1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591411 inlägg · 6216 ämnen

Ramsor

« · 1082713 Till forumet

Sv: Ramsor
Laken: Ja, jag skämtar. Allt går att lösa med lite pengar. Pengar gör allt bättre. Skaffa pengar, Timrå IK, så löser sig allt.
Kommentera

Laken: Just denna matchen är inget att hurra över, det håller jag med dig om. Men, jag vet att detta Timrå har mer att ge än man visat hittills.

Sen förstår jag itne vad du menar med "Men lalla på du..."? Jag lallar inte, jag tror på mitt lag och hoppas att föreningen löser problemen. Tyvärr bor jag lite långt bort och kan inte hjälpa till att stötta laget själv på plats.

Kommentera

Jensen_12: Hahaha! Du skämtar va?
Kommentera

Laken: Att ni orkar prata ramsor nu när situationen är som den är nu. För snart har vi ju ingen sittplatspublik att elda på med ramsor!!
Kommentera

Yellowcard: Tja, jag tror ju att klacken är oerhört viktig just nu. Fortsätter bara folk att gå på matcherna, skrika sig hesa i ramsorna och visa stöd från läktarplats så tror jag att spelarna känner att supportrarna inte gett upp. Skulle nu alla bara strunta i att gå på matcherna, så märker spelarna detta och tappar motivation, samt att klubben tappar intäkter.

Jag tror att detta går att lösa utan att sparka Challe och utan att värva/sparka spelare. Vi har bra spelare som det är.

Kommentera

Jensen_12: Du har helt fel!
Varför - VARFÖR - ska jag visa stöd för ett lag som inte ens kämpar och försöker?
Tror du själv att ett lag som ger sitt yttersta förlorar skotten i en period mot ett bottenlag med 19-2?

Men lalla på du...
Kommentera

Jensen_12: Ja, det finns 3 alternativ då det är ett uppenbart problem.

1. Gnälla, skälla, sura, bli irriterad och förbannad och dylikt.
2. Ignorera skiten.
3. Göra någonting åt det.

Jag röstar på alternativ #3.

Men HUR gör VI någonting åt det?

Har vi någon makt alls? Känns inte direkt som om Timrå IK är en... Ja, vad ska man säga... En "demokratisk förening" om det nu är så som alla säger att TJ är en fatcat som bestämmer allt.

Möjligtvis lyssnar sportcheferna på fansen - där demokratin kommer in, men när the fatcat stoppar allt. Vad kan vi göra?

I mina ögon har vi en lojal publik och har svårt att se att någon radikal aktion kommer att ske - som t.ex. vända ryggen till osv. som är en klassiker. Men ja... Jag vet inte jag, förslag?

OCH INGA "värva spelare" "sparka challe"

Utan någon rättvis form av agerande ifrån våran sida?

T.ex. ska vi bua?
stötta ännu mer?

Förslag tack.
Kommentera

Laken: Kanske inte. Jag ser dock hellre att man försöker visa lite stöd för laget, än att man helt finner sig i allt och inte gör minsta lilla för att hjälpa laget.

Jag tror dock att det är såhär den typiska svensken beter sig i största allmänhet. Sitter där hemma och tjurar och gnäller, men gör ingenting för att göra det bättre. Mycket snack men ingen verkstad, med andra ord...

Kommentera

Det bästa vore att samtliga gav faan att gå dit så kan de spela inför borta fansen.
Kommentera

Yellowcard: Ja, mitt årskort till trots.
Kommentera

Jensen_12: och hur tycker du att vi ska agera,be till gud eller önska något av tomten?
Kommentera

Laken: Du skulle väl sluta att gå på matcherna? Kör det där i hemmasoffan istället.
Kommentera

Laken: Kirby Law *klapp*klapp*klapp*

Pärssinen är snart tillbaka, men jag tror han behöver lite hjälp av Kirby Law.
Kommentera

Jensen_12: Kan det bli sämre?
Kommentera

Laken: Återigen, kul att du engagerar dig. Jag ser dock inte hur detta är bra för laget. Inte någonstans...
Kommentera

Förslag till nästa match (om inget hänt):

Avgå Challe *klapp* *klapp* *klapp*
Avgå Nygge *klapp* *klapp* *klapp*
Bye bye Hedström, bye bye!
Kommentera

Tänkte på "Forza Timrå alé alé alé"-låten. Borde man inte sjunga inledningsfrasen två gånger istället?

Forza Timrå alé alé alé, alé alé alé, alé alé alé
Forza Timrå alé alé alé, alé alé alé, alé alé alé

och sedan börja på fortsättning?

Det är ju första delen av ramsan som ger tryck och det känns enligt mitt tycke som mest normalt också. Men då är ju jag musikfascist också=P
Kommentera

John K: Vit och röd, korv med bröd
Kommentera

Ramsor
Många efterlyser nya ramsor, kom just på en sak.

Det heter ju:
Röd och Vit, Hockeydynamit.

Det pasasr ju bra när dräkterna är röd och vit. Numera är ju hemmadräkterna vit och röd, så varför inte skandera...

Vit och röd, Hockeyglöd !
Kommentera

« · 1082713