dr Dängroth: Hoppas att någon med bättre fantasi än undertecknad kan hitta på något , är helt värdelös på att hitta på något med rim och takkt tyvärr ;-)
Helt klart behövs det en del nya ramsor. Förslag om sådana uppdagas här med jämna mellanrum. En hel del vettiga också. Men sedan, hur når man ut till alla supportrar med dessa nya. Det jag skulle vilja är att man skriver ner alla dessa förslag på ett blad och delar ut dessa under varje match till oss alla på västra stå. Sedan krävs det nog också att det finns någon som vill ta tag i taktpinnen och styra hela klacken, en riktig klackledare. För röst kappaciteten den finns där och när väl någon tar tag i det är TIK supportrarna svårslagna.
RedEagleJkp: Det är som vanligt , är man norr om 08 ernas område så är man helt värdelös enligt media i alla fall..... Största problemet är väl att folk söderifrån har svårt att se att världen inte tar slut norr om Uppsala. Bodde 1 1/2 år i Linköping och pratade man om någonting som hände 20 mil därifrån så såg de ut som man pratade om en annan planet...när det bara var ett stenkast bort.:-) Det blir som vanligt vi i TIK bara vinner ( om vi har "Jimmy" skrikande på barrikaden som vanligt. TIK 4 ever
tjalle: En bra början... en ändring i all välmening skulle väl kunna vara att ändra ordningen på orden kanske till "Snart gör Timrå mål igen". Kanske skulle en fortsättning kunna vara något som bygger på att man vill ha mer mål. Ramsan skulle (om jag kommer ihåg melodin rätt) kunna vara:
Snart gör Timrå mål igen Snart gör Timrå mål igen Ettan den var bra Men tvåan vi vill ha Snart gör Timrå mål igen
(Nästa mål är gjort)
Snart gör Timrå mål igen Snart gör Timrå mål igen Tvåan den var bra Men trean vi vill ha Snart gör Timrå mål igen
Skulle detta kunna vara något?
Såg just reportaget om Giffarna på Sportnytt... Norrland får slå ur underläge trots en femteplats med ett fåtal matcher kvar att spela... lite tragiskt men passar kanske oss norrlänningar :-)
Knylan: Jag är nästan 100% säker på att järnkaminerna använder den iallafall.. När jag tänker efter så har jag för mig att dom sjunger typ: Heja heja Djurgårn´s lag, heja heja djurgårn´s lag, heja hej, heja hej, heja heja djurgårns lag.
Dags nu att vi tar tag i denna viktiga sak och kommer på några nya ramsor. Kolla länktipset så får ni höra en grymt skön melodi, har ni några förslag på vad vi skulle kunna sjunga? Den är från Holland i grunden tror jag, därför man inte hör vad dom sjunger men det spelar ingen roll, melodin som är grejen.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.