1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590301 inlägg · 6216 ämnen

Röd Vit Dynamit - Tandlösa Motorsågar 2008-12-04

« · 1094604 Till forumet

Sv: Röd Vit Dynamit - Tandlösa Motorsågar 2008-12-04
första gången man hejar på slölunda blir välikväll=)
Kommentera

Nej Timrå måste vinna imorgon, så är det bara, kan även meddela att det ser ut som att Moe kommer att spela viket innebär att vi endast kommer ha Styf skadad och E Andersson utlånad. Man skulle kunna säga att vi är så gott som full trupp.

Nej HV har nu vunnit två raka, Timrå förlorade senast, Nej Timrå har sagt att man inte ska förlora 2 matcher i rad, detta har man redan gjort för mycket, så det är nu slut på det NU, om vi någongång ska kunna börja klättra upp emot en slutspelsplats!
Kommentera

lungan: Timrå (Challe?) har sagt att man inte ska förlora 2 matcher i rad,

"Näförfan, minst tre vill vi ha!"

Kommentera

orion: Ja men om man inte ska förlora 2 kan man bara förlora 1. förlorar man 2 håller man inte det challe lovade, att man inte skulle förlora 2.
Kommentera

Jag hoppas att HV är riktigt sega i benen o i kolan imorgon eftersom dom ska spela mot Blues ikväll.
Vi behöver 3 pinnar.
Kommentera

Hahl Bundy: Är det sant! Det är ju strålande nyheter! Hoppas på en fyra perioder sudden death och ett matchavslut runt midnatt, försenat plan och snöstorm!

Heja Blues!!!
Kommentera

lincoln: Eftersom HV spelar hemma så hoppas du alltså på snöstorm imorgon.
Kommentera

Seriöst!! HV71 vilket jävla skämt.

De har lagt sig redan, innan ens matchen emot Blues har börjat

Inför matchen imorgon vilas

Andreas Andersson
Johan Davidsson
Jukka Voutilainen

Hv71:s lag för kvällen ser ut som följer.

Målvkat
Christoffer Bengtsberg
(Reserv: Andreas Andersson)

Backar
Pasi Puistola - David Petrasek
Mikko Luoma - Nick Angell
Pelle Gustafsson - Nichlas Torp
Robin Karlsson

Forwards
Teemu Laine - Kris Beech - Jonas Johansson
Mattias Tedenby - Andreas Falk - Björn Melin
Martin Thörnberg - David Ullström - André Petersson
Henrik Eriksson - Simon Önerud - Johan Lindström

Sador eller vila!!! Uppmärksamma de två första namnen!
Johan Davidsson (f) - vilar
Jukka Voutilainen (f) - vilar
Kim Staal (f) - axel
Jan Hrdina (f) - rygg
Johan Halvardsson (b) - knä
Stefan Liv (mv) - ljumske
Daniel Grillfors (b) - hand
David Fredriksson (f) - sjuk
Yared Hagos (f) - sjuk

Och innan säsongen säger man att man ska satsa fullt på CHL, Jävla fjollor från Jönköping!!!
Kommentera

Sedan kan jag garantera att Fredriksson och Hagos kommer vara friska imorgon!
Kommentera

lungan:

Du tror inte det finns en viss koppling till det prekära läget och att det dessutom är match igen i ES i morgon?

Vare sig HV vinner eller inte, så förblir tabelläget i CHL oförändrat. Blues är redan klara för semifinal...

Hujenamej, vad spännande det blir...

Kommentera

Dåligt med utvisningsminuter Sean Avery haft:P förstår man kanske om man kollar på videofilmerna om honom:P 304(!) minuter på 54 matcher i AHL säsongen 2000/2001 och i år 66 minuter på 17 matcher.
Kanske inte någonting man vill ha i Timrå. men kan ändå inte sluta tänka mig honom ståendes framför Krizan i pp som det skrevs här förut:)
Kommentera

Et tu Brute: Ja men sedan kommer du från Jönköping också,

På eran hemsida står, det att ni vill vinna sista macthen, ni spelar om en prissumma som är 50 000 Euro.

Att man untifrån det ovannämnda uttalandet från eran ass.tränare. så tycker jag det är skamligt att man vilar spelare.

Nu kommer Falk till spel, dock har varit osäker för spel.

Men att man sedan ställer av två fullt friska spelare som Davidsson och Voutilainen, samt att man spelar med Bengtsberg i mål, tycker jag gör att man säger emot sig självt.

Jag tycker det är fel av HV71, att vila dessa tre spelare till mogondagens match, klart jag får står varför man gör det.

Men ska man marknadsföra SVENSK ishockey som detta handlar om ska man inte ställa upp med en B-uppställning.

Jag tycker HV71 smutsar ner Svensk ishockey, genom detta, man har chansen att marknadsföra den, men man gör det inte på ett moraliskt och etiskt sätt!
Kommentera

Bigthelin: Fel tråd ser jag nu... skulle skrivas i "Apropå nånting"
Kommentera

lungan:

Hade den här matchen, på något sätt, haft någon som helst betydelse för tabellplaceringar, eller haft betydelse för andra lags utgångsläge, så hade man naturligtvis kunnat blanda in moral och etik, med utgångspunkt för vilket lag man mönstrar i kväll. Nu är det ju inte så, även Bern är ju körda oavsett utgången i kvällens match.

Svensk klubbhockeys anseende måste anses tämligen solkigt, oavsett hur den här matchen slutar. HV71 är det enda svenska lag som lyckats vinna matcher i Europacupen på hela 2000-talet! Hur utgången i den här matchen på något sätt skulle förändra den totala synen på våran insats där övergår mitt förstånd.

Sedan är de ju gärna välkommen in i HV:s gb, senare ikväll, och skriva en hjältehyllning till HV71:e europeiska erövringar, när de vunnit kvällens match. För vad jag förstår så mönstrar inte heller Blues ett lag som spränger varje blodkärl och offrar alla hörntänder. Möjligen har de fokus på viktigare uppgifter som fortsättningen av SM-Liiga och varför inte, i den för klubben otroligt viktiga semifinalen i CHL nästa vecka?  

Kommentera

Bigthelin: Du har sett Averys filmningar, va? Vid jämförelse så får han Thörnberg att se ut som en riktig hockeyspelare och då är ju ändå han en skam för svensk hockey...
Kommentera

Olle: haha klockren ju xD Domarn tog Utvisning iaf, sne kanske han bara tog för filmning....

JimmyH: då ska jag kunna flaxa med armarna till månen :)
Kommentera

lungan: Så här lär verkligheten se ut imorgon:

Andreas Andersson (mv) - Vilar idag - Spelar säkerligen imorgon.
Johan Davidsson (f) - Vilar idag - Spelar säkerligen imorgon.
Jukka Voutilainen (f) - Vilar idag - Spelar säkerligen imorgon.

David Fredriksson (f) - Sjuk idag - Spelar förmodligen imorgon.
Yared Hagos (f) - Sjuk idag - Spelar förmodligen imorgon.

Stefan Liv (mv) - Ljumskskada - Spelar inte imorgon.
Daniel Grillfors (b) - Handskada - Spelar inte imorgon.

Johan Halvardsson (b) - Knäskada - Borta sen länge.
Kim Staal (f) - Axelskada - Borta sen länge.
Jan Hrdina (f) - Ryggskada - Borta sen länge.
Kommentera

Ambroo: Ja och det är väll inte bra, Skulle gärna sett att Fredriksson Hagos Davidsson, Voutilainen och Andersson hade kvällens match i benen inför morgondagens fight.

Det är ju extra surt att man valt att vila Davidsson och Voutilainen och Andersson, då de egentligen är friska idag.

Man väljer ju att vila dessa just pga morogndagens match, vilket inte borde gynna Timrå, men fördelen är väll att alla 85% av dagens lag kommer spela imorgon, vilket borde ge en liten favör till Timrå ändå!
Kommentera

lungan: Är det bara jag som får "åtkomst nekad" när jag ska läsa inför matchen på Hockeyligan. Verkar som det gäller alla "inför matchen".

Jag kommer i alla fall inte in på Timrå-HV71.
Kommentera

lungan: Å andra sidan har våra spelare vilat sen i lördags. Så att HV vilar spelare när man matchar tätt och matchen inte gäller ett skit är väl inte särskilt konstigt.
Kommentera

Frella: sverige kan ju lägga ner de där men champions leage .. det är ju pinsamt .. 0.3 efter knappt en period ..
Kommentera

Ambroo: Jag sätter en stooooooor slant på att Hagos, Fredriksson och Falk spelar imorrn. Falk lirade väl iofs redan ikväll.

Vi måste hänga in ett gäng trepoängare nu framöver. Det finns liksom inget annat.
Kommentera

Skarin: Varannan seger varannan torsk ska det vara. Annars kanske vi kan hämta igen lite. Skrämmande tanke.
Kommentera

Frella: Japp, det är nog så. Som det känns kommer det avgöras i sista omgången om det blir kvalserien, ingenmansland eller kanske t.o.m. slutspel.
Kommentera

Oj......vilket bläddrandde det blev innan jag nöp matchtråden i svansen.

Snart dags att pina sig iväg till köbildning och allt annat elände som man som Timråsupporter får stå ut med.....;)
Kommentera

friskan: Visst Ja! Det är ju match ikväll. Hade jag totalt glömt bort.
Kommentera

Man får väl hoppas att den gode Tom lirar som på moln ikväll och inte redan sitter på planet. Ja, mentalt alltså.

Just det, domartrion för kvällen:

RÅDBJER, Ulf

AHLSTRÖM, Anders LARSSON, Robert
Kommentera

friskan: Såna eländiga köer tycker jag inte att det är. Gör som jag, se köerna som nåt positivt. En chans till kontemplation och avslappning. Andas lungt och känn efter att det faktiskt är rätt skönt att köa. Tänk att du inte kan göra något åt det, så varför då hetsa upp sig? Vi står ut!
Kommentera

John K:
Jag ser också köer som positivt.
Det finns någon annan härinne på HS som lider av "könoja" till den grad att han tar med kaffe i termos för att slippa stå i kö.....kan även bero på snålhet ;)
Kommentera

Yessssss 2-0 Bagarn i PP
Kommentera

Manderville: suck 2-1.. på en målvaktsretur!! nu måste Laken starta en ny tråd om en ny målvakt!
Kommentera

Och den klassiska för många på isen IGEN, fan i varje match....och HV tackar för kaffet att bli inbjudna i matchen, Kanon!!!!
Kommentera

MB: Ja många sånna där orutinerade saker som händer. Orutinerat av laget eller tränarna dock?
Kommentera

Yellowcard: Nu såg jag iofs inte hur det gick till, ibland hamnar pucken av en slump mitt i ett byte, men oftast är det ju slarv av spelarna...
Kommentera

För många igen...VAD I HELVETE HÅLLER DE PÅ MED!!!!
Kommentera

MB: hah va fan... tänk om vi förlorar matchen pga. nåt som detta...
Kommentera

Yellowcard: Det är för dåligt..jävligt dåligt, tyder på dålig ordning bland spelarna, och det är tränarnas sak.
Kommentera

Och modo ligger under med 4-0:P
Kommentera

Rögle - SSK ... 2-4.. Har SSK vaknat till liv och börjat få in formen eller är det början på Rögles fall man kan se? uhmm uhmm
Kommentera

Yellowcard: 4-4 nu :P
Kommentera

Bigthelin: det kan låta löjligt men "behandla andra som du själv vill bli behandlad". Går ni runt och är skadeglada så där så kommer det garanterat tillbaka och biter er i röven senare då det går dåligt för oss.
Kommentera

HV är riktigt tama idag i 5 mot 5 spel. PP däremot kan de spela bra i sömnen. Därför känns det helt sjukt att vi bjuder på tre sanslöst onödiga utvisningar på rad. Håller vi oss på banan och spelar hockey matchen ut ska vi ta detta.
Kommentera

Yellowcard: 4-4 enl swehockey och 5-1 Nubben-Banjo
Kommentera

Yellowcard: 4-4 i den matchen nu....
Kommentera

Brynäs-LHC har målvakterna varit på brädgården före matchen och spikat igen.
Kommentera

hehe gick undan det där från 4-2...

36.34 4 - 4 EQ RBK 29. ABBOTT, Chris

36.14 3 - 4 PP1 RBK 26. JOHANSSON, Jakob
Kommentera

dr-nix: Vi har varit tuggad i äset hela säsongen så det kan ju knappast bli värre=P Men håller med, kan inte säga jag lider med Modo, men inte vill man att det ska gå käpprätt åt helvete - man vill ju ha dom kvar i serien iaf! men visst, dom får gärna missa slutspel=)
Kommentera

Yellowcard: Modo kan må gott av att spela en ångestfylld kvalserie tycker jag. I nuvarande tabellsituation så är det en självklarhet att allt som går Modo emot är en god nyhet.
Kommentera

« · 1094604