1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590830 inlägg · 6217 ämnen

Red Bull till trummisen

« · 603887 Till forumet

Sv: Red Bull till trummisen
friskan:

Öhhhhhh? Svångrem?
Kommentera

Knylan:

På den tiden när grabbarna hade "svångremmen" där den skulle sitta var det inget problem med senorna i handen.......

Vi borde vunnit ikväll.
Kommentera

Janken: Om du vill så får du gärna testa nästa hemmamatch, vi möter ändå bara SSK så... =)

Det hela handlar inte riktigt om Red Bull, energin finns där bara man känner att den finns i hela hallen. Det gjorde den inte riktigt ikväll. Mycket klackturister även.

Kunde du däremot uppfinna en handske som motverkade att senorna i handen inte låser sig efter ett tag så vore det bra.
Kommentera

tikpower: Håll om mig heter Nanne låten. Testa nynna på den. Skrev lite mejl till folk och frågade var dem tyckte om den men den var inte populär. Jag tycker den skulle vara väldigt bra.
Kommentera

LingaN: vilken nanne låt??
Kommentera

Knylan:
Jag skrev att jag är lite besviken. Jag tycker att du brukar hålla igång bättre... Men jag kan sätta mig på sittplats och ge fan i att ens klappa händerna. Skaffa säsongskort på Kanal + .... Jag ställer mig medvetet, i stort sett varje hemmamatch fyra fem rader nedanför trumman och sliter som ett djur bland gubbar och tanter....
Okej. Jag erkänner... Jag har missat en hemmamatch, hittills. I lördags..

Men du... Jag lovar... Jag skall ta med en Red bull åt dig nästa gång...Det kan du både ha förtjänat och behöva.
Trumman är skitviktig och det är oerhört viktigt att den inte sackar...
Du gör vanligtvis ett kanonjobb. Jag tyckte du var lite loj i kväll bara...
Kommentera

Knylan: Har aldrig hört att ramsan körts i hallen förut. Måste vare på Jonas Uhlin-tiden då jag inte var med.

( Melodi: Nanne grönvall
Timrå IK - vi är dom bästa
Timrå - vi är dom bästa
Timrå - vi är dom bästa
Vi ska ta guld i år )
Kommentera

Knylan: Också vet du låten "Timrå, timrå, timrå" som ståplats sjunger när musikbåset spelar en melodi. Den är väldigt bra. Har blivit en trend. Hoppas nu att "Kom igen Timrå, dunk, Kom igen Timrå" kan bli en trend.
Kommentera

LingaN: Klassisk ramsa, inte fungerat sen Jonas Uhlin startade den från räcket i gamla hallen. Dock funkade den riktigt bra idag.
Kommentera

LingaN: Sittplatspubliken gick igång rejält på den!
Kommentera

Knylan: Den dära ramsan "Kom igen Timrå, dunk, Kom igen Timrå" var faktist jävligt bra idag. Den borde användas oftare.
Kommentera

Mr pesemist: Split-vision som man säger...
Kommentera

Knylan: Du ska ha en eloge för att du överhuvudtaget kan koncentrera dig att slå på skinnet när en annan håller på att bli hårlös av frustation av att pucken aldrig hamnar i nät
Kommentera

Janken: Jag klipper mig cirkus varannan vecka, det är trevligt.

Äh, softa av. Allting menat lite sådär på halvskämt, du har själv sagt att du inte har möjlighet att gå så ofta. Jag ville inte vara en dummis.

Men men, det var dåligt ikväll. Men ärligt talat så sitter jag inte och reflekterar så hårt på det nu såhär i efterhand, det hade nog blivit 1-1 även om jag inte försökt dra ner det så alltid på tok för snabba tempot i ramsorna.
Kommentera

Knylan:
Av tvång föresten???
Minns du vår växling av mess för en tid sedan?
Tydligen inte!
Diu vet mycket väl att det finns avlösare...
Kommentera

Knylan:
Jasså.... Vet du hur många matcher jag går på????
Stick o klipp dig!
Vem fan var det som var den första att erbjuda sig att vicka åt dig när du var borta?
Ta och berätta för mig vilken match det var förr kvartalet som jag var på!
Du kan ta den diskussionen på tåget till stockholm nästa kvartal... nä! på lördag var det ju.. Om tre månader... nä fan... två dar....
Kommentera

Janken: Ha i åtanke att jag i huvudsak står där varje match av rent tvång. Jag står för att jag vet hur dött det skulle bli utan trumma, och att jag har svårt att se någon annan som skulle kunna ta över trummandet.

Du går på en match i kvartalet ungefär, den matchen möter vi Leksand och det råkar bli en jävulskt halvdan historia. Haffsigt spel, trött stämning och så vidare.

Styr upp en till trummis Janken, jag skulle jävulskt gärna vilja ha en fullgod backup.
Kommentera

Janken: Ibland så behövs tempot sänkas då de flesta ramsor går snabbare o snabbare så man till slut inte ens vet vad som skriks .. blir någon form av förkortning nästan .. är nog det han försöker med ..

Endel ramsor är menad att sjungas långsamt
Kommentera

Janken: Du kan ju alltid testa en match och trumma & slå lika hårt som Knylan så får du känna på hur jobbigt det är. Jag har aldrig trummat men det måste vara jävulskt jobbigt. Att också få dålig kritik i en sådan här match är inte bra.
Kommentera

Janken: Varenda match lovar jag att Knylan är svettig minst sagt!
Som strindlund sa så var han klart godkänd denna match.
Kommentera

Strindlund:
Jasså! Var det han som slog...
Jag är förvånad!
Han brukar ha ett bättre tempo!

Kanske hade en begynnande förkylning i kroppen?

Jag tycker ju aldrig att det är positivt att SÄNKA tempot och frenesin i hejaramsorna... Även om man tycker det är en skitmatch!
Kommentera

Janken: Stop! Så frenetiskt som Knylan håller igång annars, blir man bortskämd.. Helt klart godkänt i en skitmatch som denna. Klacken klarade sig ganska bra, när man höll igång.
Kommentera

Red Bull till trummisen
Jag hatar egentligen att gnälla på Klacken/trumman och jag har inte en aning om vem som dunkade i dag... Inte fick jag duracellkänsla i alla fall

Ett plus till publiken som stöttade laget bra i underläget. Men inte faen vet jag om trumman styrkte upp... 30-40 sekunder sen tempotapp. Och när läktarn kommer igång i tempo så startar trumman upp i.... LÄGRE tempo..

Jag tar risken att trampa på en och annan öm tå. Men lite grann är det ju så att har man tagit Fan i båten, får man se till att ro honom iland..
Atäller man sig där så måste man vara beredd på att blöda i händerna efterv 60 min...

Kom igen nu då och ge mig vad jag tål....
Jag har vädrat min åsikt!
Kommentera

« · 603887