The great one: Detta blir en rysare mina damer och herrar. Klarar vi att ta poäng helst 3 lever hoppet. Om inte är kvalspel nästan klart. Vet inye om jag vågar titta.
Skit där kom 2-2 med några sek kvar av 2a. Sämsta som kunde hända
thorwald: kan ju vara så att han åkte på ett fult tjuvnyp också, Rögle spelar ju som griniga kärringar med en tegelsten i handväskan och det är ju bara synd att domarna blundar för fyra tjuvsmällar och bara tar ut dom på den femte.
Apropå Lodin så får vi inte ut mycket av hans kapacitet. Mycket är hans egna glidande även ute på isen. Men han skulle må gott över att få spela med bättre spelare. Han behöver en Hanzl vid sin sida.
297: Lite less på Erixon. Hans kroppsspråk säger "tyck synd om mig" när han tjafsar med domaren och rycker på axlarna istället för att bita ihop och köra. Kan någon se Svensson göra samma drama? inte jag iaf..
vonDöbeln: nån som såg vad som hände med Erixon? Var rejält förbannad på linjedomaren och blod från näsan. Förmodar att han var sur på något som linjezebran inte förmedlade vidare till huvudzebrorna
297: då vann vi oväntat många. Tyckte varenda puck i a f i egen zon gick bekvämt upp på rögleback.
Timrå måste, som vanligt, ligga närmare Rögle. Och vara smartare i forecheckingen. Betydligt smartare att backa hem om man ändå ligger 10 meter ifrån när en rögleback får kontroll på pucken.
Jobbar man bra kommer det att dyka upp lägen. Och tänk OM det är en sån där helt galen kväll där vi faktiskt har lite effektivitet i avsluten.
erathoo: Det lär väl bli som vanligt, dumpa puck och åk och byt och få anfall på sig. Det spelsystemet är det bara Timrå som kör konsekvent, är det så jäkla svårt, håll pucken så de andra kan byta och gå in kontrollerar i anfallszon, då åker den som höll pucken och byter och få ett kontrollerat anfall.
man kan ha åsikter om boyce inte hänger med i tempot m.m men den snubben har timrå ♥️ o får knappt spela ger järnet...när han får chansen..accepterat sin roll. alvarez kan ta med sig rullatorn o dra på läktaren
Bragd-Birger: 17-10 i favör till Rögle gällande tekningar. Man ser ju att dom inte direkt har något emot när vi planlöst slänger iväg puckar som går till icing och man förstår ju varför. Timrå måste hitta ett sätt att spela sig ur egen zon annars blir det tufft.
Nu kommer 2a perioden som vi skött ovanligt bra fram tills för några matcher sedan. Nu vill jag se ICING om det blir hett om öronen och inga jädra handväskerensningar upp till Röglebackarna.....kom igen nu!
Fantastiskt roligt iallafall att vi har en RIKTIG TIMRÅKILLE i toppen på SHL målligan framför alla coola kanadicker och finnar. Stort Grattis Filip ♥️♥️♥️