1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591411 inlägg · 6216 ämnen

Retrotröjor?

« · 401941 · » Till forumet

Sv: Retrotröjor?
Granloboy:

Detta ser Toppen ut !, men varför inte vara riktigt reto och köra med originaltröjorna från -66.

timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Wow! Här tar man paus från hockeyn några veckor, och då passar ni på att dryfta mitt favvoämne ;-)

Mitt inlägg i frågan hittar ni på länken här:
www.formverkstan.se/gabbahey/timra.html
Kommentera

iggy: Jag hugg på just ordet retro. Jag beskrev helt enkelt vad som för mig är just retro utan att ha följt hela debatten och denna tråd. Att det då råkade vara du som fick stå som iggy: det vart bara så. Jo, jag har följt debatten så mycket att jag prisar tallar istället för örnar......

Och att ordet retro betyder olika berode på vart man startar räkna ifrån det är vi nog överens om.......

Alltså, för mig är retro TIK klassiskt rödvita, men för en Inge Hammarströms generation det en rödvitblå Skellefteålik dräkt, men retro för dagens ungdomliga supportrar kan det bli ett förhatligt fjäderfä inblandat, men man kanske kan lär sig det oxå tidsnog, men faaan trot.....

FORZA TIK.........alltid, alltid................
Kommentera

Friman SR: Vad menar du igentligen med ditt inlägg ? samlarbilder från 67-68 har även jag och Tommie Lindgren såg jag både i Timrå och Hoif täckandes skott tillsammans med lille Anders Bryner. Jag är inte speciellt intresserad att bena ut vad som är retro eller inte.. utan jag vill är att synliggöra ett snyggt matchställ som Timrå IK styrelse beställde av Beijer men som dom aldrig gjorde slag i saken och tog fram.
Det var ( blev ) kvaltider då och ekonomin var nog focuserad på överlevnad och att bli kvar i eliteserien.

Men tanken var god, att försöka ta fram ett matchställ utan reklam, stilrent och djupt traditionsburet i Timrås historia.

OK nu verkar man vara inne på en slags kompromiss med örnen på ärmarna och Timrå på bröstet. Men varför inte löpa hela linan ut och av- skaffa örnen och göra klubbmärket till varumärket också ?

eller varför inte bara låta dom gamla fansen ( du och jag ) mfl kunna få sin tröja utan örnen. Vad tycker du om "Beijer" tröjan igentligen ??
Kommentera

iggy: Vad är faan är retro??? Om man tar tröjan som fanns när man en gång började samla hockeybilder ca 67-68, Inge Hammarström var med, tar man den tröjan så var jag ung då.... hehe, men den tröjan hade blå och röda ränder från axlarna och ner över armarna på vit botten, tänk Skellefteås tröjor av idag, sedan hade man ett emblem på bröstet.....

Men, hehe som sagt, jag var för ung då. För mig så är retro en kopia av Detroits stilrena tröjor med ett och annat Fjällbrynt och SCA inblandat samt ett TIMRÅ IK i korrekt font på bröstet, jag glömmer aldrig mina idoler Finn Lundström's tacklande så sarjen svajar ännu och Tommie Lindgrens hänslösa täckande så fort motståndarenen andades slagskott, i just denna rödvita dräkt.....detta är retro för mig.........
ÄLSKADE Timrå IK är för mig ett röd och vitt frenetiskt lag.....

Som sagt..... Vad faan är egentligen retro....? För mig så går retro till leda om man blandar, som några amerikanska färger in blått i det vackra röda och vita....................

Metallica till vila...... Aerosmiths Honkin´on Bobo lixom Sahara Hotnights Kiss & Tell, vilken trummis, hon måste vara coolast och slå hårdast i hela världen just nu, går heta just nu lixom Johnny Cash American Records box........... Rock & roll lixom............

FORZA TIK................. alltid, alltid.............

PS På söndag Frankrike - England, glöm inte det........
Kommentera

Paddan mfl.: Här kommer information om tankarna med utformningen av "Beijer"-tröjan från konstnären själv. Varför ser den ut som den gör, ett förtydligande kommer här. Tröjan är skapat av popkonstnären Christian Beijer under säsongen 2001/2002. Han har tagit det bästa och snyggaste detaljerna från Wifsta/Östrand tröjan anno 60-talet med bl.a snörningen i halsen och dom röda axelränderna mixat det med den klassiska "rena", röd/vita matchstället från 70- talet. Ändrat på vissa fält och skapat i mina ögon ett otroligt snyggt matchställ som antingen kan användas som en "tredje" retro/fans tröja eller varför inte vara så djärv och ha den som en ny matchtröja.....utan reklam precis som i NHL !!
Dom röda ränderna gör att axlarna ser större och ska ge ett mera aggressivt intryck samtidigt som dom är också där för att förvirra motståndaren. Tanken är att precis som zebrans randiga dräkt gör att dom flyter ihop när lejonen gör en attack mot en flock och lejonet ser bara en ihopkladdat "gröt" istället för enskilda individer. Tänk, när motståndaren tar sats och ska tackla Mats Hansson men när han kommer fram så är det Manderville som står där...ha ha ho ho *ler*
Christian har lagt ner många timmar, dagar och funderat länge och väl på utformningen. Så här är inget hastverk. Det enda som skiljer det från den ursprungliga målningen är att örnen är ersatt av talllogga.
Det skulle även kunna vara ett stort Timrå och en mindre tall-logga på bröstet vid hjärtat. Modifieringen är "clearad" med Christian själv men den gjord i efterhand i ett data-ritprogram och ej av konstnären själv.
Nyfiken på tröjan ?? klicka på mitt filarkiv där hittar du den !
Kommentera

iggy: snyggt!
Kommentera

Poffa: Hahaha, naturligtvis var det så. Dessutom så borde tummen-upp tröjan vara ungefär lika sällsynt som en Wilde-tröja, om inte mer sällsynt.

Fast den där Wilde-tröjan är fasligt snygg måste jag säga ;)
Kommentera

Paddan:

Säg som det är, du vill inte ha den för dess vackra design och fina färger utan du vill ha den för att den är lite eljest som vi norrlänningar säger.

Det märks ju om inte annat på ditt köp av Wildes tröja, du köpte den inte för hans enorma backspel utan för att den är udda...:)
Kommentera

Paddan:
Ja och det säger inte lite det paddan...det var bara du va?
;-)
Kommentera

Kalle K: En riktigt snygg tröja det där, fast jag undrar om den inte skulle bli ännu snyggare om man tog bort tallarna och satte dit TIMRÅ istället.

Fast vem är jag att tala om snygghet, jag som är en av de få som faktiskt vill ha en av de där tummen-upp tröjorna som MoDo tog fram!
Kommentera

Johan: Det är en Östtysk b-porrskådis från det forna former republic of Macedonia ;o)
Kommentera

iggy: Den där tröjan regerar fett!! Grymt jävla snygg!
Kommentera

Johan: vet inte... men ganska lik en typisk Timråkrigare...
eller plastikopererad brunbränd Zäta som vill likna Fredik Modin i en klädsam Florida solbränna...ha ha förresten GRATTIS till Stanley Cup segern FREDRIK !! snart ska man spana in bucklan VAd säger ni andra classic line diggare om bilden ???
Kommentera

iggy: Är det en samuraj i beijer-tröjan? :)
Kommentera

iggy:
En sak är säker, den skulle sälja som smör i solsken.

Skicka in den till Timrå och kolla vad dom säger, den är ju inne med retro tröjor nu, man borde se det marknadsmässiga i det hela och inse att det går att tjäna pengar till klubben.

Nice :-)
Kommentera

Åke the myth, mfl: Nu har jag lagt ut "beijertröjan på min profil och klicka på filarkiv. Det är modifierad, örnen är borta på bröstet och ersatt med Timrå IK Tall-klubbmärke. Vad tycker ni alla classic line diggare ??
Kommentera

El Aka Ali: Ja jag vet men ibland har man sämre dagar som idag.
Jag vet ju att pojkspolingen går igång o tänder på sånt här, fel att då hetsa upp pojkstackarn.
Kommentera

Nå, alla Timråiter ska vi skicka brev, papper o penna, till Timrå IK o begära att dom fixar fram retro prylar o även matchtröjor som dom kan ha på sig?

Nån som ska på Årsmötet o som kan göra sin stämma hörd, själv kan jag inte läsa eller skriva än mindre tala för min sak!
Kommentera

Spud: Räcker det inte med det som stått i kvällstidningarna och varit i TV?
Ingen orkar snart läsa dina inlägg, patetiskt bara
Kommentera

Spud:
själv så såg jag filmen igår kväll,,
mycket intressant måste jag säga
Kommentera

Kalle K: Mitt råd är att inte lägga ner energi på det heller för du kommer inte hitta nåt.

Hade du en kul fest igår då? de flesta andra firade dagen D i söndags.
Kommentera

Spud:
orkar inte scrolla bland dina inlägg just nu..
du hade ju inte sett den annat på video om jag inte missminner mig..
därav kom jag in på dagen D igår..
Kommentera

Spud: Energi?! Du vill väl hålla på tills att du får rätt.
Kommentera

Spud: Men jisses! Kan ni komma med något vettigt inlägg?
Tycker att detta är en nivå som var på dagis "Min-pappa-är-mycket-bättre-än-din".
Kommentera

Kalle K: När det hela tiden kommer korkade kommentarer får jag energi.. Antar att du inte hittade nåt om guldfesten jag ska ha sagt jag varit på?
Kommentera

Spud:
att du bara orkar lillen,,,
Kommentera

Kalle K: Men då kan du ju klippa in när jag brer ut mig över den stora festen jag varit på?
Kommentera

Spud:
vet du hur man scrollar och läser äldre inlägg?

scroll och troll rimmar ju.
Kommentera

Kalle K:
Stora Karl
ok, men du vet att jag skrivit det?
Kommentera

Spud:
Lilla spud, tanken har inte slagit dig att jag kanske inte var här då !!!!
Kommentera

Kalle K: Antar att du kan klippa in när jag skrev det där?
Kommentera

Spud:

Om du nu så stort skriver om firande m.m angående guldet 79 när ni vann, ja du kunde ju inte fira då du inte var född ännu förståss...

hade du en liten jubileumsfest igår till firande av dagen D med?

Jag hade det inte trotts att jag sett på video.
Kommentera

Åke the myth: Bästa sättet att få tyst på grabben är att fullständigt nonschalera. Han är ju trots allt bara 14 bast och man måste förstå att då begriper man lite mindre.
I fjol hade vi en liknande marodör som kallade sig Nike 89.
Grabbarna växer ju på sig och tids nog så kan dom också kalla sig vuxna.
Kommentera

Bragd-Birger: jaha va bra.. för du skrev "Knappast en merkostnad att låna ut fjärdelinare och ersätta med en NHL-trojka." Inte ens nubben i "hög form" pallar det.

Om du kollar Modos trupp så har du 13 bra elitspelare Och att inte räkna Salo som en bra stomm spelare är antingen brist på hockeykunnande eller brist på...

En stomme på Hans Jonsson, Damgaard, Enström, Salle, Warg, Wennerberg och Svarten med Salo i buren... Håller med, högst medioker.
Kommentera

Spud: Man kanske inte riktigt ser det som att NHL-spelaren ska spela för den utlånade spelarens lön. En tanke som inte känns direkt orimlig är att intresset för elitserien skulle öka tämligen markant vid en NHL-lockout. Detta skulle då, gissningsvis, kunna innebära mer folk på matcherna, större intäkter för klubbarna, samt - och detta är en grov chansning - en vilja hos sponsorer att gå in med extra pengar för att få synas i den ökade exponeringen. Jag vet inte, men det kanske snarare är så man tänker.

Att du intre tror att Timrå går långt är helt ok. Jag bedömer Timrås lag som tämligen slagkraftigt, men jag är å andra sidan förberedd på en kamp i de nedre regionerna.
Noterbart är dock att vi verkligen kan diskutera Timrås lag, eftersom det ju - så när som på kanske 2 namn - faktiskt finns ett lag.
Modo däremot är ju blott våta drömmar i cyberrymden. Samt en högst medioker, men dock existerande, stomme. Onekligen fattas det några små detaljer innan man kan bedöma Modos slagstyrka.
Kommentera

Bert Callaway: Ja du ska alltid vara värst! Men du måste ha bra IQ o smartness som inte diskuterar med Spud, Reespect som pojkspolingarna säger.

Jag ska försöka vara lika smart men det är svårt när man är såå dum i huvvet o inte kan läsa eller förstå saker o ting.
Kommentera

Bragd-Birger: Jag missade ett inget där, det som inte gjorde skäl för sin tröjja fick inget nytt kontrakt skulle det vara..

Werner blev erbjuden att vara kvar
Högardh hade tidigt gjort klart att det skulle bära söderut, men MODO hade varit intresserad om han hade bot kvar.
Antos fick inget nytt.

Nej alla ser ju olika på spelare, jag anser ju inte till exempel att TIK har ett lag som kommer gå långt. Lite likt Luleå ett hårt och fyfiskt gäng men utan den riktiga toppen.

Då är det ju lugnt om ni får låna ut en spelar eoch den nya klubben tar hela den lönekostnaden. Sen att få en NHL line att spela för 4:e linans lön.. låter som om nubben får ta fram lite sprit för att få de kontrakten underskriva.
Kommentera

Spud: O det menar du att man ska fatta av den meningen du skrev??

Du befinner dig inte på Modos Gb där alla kan allt om Modo, vi har inte stenkoll på allt hos er.
Skriv tydligare du som tycker att en annan skriver luddigt o som hackar på allt o alla!
Kommentera

Åke the myth: Själv så gick jag hela 7 år i grundskolan så jag är lite smartare än medelmannen/kvinnan.
Kommentera

Spud: Fattar i o f s inte din sista passage där, om ingen gjorde skäl för sin tröja borde de väl inte fått nytt kontrakt?
Tolkar det som att du menar att de som fick foten ändå sög.
Ålrajt, så kan man se det. 3/6 i interna poängligans topp. Inklusive Wernblom som ju få anses ha haft en hyfsat framträdande roll i laget.
Jag kan ju heller inte påstå att den jättebraiga stomme man då ska ha kvar skrämmer väldeliga. Svartvadet, Salomonsson, Steen, ok men... inte fan är det någon högre klass på övriga forwards? Och dessa ska ju enligt ditt resonemang spela även under en ev lockout?

Sen till din första tankegång, om det är bäst att ha luckor eller ej. Jag personligen föredrar det senare alternativet. Ha ett par forwardsplatser öppna i september och så blir det ingen lockout, nja...det lär bli ett hysat drag på värvningskarusellen då. Då tar jag nog hellre kostnaden för de spelare som får byta klubb ett tag. Knappast en merkostnad att låna ut fjärdelinare och ersätta med en NHL-trojka.
Kommentera

Åke the myth:

"Sen kan du väl kolla vilka som fått gå, det är ingen som gjorde skäl för sin tröjja"

Att få gå, innebär att man inte får nytt kontrakt. Werner fick nytt kontrakt och blev därmed erbjuden att stanna men valde att gå.

Hur behandlar man någon dåligt då? Vad gjorde MODO, har du läst aftonbladet? MODO erbjöd en spelare en lön i landslagsklass. Men ingen höjjning eftersom han inte har utvecklats på slutet. TIK kanske betalar efter andra måttstockar. Och du kan ju fråga werner om han är nöjd med sitt val!
Kommentera

Spud: Var skrev du det???

Modo skulle väl ha gett honom ett vettigt bud o inte behandlat honom som dom gjorde OM dom velat ha honom kvar??
Kommentera

Åke the myth: mm, det är jobbigt men jag får faktiskt påstå igen att du inte läst mitt inlägg...

Werner fick ett kontrakts erbjudande av MODO. Men valde ett från SkAIK.

LÄS det där innan du skriver igen.
Kommentera

Spud: Nä jag har problem med det, blev bara 6 år i grundskolan. Men du verkar ju vara väldigt beläst eftersom du tycker att många inte kan läsa här inne eller skriva.

Kan inte varit lätt för dom satckare som hade dig som ordningsman i skolan.

Intressant att se att Werner inte gjorde rätt för Modo tröjan!
Kommentera

Åke the myth: Antar att du inte kan läsa eftersom du påstår att jag skrivit det. Det kan vara en vits att läsa saker själv innan man ska söka fel hos andra...
Kommentera

Bragd-Birger: Jo det gör de säkert, men är det då smartast att ha luckor som de kan få eller är det smartast att göra luckor genom att ha dyra kontrakt med spelae som man måste låna ut om spelarna går me på det?

Nog för att Modo hade en stor trupp, men en tredjedel av modos fjolårs trupp är inte 13 spelare. Sen kan du väl kolla vilka som fått gå, det är ingen som gjorde skäl för sin tröjja av de som modo gav nytt kontrakt.
Kommentera

Spud: Sen när är Timrås trupp fylld?? Vore intressant att veta?? Mig veterligt väntar vi på några till.
Kommentera

Spud: 'De trupper som fyllt sina flesta platser nu kommer få det svårt i ett slutspel...'. Hehe. Modovarianten är nog den bästa ja, helt objektivt. Sparka två tredjedelar, inklusive alla trotjänare, och värva två nya. Fyll sedan på, förhoppningsvis/kanske, med bra spelare en vecka innan premiären. Jävla skittimrå som inte fattat ett sådant genialt framgångsrecept.

Du tror inte att TIK, LHF eller DIF kommer att ta in ett par NHL:are vid lockout?
Kommentera

gud: Helt säker, mer road av att ni går på mitt snack 24/7.

Du vet varför jag missade det. Klart man hade velat vara med. Varför har du missat TIKs guldfest?

Helt omöjligt att bedömma MODO efter nuvarande spelare. Men är det som man tror kommer det gå bättre än senast. Men ligan kommer innehålla jävligt bra spelare, så de trupper som har fyllt ut sina flesta platser nu kommer få det svårt i ett slutspel, t.ex TIK, LHF och DIF.
Kommentera

« · 401941 · »