klm: Konkurrens ? Exempel. Själv köper man en "Tall" och en "Örn" till 8 åringen. Då hade dom fått sälja 2 . Nu vart det ingen. För jag vägra köpa nått med den fjolliga örnen. Undra vad Peter Smedberg tänkte på när han designade den ? Eller skall man istället fråga vilken kroppsdel han tänkte med ?
250kg kärlek: Helt rätt. Och jag är lika oförstående som dig när det gäller det dubbla. OM örnar är så satans bra borde de väl ha satt sig tillräckligt mycket nu för att tåla lite konkurrens. Funkar det för andra så borde det ju funka för TIK också.
klm: Det bästa kanske är att ha båda. Det finns ungdomar som är uppväxt med örnen och tycker den är okej, och säkert skulle ha svårt att identifiera sig med tallarna. Däremot förstår jag inte problematiken med att ha både de klassiska tallarna samtidigt som örnen.
En inte alltför vågad gissning kan ju vara att tallarna kommer dominera och att det i sin tur skulle påverka Timrås framtida logo där örnen på sikt skulle försvinna. Vad det skulle innebära i form av avtal och annat som Timrå IK sitter fast i låter jag andra, som har vetskapen, svara på.
Något måste det bero på, med det sug det finns efter tallprylarna, att inte Timrå IK helt sonika tar fram såna prylar. Jag vägrar tro det är brist på kunskap.
Man kan bara tänka vilken revolution en Tall-återgång skulle kunna skapa. En massa skriverier om hur supportrarna efter åratal av krav äntligen fick tillbaka den gamla loggan. Och på sätt en massa folk ute i skogarna som skulle fundera ännu en gång om det inte vore coolt att köpa lite prylar från favoritlaget.
Jag vill gå så långt att jag hävdar att den eller de ansvariga för Timrås påhittade logga och värdelösa souvenirutbud är KRAFTIGT olämpliga att syssla med dylika frågor.
Per HApps: Är de som sköter om souvenirdelen i Timrå IK medveten om vilka känslor som finns på utsidan? De flesta, som jag har förstått det, är riktigt besviken på hur det här sköts.
Tjalle: Amen till det!! Det kan närmast beskrivas som ett tjänstefel att inte smida nu medans järnet är varmt. Jag vet att det under de 2 senaste säsongerna har ploppat upp Timrå supportrar över hela vårt land tack vare TIK:s respektlösa och publikfriande spel. Oj oj oj va pengar och reklam klubben missar genom att ha ett sortiment som lämpar sig bäst för en div 2 klubb i handbollen möjligen.
kulltorp: Dessvärre har jag gett upp hoppet om att Timrå IK, inom ramen för nuvarande ansvarig persons mandat, kommer ta tillvara den potential som finns.
Den firma som ansvarar för försäljningen har ett betydligt mer varierat utbud för Giffarna än för TIK - således håller det inte att söka felet någon annanstans än inom klubbledningen.
Klubbledningen ja, som bakom en luddig policy kring klubbmärkets nyttjande och en fullständig oförståelse för marknadens efterfrågan menar på att allt är frid och fröjd. Det tragiska är att detta tillåts ske samtidigt som klubben, tack vare de sportsliga framgångarna, får mer uppmärksamhet i media än någonsin.
Det här handlar inte heller bara om pengar direkt knutna till försäljningen - minst lika mycket handlar det om att synas för att härigenom skapa förutsättningar för ytterligare framgångar.
kulltorp: Problemet är väl egentligen vem som har registrerat logotypen och vad de kräver för att någon annan skall kunna använda namnet och den förhatliga örnen. Sedan kan det ju också tänkas vara så att tillsammans med örnen ligger ett antal millar som man inte utan vidare nonschalerar.
klm: Detta har jag påpekat i 5 år. Det finns en guldgruva att tjäna om man skaffar ett bra sortiment av snygga supporterprylar. Rött och vitt...går ju att kombinera hur snyggt som helst.
Dalan_: Borde finnas ett ruggigt sug efter snygga TIK-produkter. Såna man kan använda utan att se ut som en fågelskrämma. Det behöver inte alltid skrika TIMRÅ om supporterprylarna, utan det kan vara snyggt också...
JimmyH: Nej såna missuppfattningar är faarliga... Förstår mig inte på det där, vad kan vara så illa att använda 2 märken? Ett som säljer (Tallar) och ett som bara finns där (pippin) de kan ju göra en bäbis kollektion för småbarnen som gillar fågeln.
159 (!) produkter har dom fixat fram, en del riktigt snygga. För att inte tala om hur vackra dom skulle vara i rött&vitt. Men varför följa efter FBK? Det är ju mycket bättre att bara erbjuda runt 30 souvenirer med fågel på en undanskymd länk så att ingen handlar i onödan, på så vis slipper man sitta på ett stort lager eller , ve och fasa, tjäna en massa pengar..
Per HApps: Framför allt så har de ju ett stort utbud med vettiga och snygga saker synd bara att man inte är "lagd" åt det hållet. Och synd att de som tar fram timrås supporter prylar inte har mer smak...
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.
Exempel.
Själv köper man en "Tall" och en "Örn" till 8 åringen.
Då hade dom fått sälja 2 . Nu vart det ingen.
För jag vägra köpa nått med den fjolliga örnen.
Undra vad Peter Smedberg tänkte på när han designade den ?
Eller skall man istället fråga vilken kroppsdel han tänkte med ?