"Det har konstaterats att Elias Granath åkte på en hjärnskakning mot HV71 och han kommer inte till spel."
Tyckte det såg ut som en hjärnskakning när man såg hur han agerade när situationen hände i HV71-matchen. Men det är bara en match till så det borde gå bra ändå.
T T: Mer seriöst skulle jag gärna se Axelsson med Piros och Meunier istället för Pärssinen. Men jag antar att Pärssinen skulle sänka fjärdeformationen helt med tanke på den motivation han då skulle visa upp.
Berglund: Så här i efterhand kan man bara konstatera att Axelssons avslut höll NHL-klass. Ganska chockartat att just han lyckades sätta en sån där handledare. Vanligtvis går dom över. Men det var förjävla roligt för Axelsson!
Ett annat tidningsbud i natt (en brud). Som uppenbarligen trycker ner ST ända ner till hallgolvet. I alla fall på min våning (kanske efter påtryckning från grannarna). Men jag hade likväl planerat att slå till på en annan våning denna natt. Och så fick det bli. Våningen ovanför. En lång jävla korridor mellan husdel A och B. Dessvärre samma sak där. Dock fanns en enda jävla ST som var för dåligt nedstucken. DJ Hemp slängde snabbt fram sina "grabbing hands", skrek "suckers" och försvann hemåt illa kvickt. Som en på nedgång hemlig agent på ett mer eller mindre meningslöst uppdrag...
Vad fann jag?
ST NEWSREELS !!!1
EN RÖVARE SOM GICK HEM
Äntligen vann TIK i Ängelholm
Anton Axelsson tog en rövare och den sköna chansningen gick hem. Därför bröt Timrå äntligen förbannelsen i Ängelholm och besegrade Rögle. Låt vara efter förlängning. - Det här var den kick vi behövde i jakten på en slutspelsplats, sade Axelsson efter 4-3-vinsten.
"CHALLES" KOMMENTAR
Jag är väldigt nöjd med utflykten till Jönköping och Ängelholm. Spelarna har visat att de inser att varje match nu är av slutspelskaraktär.
BETYG 5 OCH BÄST PÅ ISEN
Daniel Corso. "Klurig, finurlig, påhittig. Hans spel låg en nivå högre än övriga spelares."
Så mycket för den insatsen. Nästa gång lär tillslaget ske på ännu en annan våning. Fast nu väntar å andra sidan ett OS-uppehåll utan TIK-matcher. Därmed minskar mitt intresse för utryckningar som dessa...
Jag har nog sett för mycket Eddie Izzard ikväll, men apropå saker som försvinner både här och i andra "länder" kan jag bara tänka hur Eddie hade formulerat det:
"We are the fuckin´Soviet Union! We have the KGB!! What the fuck is the Gestapo doing in our guestbook?"
Det kanske inte är så hemskt roligt att vara människa just nu. Men ha i åtanke att det kunde vara värre. Man kunde vara den som hittar på fåniga banners!
Viktiga poäng idag men vart var energin?, verkar som efter varje urladdning följs av en riktigt usel tillställning och det alltid mot en bottenkonkurrent.
Nu får laget ladda ordentligt för blir det tre pinnar på måndag så kan vi kanske börja snegla på slutspelsstrecket, om inte så blir det en hjärtinfarkt i närheten an omgång 55.
Linkan har värvat (och challe satt ihop) speciellt bra Corso, Sonnie och MPS, de är verkligen några som gillar att lira med kniven på strupen och en lina som står upp när det blåser snålt.
Vad gäller övriga matcher så känns det som Luleå kan ramla ner i tabellen ett par hack och Frölunda blir nog ett slutspelslag trots allt.
För övrigt ska det bli kul o se vilket hål Wennerholm har varit hos Foppa i morgondagens blaska.
Frella: Yes. Måndagsmatchen är givetvis den stora nyckeln. Och, oavsett hur brun röglematchen än var spelmässigt: man tog poäng i två raka och svåra bortamatcher när man som mest behövde det.
Och nu är vi uppe på samma poäng som SM-vinnarna. Känns som alltid stort.
Bragd-Birger: Hade någon erbjudit oss tre poäng på denna bortaturné hade jag accepterar detta utan att blinka. SÅ även om Rögle är ett jävla pisslag får vi vara nöjda. Vid seger på måndag får man väl anse kvalseriehotet som undanröjt?
Fick frågan om jag skulle 'komma över och kolla på krossen'. Tjenare. 'Hellre drar jag ett varv i röven med epilatorn', löd min kvicka replik. Rögle borta har aldrig och kommer aldrig vara något annat än en enda lång plåga. Där gäller varken logikens eller estetikens lagar.
Så: jag gjorde något helt annat. Nu verkar det ha varit precis så fruktansvärt som jag befarat på förhand, men två poäng är två poäng. Även om man får dom med ansiktet insmetat i avföring.
Jaja. Som redan skrivits: är Gud god kan detta ha varit sista matchen nere i Ängelholm på överskådlig tid. Låt det bli så.
Men tyvärr inte frukten av en "fantastisk" inställning eller triumfatorisk slutforcering.
TIK's tredje perre var patetisk. Man lyckades inte ens sätta press på Ouäögle sista tio. Inte ens det åstadkom man. Sedan drar vi på oss en två minutare och sätter mirakulöst ett friläge med en man mindre på banan. Första femman gör ett bra jobb och avgör i sudden.
Men inte fan var detta frukten av lagets karaktär.
Men nog klagat av den här patetiska skribenten. Två poänh ytterliggare ner till SSK och alla möjligheter att spika igen kistan till veckan!
Helvete vad skönt med 2 poäng trots allt, var 100% säker i tredje att det skulle bli ytterligare en katastrofal förlust mot Rögle borta, men icke!
Förstakedjan klart bäst i Timrå idag. Sista 10 omgångarna har Corso lyft sig rejält. Snygga mål av Timrå idag, just målen var behållningen. Nyllet/Starkovs var ju sjukt snyggt, topp 10 den här säsongen?
Vinn nu för helvete DIF så är vi ikapp SM-guldaspiranterna.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.
Sluta nöta på frun så ofta så slipper du bortfallet där i allafall.