ser fram mot att få gå på match. Vad ska jag säga till henne när hon frågar, vart tog Timrås hockey vägen? Ska vi inte gå på nån match igen snart?

Jag har lovat att vi skall gå mot gnaget på torsdag. Hatar att bryta löften......

Kommentera

Alla Timråiter i Stockholm med omnejd - kom loss så ses vi på Kornhamstorg i Gamla Stan imorgon 18:30. Vi samlas för att visa att vi bryr oss om Timrå IK! 19:00 börjar O'Learys i Gamla Stan visa Karlskoga-Timrå IK, då går vi dit. Välkomna!

Kommentera

Hälge: Slängde in en liten insändare till den där artikeln "Mötet som avgör..." hoppas de tar in den. Skrev den under mitt nick här. Lillprinsen har redan skrivit en insändare dit. Vet inte om han är aktiv här på nåt sätt....Annars, säger som Kongo tjatat om, skriv en insändare ni med. Men det är bråttom.... Kanske blir som droppen som urholkar stenen till nån ledamot i KF som kanske därför röstar bifall till ett vettigt arenaköp efter att ha läst den till morgonkaffet imorrn bitti.
Kommentera

Knylan: Tulpaner ser så skräpigt ut när de blommat ut.
Kommentera

Jag tror ingen i Timrå boende på riktigt förstår vad Timrå IK betyder för Timrå. Mina grabbar som exempel. De må veta att delar av släkten kommer norrifrån, men är det något de verkligen vet är att det finns ett hockeylag i den orten. Ett lag som de följt i med och motgång under 7 resp. 10 år. Ett lag som de har stenkoll på och dagligen talar om inför sina icke upplysta klasskamrater. Ett lag som för dom är synonymt med orten och som aldrig ger upp.

Rådande sakförhållanden är redan överanalyserade men för mig återstår att fundera på vad jag säger till mina grabbar om konkursen blir ett faktum. Hur förklarar jag att Timrå gav upp och inte längre finns? Att matchtröjorna på väggen enbart är reliker från en svunnen tid? Att hur länge de än sitter och tittar på ViaSports så kommer det ingen Timråmatch.

Der är tungt nu...

Redigerad kommentar

Uppladdat:
Kommentera

T T: "Timrå IK och några affärsmän goda för någon miljard sådär kommer förbi också, vi kan väl stöka av det lite snabbt innan vi går vidare till dagens huvudpunkt gällande om trafikmiljön i Sörberge ska utsmyckas med tulpaner eller lejongap."
Kommentera

157620: Om detta löser sig imorgon vill jag se lapp på luckan på torsdag åsså firar vi utav helvetet!!!!!
Kommentera

1957 beslutar Timrå Köping att ishockeyn behöver en konstfrusen rink för att kunna utvecklas.

1965 beslutar Timrå Köping att en ishall behöver byggas för att främja ishockeyn.

2003 vägrar Timrå Kommun stå för en nödvändig upprustning av den 37 år gamla ishallen utan överlåter den till klubben

2015 ??

Det var fan bättre förr!

Motbevisa mig imorgon Timråpolitiker!! Ta tiilbaka initiativet!

Kommentera

Bergius: Är inte hundra, det var den tid som nämndes tidigare här.  
Kommentera

JimmyH, Timrå Icon: Tack :) Hehe, nu ska man inte överdriva. Jag har försökt göra det bästa jag kan göra iaf.
Kommentera

T T: Är det 08:30 som gäller imorrn alltså?
Kommentera

Cyklob: Hoppet är det sista som överger oss. Ända in i kaklet Nollan. Du är guld värd!
Kommentera

Jag vet exakt vilket helvete ni går igenom. Kan inte se att ni ska försvinna. Det finns inte!

Styret ni har idag vägrar ge sig, den uppbackningen hade inte direkt mitt Björklöven när konkursansökan lämnades in av stolpskottet och dåvarande ordföranden Mattias Lundberg. Men sen kom en viss Johan Björk in i bilden och lyckades med ett jävla engagemanng och envishet rädda Björklöven från undergång. Jag tror att Nolander är helt rätt man för er. Han har vad som krävs för att lyckas med uppdraget!

Nu ser vi till att Timrå lever vidare. Det finns för många plastföreningar i Sverige och jag vill inte se att ni försvinner till förmån för t.ex Sundsvall. Hemska tanke
Kommentera

Timrå Icon: Håller med! Lars "Kongo" Källgren har nog varit vår störste kämpe efter "Nollan" denna säsong. Imponerande engagemang hela säsongen!
Kommentera

Jag har väldigt svårt att se att ni kommer gå i kk. Mötet imorgon hade aldrig ägt rum om det inte skulle gå att lösa på något sätt. Av vad det man har hört så vill ju alla lösa det men på olika sätt dock. Men jag är nästan 100% Säker att Timrå kommer klara sig.
Kommentera

« · 1656884 · »