Håkkybåkky: Med tanke på att han även var det senast, samt att de 4 mål vi gjorde kom från backarna är jag rätt bekväm med att vi ställer upp på exakt samma sätt 😎
Zäta75: Vilket losergäng. Stora mäktiga regerande mästarna räds en rätt dålig upplaga Spårvagnar. Inte bara för att vi gått bra mot dem, men hade valt FHC före typ alla lag förutom potentiellt Örebro, mellan 4-10. Tycker de sett väldigt trötta ut, svajiga keepers, skadebenägna, flera spelare som lämnar efter säsongen.
Som FBK:are måste det ju vara en dröm att få dessa under slutspelet. Korta resor, klara favoriter, få grusa Joels avskedsfest.
Men nu är det bara kanske trötta FBK-fans som står för kommentaren du citerade, och inte laget i sig.
RunarUp: Haha Reval tänkte jag fel när jag skrev. De övriga får jag skylla på mina feta chipsfingrar och för litet tangentbord på mobilen utan att dubbelkolla innan jag la in meddelandet. 🥸🙈
Att HV kommer åka sidledes till lillebror i Döhult och dra på sköningskepan och inte bry sig ett smack om matchen tror jag inte alls på. De vill ju såklart avsluta på topp nu när alla anspänningar om kvalspel släppt. Som herrn i bifogad bild skriver med så lär de ju bli bra uppslutning med Bibelkramare på läktarna med, vilket spelarna såklart vet om.
Nu får OINK🐷 ses som favoriter ändå, men inte fan är det 3p de kommer kunna promenera hem.
bar mofftak: Det är trots allt lite av ett revalmöte mellan Oskarshamn och HV. Lär kunna vara mycket folk på plats och de matcherna brukar kunna ha sina egna liv. Sen tror jag HV spelarna vill avsluta snyggt och grusa Oskars planer om topp 6.
Det gälller att vi gör vårat till att börja med. Nog så avår uppgift med Rägle borta.
bar mofftak: och jag tror att Nubbens gäng tänker så här, nu går vi in och avslutar den här säsongen snyggt! Sen är det sista natten med gänget ikväll! Småland är bartender!
Rico01: HV kliver ut och funderar på golf. IKO vinner med 12-1. Växjö vilar halva laget och Brynäs vinner med 5-0.
I verkligheten blir jag förvånad om HV gör mer än ställer ut skridskorna och försöker hålla ner förlustsiffrorna. Vi får hoppas på att Frölunda blir nollade.
Rico01: Lite prestige för HV mot lillebror Oskar. Tror inte att dom vilar några spelare, nä sista matchen för säsongen,den vill nog alla spela. Helt utan press dessutom! Sen så är det väl dags att vi vinner mot Rögle! Vi har ju inget sämre hockeylag! Känns bra inför kvällens omgång! 👍
Sputnik: Med tanke på att Färjestad vilar spelare tror jag Frölunda vinner relativt enkelt. Frölunda har sett vassa ut senaste tiden också. Har tyvärr inte större förhoppningar att HV ska ta poäng mot Oskarshamn borta. Oskars lär vara väldigt motiverade att säkra en kvarstfinalplats direkt för första gången och HV vilar spelare?
Sputnik: Nej, klart dom gör rätt när det är tillåtet, men det är ju så nära läggmatch det går att komma, det borde inte vara tillåtet. Man ska alltid ge 100% med sitt lag varje tävlingsmatch, men det är en annan debatt som sagt.
Synct: Kan inte klandra dem, vi gjorde likadant med att vila Dahlén inför kvalspelet senast i HA. Nästa gång får vi se till att ha allt i egna händer istället. 👍
Jag vet att vi ska gå för topp 6 och naturligtvis vill jag till kvartsfinal men med tanke på hur urusla vi brukar vara efter ett uppehåll är det inte bara bra om vi spelar 8-del för att "hålla igång"? Det behöver inte vara någon nackdel, förutsatt att vi vinner matchserien naturligtvis.
Lakesi: hur kan en så betydelselös match som Brynäs - Växjö få huvudsändning? 2 lag som inte spelar för ett smack! Ena laget är klart för kvar och ena laget är klar för slutspel. Hur tänkte Cmore där?
Zäta75: Du gissar rätt! Planen är att banda ett nytt avsnitt under själva matchen ikväll, det blir så ”live” det kan bli utan att faktiskt sända ut det live.
Hahl Bundy 2.0: Det där tror jag är ganska svårt för att inte säga omöjligt att kontrollera. Allt beror ju på vad vi har för resultat i vår match, plus hur IKO har det och det vet inte FBK på förhand. Knappast så att jag tror dom stirrar på tabellen i realtid när dom dessutom ska spela sin egen match. Så den teorin, med all respekt, ger jag inte mycket för.
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·