{297}: Kollar på lite statistik för denna säsong och blir inte precis överraskad. Exempel: Tacklingar hittils under säsongen: Svensson 111 Westerlund 9 (spelar ofta med handväskan i ena handen) men kan vara fantastiskt bra i mittzon och jobbar bra men tänk om en sådan kille kunde bli lite mer aggresiv. Tycker det säger en hel del om TIK denna säsong att det är för få spelare som ger järnet i närkamperna/tacklingar (kolla in statistiken på SHL sidorna) Vill inte vara taskig men det måste bli bättre på många håll o kanter.
Tycker Strömberg säger det bra inför matchen: ”Vi var för runda i anfallsspelet i två perioder igår och behöver ha samma aggressivitet som i tredje hela matchen”. Precis vi måste vara desperata konstant för att klara av detta
Andersson: Fick mig att tänka på vad Lundin sa i våras ang frågan om han blir kvar i Timrå.. Var på han svarade "fansen kommer inte bli besvikna allafall"
Jåkkinen: Det var väl mer tajmingen att utrycka sig på det viset i samband med uttåget. Nonchalant och likgiltigt skulle jag säga. En ordförande borde ha bättre kommentarer än så. Men, men, Kommunikation är inte den här klubbens starka sida. Varken då eller nu!
Nisse1: där är jag redan, sedan en tid tillbaka. Tittar numera på Timrå som man tittar på en actionkomedi på tv, dvs. slött, oengagerat och småfnissande.
Puckat: Ja väldigt märkligt. Nog för att LaLeggia är duktig på att flytta upp spelet, men vi har ju inte ett överflöd av skickliga forwards nu med flera borta. Ska man kategoriskt vägra använda honom i en forwardsroll en hel säsong? Tror seriöst LaLeggia hade varit en av våra bättre forwards om han fick chansen. Han har ju riskbenägenhet bakåt också, vilket man mildrar lite med honom längst fram.
RunarUp: Spela ingen roll då skit spelare som Alvarez Andersson Boyes är med och en tränar trojka på korpnivå som inte en jävla spelare vill ha kvar hörde man redan i höstas. Nubb helvete när ska du öppna käften mot sponsorer supportrar mm din lilla fega fjant
RunarUp: Wall-E har pryat där förut om jag inte missminner mig. Bara för att vara missnöjd undrar jag om Lööke någonsin kommer få chansen i en optimal miljö? Förmodligen inte.
Jåkkinen: Hehe nått sånt. Målis och center i allafall, för går JJ sönder ser det becksvart ut och det är alledels för trubbigt med endast Hanzl som producerande center. Byta Tränare är ju bara att glömma för sånt håller inte Timrå på med.
Förutom missbedömningen av snabbhet och kvalité i SHL, så har Nubben missbedömt spelarrmarknaden något otroligt. Både under serien och fram till 15 februari. Ett av hans listiga uttalanden var ju. "Det blir inte samma trupp i slutet av serien som nu".
Zäta75: viktigast är väl att alla får vara med och att vi fortsätter att leta efter försvarsspelet. Vore ju tråkigt om man slutade att leta efter det när man ändå har letat så länge liksom.
Från raka Puckar bloggen som skriver om Frölunda. Vi kan nog glömma KHL förvärv är känslan.
"KHL-spelarna har en eller två månadslöner kvar att hämta ut, i en del fall också bonusar, skulle en SHL-klubb redan nu vilja köpa loss spelare som Lennström, Marek Hrivik eller Daniel Zaar … det skulle bli väldigt dyrt.
Djurgården försökte, berättar HockeyNews.se, med rutinerade kanadensaren Ryan Spooner, 30. Den affären hade landat på fyra, fem miljoner. Givetvis ohållbart.
Svenska fans bör således ha rimliga förväntningar – i alla fall till dess att en spelare blir utköpt av sin KHL-klubb."
Olli ”jag ska prata svenska efter årsskiftet” Jokinen Olli ”jag mognade efter 10säsonger i NHL” Jokinen Olli ”vi vill bli som frölunda” Jokinen Olli ”im a honest coach” Jokinen Olli ”vi ska vara det hårdaste arbetande laget” Jokinen Olli ... | Läs mer