1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590300 inlägg · 6216 ämnen

Rock´n´roll i Ånge när Järpen fick spö..

« · 158000 Till forumet

Rock´n´roll i Ånge när Järpen fick spö..
Ho ho ho...hemkommen till Timrå igen efter en liten utflykt till Kastbergshallen i Ånge och matchen mellan ÅIK-Järpen som hade allt och lite till.

Kan innan jag börjar dra detaljerna berätta Ånge formligen körde över Järpen med 9-1!!! I allafall hamnade i en metallic-blå Skoda med en flashig dekal rakt över med texten Ånge Hockey på. Var in på Centrumkiosken i Timrå för att hämta snus som jag vunnit i ett vad med Andreas "Krutov" Engström och väl på plats stötte jag även ihop med Fredrik Glennemo varpå "Krutov" fråga om jag skall med upp till Ånge för att bevittna en härlig hockeymatch som kontrast till elitishockeyn som vi numera är bortskämda med hemmavid. Så jag nappade och släng in mig i bilen och vi for iväg. Vi hämtade även upp målisen "Suggan" inne i stan (Niklas Söderlund) innan vi vände upp mot Ånge. Tror ni inte på f-n att vi hamnar bakom en långtradarjävel som vägrar gå åt sidan. Han låg hårdnackat kvar den jäveln och vi kom inte upp förrän vid halv sex så grabbarna var lite sen till samlingen. Det visade sig nu inte spela någon roll eftersom "Suggan" var så förbannad över lastbilschaffisens agerande att han svor och gormade om vartannat. Bättre tändvätska än så kan man knappast få. Väl uppe i hallen fick jag surra med ismaskinisten Ola och surra lite med Simonsson (tränaren). Blev bjuden på entrén och kaffe och matchprogram utav materialarn. För jävla trevligt folk däruppe måste jag säga och vet ni vad det ingår bostongurka till korven för femton spänn. Nu får f-n Timrå skärpa sig alltså. Vi ligger i eliten och har inte bostongurka till korven som tillbehör. Nej tacka vetja division två hockey i Ånge. Där spars det inte på krutet. Ska det vad så här va? Ska det se ut så här va? Ingen bostongurka till korven - nej fy skäms Timrå! Däremot måste jag få klaga på värmen i Kastbergshallen för den var obefintlig i kväll. Frös ju arslet av mig. Tur att det fanns filtar i utvisningsbåset. Jo ni hörde rätt jag blev förpassad till snickerboa redan innan nedsläpp...he he

Andreas Thisell var dagens domare och han tappade tyvärr matchen vilket innebar att det blev lite väl grinigt hos Järpen när puckarna trillade in och det hela rann i väg. Jag säger Janne "glasmästarn" Nilsson. Alltså vilken jädra mupp. Karln lira alltså i brillor och var lång som ett hus och smal som en pinne men tackla det kunde han det fule f-n. 3ggr åkte han ut. Sen hade vi en nummer 4, vet ej vad han hette men den lilla fjunisen med gallervisir på hjälmen for runt och knuffade målskyttarna i Ånge när det blev mål. Men då brann det för Björn Andersson i ÅIK. Han sänkte snubben i fråga som dåsade i backen med en smäll varpå det blev utvisning. Sen gick plexiglaset sönder så Vaktis fick reparera det. Alltså det lossnade, det blev inte krossat. Sen blev Tomas Simonsson (tränaren) uppvisade på läktarn efter att ha sagt ett par mindre väl valda ord till Thisell. Sen blev det hål i isen och spelarna gick av isen efter 14.05 i tredje och så spelades tiden bara av. Ja herregud det var rock´n´roll i Ånge när Järpen kom på besök. Och så var det kvällsöppet på Shell. Där samlades halva laget efter matchen och gjorde slut på korven. Frysdisken och godishyllan var inte heller sig lik efter deras gästspel. Så om ni råkar befinna er i Ånge-trakten åk INTE till Shell. Det är risk för att det kan se lite kalt ut mellan hyllorna.
På vägen hem vräkte snön ner och det blev till att köra sakta.
Och nästa gång det är lagfest för ÅIK då finns Sjöstedt med på ett hörn och eventuellt åker jag även med upp till Nälden i spelarbussen, en nätt liten resa på 28 mil. Då blir det till att lira poker med grabbarna och käka bananas.

Nästa anhalt: Hackås-Ånge (fre 22/11 kl.19).

Känn flåset Njurunda! Nu jävlar är Ångegrabbarna på G!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

« · 158000