Stenkarn: SÅ SANT, SÅ SANT mycket bra inlägg !! kolla in TIKs formtopp(länk) vi leder den på 8 senaste matcherna, Kapten Lindström deklarerar: vi ska ta oss till slutspel ! och VI hänger på/med/för/i nöd och LUST/ !! Timrå IK är dom bästa HEJA HEJA HEJA TIMRÅÅÅÅÅ Småland vi litar på att du eldar på styrkorna i Chokladarena.. 1-3
Helg Ernest: (Ledsen att det här svaret kommer så sent, men jag har varit bortrest i helgen.) Tråkigt att läsa att du anklagar så många skribenter i det här forumet för att inte ha en egen åsikt. Tråkigt!
RR2 har all rätt att tycka vad han vill, men han kan inte räkna med att hans inlägg inte ska få ett hett bemötande då han själv, och några till, har lätt för att stöta ur sig kraftigt negativa, om än ibland väldigt sanna, inlägg.
I det här forumet finns det många TIK-fans, och en av egenskaperna ett fan besitter är att denne mer eller mindre brinner för sitt lag och gärna gör vad denne kan för att laget ska nå framgång. Detta uppnår man inte med att bli negativ så fort Timrå släpper in ett mål, eller genom att smutskasta spelare så fort dom gör en dålig match.
Nu säger jag inte att man inte får vara negativ. Det behövs balans i detta så färgade forum, men om man skriver mycket negativt och väldigt sällan får ur sig positiviteter måste man räkna med att man får mothugg, mer eller mindre konstruktivt framlagt.
Skribenterna här inne reagerar bara likadant som man skulle reagera på morgonfikat på en arbetsplats om man blev tvungen att lyssna på sin ständigt negative arbetskamrat (vi kan kalla honom "Rolf"), som klagar på det mesta som hänt i nyhetsväg.
Problemet med denne "Rolf" är att han ständigt tar upp negativa saker för diskussion. Det blir tröttsamt att lyssna på, och till slut slår en del dövörat till och andra provocerar för att få avreagera sig lite.
Min poäng är den att "Rolf" måste inse att människor som skriver här i forumet fungerar på samma sätt som ovan, och att det faktiskt är mycket roligare och trevligare att få prata om saker som gör en glad och positiv. Fortsätt gärna att vara realister, men gör det med MÅTTA och konstruktivitet om ni vill ha en god debatt. Tack för ordet!
Jag kan köpa RR2's inlägg till en viss nivå. Men när gnället når en rabiat nivå med en dåres envishet gång på gång, dag efter dag börjar man ju lessna big time.
Då det gäller Jimmy Hamrins fredagskrönikor så ligger dom ljusår före RR2 sett ur ett analytiskt perspektiv.
Stenkarn: Till skillnad mot väldigt många här så har Rocken Rolf åtminstånde en EGEN åsikt. Han står dessutom för det. Jag läser ju heller Rocken Rolfs inlägg än nått fabulerande Fredags snack eller vad det heter på Tikare .se Sanning och konsekvens heter väll en lek. Han säger vad han tycker inte försöker vara någon självutnämd expert komentator.
Så sluta hacka på Rocken Rolf nu ! Bemöt hans påståenden istället och klargör vad han har för fel i sina påståenden.
Kan man bara föra en dialog på "vuxet" vis så blir det inga upprepningar. För man ger ju samma påståenden tills man vet om dom är rätt eller fel.
Sedan blir jag ju brydd att det finns dom som är +40 som för en dialog på tonnårsvis, som gallskriker läggav istället för att bemöta och förklara sin ställning.
Laken: Det är väldigt vanligt att pessimister kallar sig för just realister. Det är bara det att man nog måste ta till superlativet "über-realist" i fallet Rock'n'Rolf2.
.....eller tvärtom???? Det är ju så här att båda dessa herrar säger mycket sanningar som man riktigt inte vill höra som TIK:are..... Jag vill inte tro på Roffe, jag vill inte tro på Virus. Jag vill inte höra dessa herrars, nog ibland så sanna, ältande och spridande av negativa vibbar, jag vill stänga av.... Jag VILL, kalla mig lallande fåne då, jag vill att det jag hör är positiva vibbar runt TIK.....
Med tanke på den debatt som råder så tror jag att Virus och Rock'n'Roffe2 är en och samma person.......men det är ju min teori då......;-)
Krossa Klubben ikväll!!!:)