"På Elitserien Play kan ni se highlights direkt efter matchen"
Måndag, Rögle och Timrå...äh, vi skiter i det och gör kväll...
Knylan: Hos hockeyligan är målet upptaget som PP1.
Konstaterar samtidigt att Mat Robinson noterades för 30:24 istid ikväll.
Olle:Visst är det så, visst är det så! Nu vet jag inte hur pass bra värdemätare den här matchen var, i sanningens namn. Men börjar vi få backskotten (gärna på ett tillslag) att fungera är ju mycket vunnet där helt klart. Det ska bli spännande (läs:nervöst) att se hur det kommer se ut på torsdag mot AIK. Jag har ingen föraning åt endera hållet faktiskt :O
Kattgubben: Fast ikväll får ju vi massor av skott, centralt från backarna på blå. Det tycker jag är ett rejält fall framåt. Ganska bra skott var det också. Jag tycker inte att man kan förvänta sig forwards av vår rang att göra solonummer och bryta sig in på kassen, det hör inte till vanligheterna. Sargspelet får vi nog acceptera och istället vara glad om man kan skapa trafik på kassen när vi ändå avlossar så många fina backskott som idag. Det är vår nyckel till enkla mål för vi har ju alla sett hur forwards som crippe och Friberg förvaltar sina chanser.
Och då ska dom alltså tillhöra bland det bästa vi har offensivt.
superfalle:Tjaaa du, bekvämt och relativt riskfritt att åka ut mot sarghörnen. Det gör inte lika ont som att komma in i skiten mitt framför kassen. Kan tänka mig att om man ligger på mycket speltid är det ett sätt att spara energi så man håller hela matchen ut, men visst.. det görs fan inte många mål därifrån det ska gudarna veta...
Sen är ju defensivt skickliga lag ofta ena jävlar på att "tvinga ut" anfallen till sarghörnen också.
Redigerad kommentar
The great one: Tänk vad enkelt det kan vara när man bara vågar bryta sig in framför mål, blir alltid farligt. 3-1:an var mycket härlig att se. Han utnyttjar sin storlek på ett väldigt bra sätt där.
Jag tycker absolut att man ska försöka komma fram till en förlängning med snubben, just på grund av hans storlek. Ryms han inte på sex backar sen när Persson (och eventuell lockoutback) är tillbaka så kan han mycket väl vara någon som kan stå och bröta framför mål i PP, lirat forward har han ju gjort förr. Dessutom verkar han vara en skön snubbe. Gillar när han tar målfirandet ända ner till Jocke t.ex.
Greven:
Karl är ju en skridskovirtouse!
Jädra skön seger, men, har vi spelat klart inför uppehållet?
Skön seger! Rögle var sämre än vi någonsin var förra säsongen. Jistanes!
5/6: gött!