JimmyH: Jag har aldrig fattat det här med tidsbegränsning av artistskatten. Vi kan väl ta åt oss den danska modellen. Fotbollsspelare där är artister, de ska ha en låg skattesats t.ex 14% Sedan kvittar det, i Danmark, hur länge de är i landet. Är det konstigt att danska fotbollsligan har lättare att locka bra spelare än den svenska?
Gör om gör rätt politiker!
Timråit H-sand: Dina två första linor tycker jag ser alldeles förträfflig ut. Lite så känner jag också. Vi har då Corso i första som verkligen vet vart målet står. Tillsammans med Pärsa och Hynning tror jag att dessa kommer att växa med Corso som center. Lite som svar till the great one så menade jag inte att Hynning inte skall vara en producerande forward men jag tror han behöver ha både Corso och en sån som Pärssinen för att vara som bäst.
Sedan har det visat sig att Lander och MPS trivs tillsammans. Lander har verkligen visat att han ska spela center, tycker jag, tillsammans med Pääjärvi. Även om Pääjärvi börjat hitta målet tycker jag ändå att man kan kräva mer av honom i själva spelet. Tycker han försvinner mellan varven.
I de matcher vi spelat har vi inte på något sett varit chanslösa. Däremot lyckas vi inte sätta våra målchanser, till skillnad från de lag vi mött. Vi måste bli mer distinkt i våra avslut och framförallt börja öva PP. Där är det bedrövligt.
Bragd-Birger: Jag håller med dig i det mesta. Däremot är jag lite orolig för det offensiva spelet. Får känslan av att vi inte har speciellt många spelare som är riktigt het och kan sätta pucken i nät. Den enda spelaren jag känner har de riktigt stora kvaliteérna att verkligen sätta pucken är Corso. Än så länge skall tilläggas.
Jag vägrar tro att Anger är så anonym som han varit om han får spela i rätt miljö. MPS tycker jag inte riktigt heller kommer till sin rätt. Jag förväntar mig mer av honom. Lander är just nu bättre än MPS. Pärssinen är ursäktad och kommer säkert att producera ju längre serien går om han får vara skadefri. Hynning är inte heller den spelare som jag förväntar mig ska ösa in mål. Det finns inte så många kvar som man förväntar sig ska producera. Sonnenberg är väl inte heller någon utpräglad poängmaskin utan mer en spelare som får igång sina medspelare med sin attityd.
Jag tycker nog att det är framåt det ser mest oroväckande ut, om jag ser mer långsiktigt.
Backsidan måste bara bli bättre. Jag kan inte tänka mig att en spelare som Karlsson är så "dålig" som han visat hittils, Styf kan ju knappast heller bli sämre. Även om jag verkligen trodde på Erixon och Moe i år så är det inte dessa spelare som skall vara bästa backar i match efter match. Sonntag och Skogs skall också ha credit för sina insatser så här långt (även om jag håller med dig att Skogs ibland blandar sina insatser).
Till sist måste jag också säga att jag är grymt besviken på Lindbäck. Tycker inte alls att han kommer till sin rätt. Sista två matcherna har han varit dålig rent av. Jag trodde stenhårt på honom, och gör det fortfarande. Men han måste visa sin skicklighet ganska snart om fötroendet från mig skall bestå. Att låta Åkerlund få stå på torsdag tycker jag är självklart.
Nja, det är ett par av de riktigt tunga namnen som underpresterar. Där har vi ett bekymmer som Challe måste komma tillrätta med. Annars ser det inte sådär jätteljust ut.
Ser ju inte helt fel ut. B Svensson verkar ju vara i bra form så han ska få chansen.
Samuelsson skulle jag vilja byta ut mot en junior, men han kommer väl att få lira, så då stoppar vi väl honom dit...