Sputnik: Till skillnad från vem utmanar han inte då menar du? Vi har inte en jävel som utmanar(kanske Walli som inte får förtroende). Halloran tycker jag ändå gör bra försök och hade Wedin satt framspelningen så hade vi haft 1-0 och kanske sett en annan matchbild.
Sputnik: Skicka Stenqvist och ta tillbaka Legget, skiteri om hans "stats" säger annat, kolla hur han ser ut på isen, är ett jävla mirakel att inte har varit inne på mer mål.
Jag tänker t.ex på de första målet när vi lämnade deras spelare fria i slottet. Vi hade forwards som stod helt passiva och tittade på. Det satte tonen för hela matchen tycker att jag, passiviten bara fortsatte och varvades med krampaktiga anfall.
Labban: Hur man än vrider och vänder på LaLeggias dåliga defensiv, så tappade vi trots allt en offensiv dimension . Lyytinen stärkte upp defensiven, helt klart, men vi behöver få in en offensiv dynamo i min bok ändå.
Sputnik: Lander måste vara inne i en jätteavacka i så fall.. Kanske spelar han sjuk.? För han har iaf inte varit den ledare han borde vara de senaste tre iaf..
Dahlen är ungefär samma... Spelar han såhär är han inget nhl ämne...Så är det bara..
erathoo: Möjligen blev backarna slutkörda någon gång mot Brynäs. För innan det klarade vi oss utan Strömberg helt ok, bla 5-0 mot Frölunda. Nä vete fan, känns mer som forwards släpper till för mycket bakåt de senaste matcherna. Vi ligger på hårt framåt och är desperata att göra mål och saknar det tålamod och hårda jobb som gjort oss framgångsrika hittills. Säger inte att backarna är bra, men det finns fler faktorer än bara dem, och tror snarare det är en konsekvens av vårat naiva spel som gör att vi tappar koncentrationen i matcherna.
Men hur kan ni såga våra spelare på detta vis? Hur kan ni vara så elaka?
Dom försöker verkligen allt dom kan.
Rögle är en fantastisk motståndare! Otroligt skickliga!
Fysiskt vältränade! Mycket bra rörlighet! Dom är samspelta om vet vart dom har varandra!
Timrå gör allt dom kan! Målvaktsspelet har varit helt magiskt! Det är faktiskt jättesvårt att stå ivägen och inte låta pucken gå diagonalt genom egna slottet.
Vi ska bara älska detta.
Det är fantastiskt när Timrå spelar hockey…
Det här är ingen katastrof!
Det är lite otur bara!
Eronen och Pettersson saknas och ni vet ju hur dom båda bär detta Timrå.
Ni får inte säga mer elaka saker nu!
Hahahahahaha!
Kunde inte hålla mig…
Hahaha!
Wedin försöker ihop med JJ.
Resten av laget: gå hem!
Den som sa att den vill se huvuden rulla:
JAG HÅLLER MED!!!!!!
MAN SKAFFAR EN JÄVLA SPANARE SOM SKA HITTA SPELARE MED RÄTT KARAKTÄR!!!!!!
MEN DESSA JÄVLA SYLTRYGGAR SOM SKA HEM OCH ÄTA JULBORD JULESKUM KANSKE KAN BÖRJA LETA RÄTT PÅ SIN!!!
Jag tycker att man kan kicka Stenqvist! Hejdå! Jag tror inte han bryr sig faktiskt! Sedan kan Halloran sticka vidare och ta med sig någon till.
Starkaste känsloyttringen idag: Robin Hanzl.
Kunde inte bry mig mindre över hans 2 för frustration…
-Kul att du känner något Robin!
Undrar om det finns någon mer i laget som gör det?
Kul debut Melander! Varken han eller Edfelt är nära att räcka till.
Labban: precis så och skillnad om man tar Rögle till exempel då man hört deras inlånade backar flertal ggr i sändningen. Då är de dessutom i ett betydligt mer prekärt läge i tabellen.
Karlsson74: Lander har absolut ledaregenskaper, men när han har en tyngre kväll så märks det i hela kedjam då både Dahlén och Emil.P som vanligtvis spelar med honom är rätt beroende av honom som spelmotor.
Jonte har en tendens av att vara extremt osynlig i spelet 5 mot 5 mellanåt. Börja bygga muskler och ta för sig mer är nog medicinen där om NHL skall vara ett realistikst mål för framtiden.
HKN: Japp obegripligt att Walli får gnugga med skitspelare match efter match lär inte bli kvar.Sen är Dahlen så piss dålig så han ska fan bänkas men lär inte hända i alla ska spela får ej röras 🤑🤑🤑🤑🤑🤑
Det "positiva" med denna match är väl att de nu är väldigt tydligt hur tunn vår backsida är, vilket ju kommer leda till att man kommer agera (vilket man hade gjort ändå tids nog, men nu kanske det går liiiiiiiite snabbare
Sputnik: Blir varken hackat eller malet om man ger en junior 5 sek speltid per match. Nu får han inte en ärlig chans och vi har fortfarande ingen aning vad han går för. Misstag kan alla göra, men behövs mer speltid för att bilda sig en bättre uppfattning och framförallt för spelare att hitta sin roll och utvecklas.
bar mofftak: japp, nu är goda råd dyra, vi levde på lånad tid ett slag, men hybris och skador på några av de få backar vi ändå har blev en jobbig väckarklocka om hur fort det kan gå i hockey.
Sputnik: Haha! Har spelat in hela Patrik Westbergs referat av period 2 på mp3-fil som du får som pris 😉 Passa på att lyssna varje gång du ska sova så kommer du säkert inte begå ett terrordåd lagom till trettonhelgen.
Dubbeld: Ok, jo men inte lätt att som Junior få hoppa in sporadiska sekunder heller. Ge en ordentlig chans istället. Hellre att man torskar pga det än att som det ser ut nu med en backsida med soppatorsk.
Sputnik: Ja va fan. Han skulle ju få mycket speltid lät det som. Är nog mer förvirrande när man låter blanda bland backarna istället för att köra backparen tillsammans. Nog för att alla ska kunna lira med alla, men ändå.
vonDöbeln: Timrås som är näst bäst i defensiven i SHL i antelet insläppta mål blir utspelade och släpper in 4 mål på en period. Det går inte att skylla bara på Rautio och att vi har Melander som back och Pettersson borta. Det är en jävla dålig inställning och den har framförallt Lander och Ante ansvar för. Utskällning och vaska om i kedjorna är det minsta man kan kräva nu. Vill inte se en fortsatt förnedring. Det lär inte komma många på nästa hemmamatch när man skämmer ut sig såhär.
Sputnik: Har Melander fått spela ens? Svensson och Lyytinen var ju inne tillsammans innan. Kommer vi nånsin våga lita på och ge våra juniorer chansen ordentligt? Just nu fegar vi oss fram. Kanske till och med kan man få lite enrgi av att en junior kommer in med lite frenesi.
Zäta75: lander visar inga ledaregenskaper alls.. Och dahlen är ingen stjärna som ändrar nån matchbild.. De borde stängas in och skälla ut hela bunten....från målvakt till backar och forwards.. Såhär får det faan inte se ut om man tjänar de pengar som de tjänar varje månad.. Fy fan..
Nä nu är man tebax igen i det Timråitiska lidandet. Det var en kort kort period av frid men det är nu över. Välkommen tillbaka nångång… om ens nångång igen!
Sputnik: Jo, men du skrev det i ett läge där jag tycker det är helt befängt att kalla det för uppätning 😉 Nu hade det dock helt korrekt beskrivit period 2.