1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590726 inlägg · 6217 ämnen

Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21

« · 2586673 · » Till forumet

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-10-21
rögle är sådär
vi e sämre
futtiga chanser vi har, bränner vi
endast 1pp, nja
Trist
Låst ämne

Åke: Sur onödig förlust.

Ja, så kan man fan se det.
Låst ämne

Mä dä hä spele bli dä stortorsk mot HV på torsda i Sydkraft!!
Ja ä så jävlas besviken ikväll å vi tapp mark mot toppen!!
Låst ämne

Sputnik: Rindell och Juel är de enda som får godkänt idag. Dålig insats minst sagt
Låst ämne

Hörni det kunde ha varit värre… man kunde ha hållit på HV! 😅
Låst ämne

Grattis Rögle Grattis Malmö Timrå kommer igen varför inte mot HhhhVvvvv vilken katastrof för nubbens gäng
Låst ämne

Hela matchen var dålig, lät fan mer när vi var i Finland
Låst ämne

Zäta75: håller inte med dig alls.

Det här är en lagsport och Rögle håller ihop sitt spel den här matchen.

Timrå trampar på i 2 minuter under jakten på kvittering.

Ofokuserat passningsspel,

Mjuka dueller,

Svag spel i egen zon i känsliga lägen (Pääjärvi,

Dålig assistans till backar i uppspelen.

Ofokuserat i offensiven.

Som Pääjärvi sa så var vi bra framför eget mål.

Det räcker inte.

Skittråkig match att se!
Känns mest som en resa mot ledighet nu…

Det behövs mer unisont arbete och mer rörelse mer fokus och man måste städa bort odisciplinerat agerande i både passningar och när det är tungt att motståndaren är bra…
Låst ämne

TD: konstig match. Vi hade gott kunnat haft nått pp till med oss. Men vad är det för klantiga utvisningar vi tar idag?
Låst ämne

Timrå.faller på sin sjuka ineffektivitet och på spelare som inte levererar framåt. Finns verkligen en del vi kan kräva betydligt mer av ..
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Urusel insats, var är viljan och glöden?
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Tänkte precis på samma sak. Vilket mörker.

Värsta är väl att dom sparkar Montén ikväll, tar in nån ny tränare imorgon och får en nytändning lagom till matchen mot Timrå.
Låst ämne

Kerstin_k: Vi kan väl göra 10-0 o sen får Montén gå? Så får det bli. 💪
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Nä de lär väl bli att vi åker på stryk mot Hååvee, så de brukar vara när vi möter ett lag med en negativ trend
Låst ämne

Dubbeld: Mhmm… 👍
Låst ämne

Kerstin_k: såg att HV har bortamatch mot Malmö på tisdag..... det kan vara räddningen.
Ny tränare och trendbrott första matchen men sen tillbaks till samma mönster på torsdag mot oss
Låst ämne

Hartmann, Mieho, Forskmark har inget att göra i Timrå. Hållander, Lander måste komma igång annars Pettersson, Lundin och OJ kan spela andra kedjan istället. Spelet idag helt jävla skämt.
Låst ämne

Bedrövlig insats idag överlag. Vi började bra men när Rögle kom ut i ett såsigt tempo så hamnade vi i samma loja spel. Sedan åker Hartmann på sin onödiga dubbel. Efter det tycker jag vi aldrig riktigt kommer tillbaka förrän vi gör sista pushen, och då gör Hanzl ytterligare en idiotgrej. Nä detta var inte bra, skärpning till nästa. Förövrigt är ju Lander fortsatt blek i match efter match.
Låst ämne

The great one: Hoppas innerligt att Wedda kommer tillbaks snart och får vara hel. Han är en perfekt spelare en sån här match som kan bryta mönster på egen hand om spelet går troll.
Låst ämne

The great one: Alla lag har ju dippar över en hel säsong. Tidigare har vi förtjänat seger men inte fått in pucken. Här var det väl 50/50 trots en usel insats. Vi får ta ut frustrationen på torsdag istället. Upp på hästen igen!
Låst ämne

Sputnik: Otroligt menlös insats där ingen gjorde det där lilla extra. Många älskar att peka ut enskilda spelare som orsaker till förluster. Men som jag ser det så var det den kollektiva menlösheten som gjorde att det blev som det blev.
Låst ämne

Manderville: Ja det var ju ingen höjdarinsats detta tyvärr...

Och håller med om att det kändes som att den rätta glöden inte fanns där.

Nu måste det till förbättring o att vissa spelare nu börjar visa skäl för lönen!!!👊💰
Låst ämne

Ingen förlängning med Hartmann och Mieho.. bort med båda två och köp in en höger spets i laget som kan använda jävla klubban på rätt sätt.
Låst ämne

Haha ser på tv HV71 supportrar som får släpas ur arenan av vakter..fly förbannade på sitt lag eftter en 0-8 förnedring på sin hemmaplan...HV 71 mår verkligen inte bra som lag..Nubben misslyckas totalt i ännu en klubb utanför medelpad..
Dags för pension nu? 🙄
Låst ämne

Vi förlorar en jämn match borta mot Rögle och eftersom läget härinne är antingen heaven or hell så är vi mao klappsämst och HA-mässiga. Avgå alla, dra in löner etc

Ni är fan inte rimliga. Ingen nämnd, ingen glömd
Låst ämne

Ska jag leverera något positivt är det att:

-Juel är riktigt bra.
-Rindell är helt hysteriskt bra.
-Vi gör en riktig jävla FITTMATCH, men är ändå nära att få med oss 1 pinne.
-Första matchen vi hade en riktig pissig domarinsats mot oss. Sånt kommer. Låt det bli den enda.
-Rögle är INGET topplag.

Med det sagt var det här är en fruktansvärd underhållning en lördag. Håller på att vintra stugan på ön utanför Alnö. Längtade nästan ut i paus för att bära bryggdelar. Så tråkigt var det!

Hade kunnat varit värre, vi hade kunnat hålla på stjärtlaget från Jönköping.

Mot nya segrar!
Låst ämne

t.o.m rögle publik tyst ,skit match
shiit happens, nya tag på tors.mot hvää
Låst ämne

empa11: ja synd vi inte hade HV på schemat idag.
Låst ämne

empa11: Juel , Juolevi och Rindell får betyget bättre än katastrof .... sen var de just de .....
Låst ämne

mikenomad: Att spelare skall kickas hejvilt är ju rätt tröttsamt helt klart. Själv står jag nånstans i mitten.
Vi borde kunna ge oss chansen att åtmindstonde ta med oss en poäng en sån här match. Mest trött är jag nog mest på underhållningen totalt sett.

Matchen var ju så berövligt intetsägande så till och med folket i seket somnade till och la huvudet på måltutan..
Låst ämne

BlackBay: hoppas vid gudarna att Monten står i båset mot oss!
Låst ämne

HKN: Timrå har en för låg lägstanivå och en för låg högstanivå för att ha något i ett slutspel att göra denna säsong, som det ser ut just nu. Har svårt att se att laget har tagit några kliv jämfört med ifjol. ”Injektionen” av att få in Hållander kvittas ut av tappet av Alvarez. Forsmark är inte i närheten av att ersätta Stenqvist. Toppspelarna håller en för låg lägstanivå. Den enda som andas klass rakt igenom är Hanzl.

Ante har ett jobb framför sig att höja kapaciteten och arbetsinsatsen från det här laget, än är det inte kört.

Sen är det ju helt otroligt att det är andra säsongen nu som vi har riktiga drömspelare på forwardssidan, samma spelare finns tillgängliga men ante har IGEN problem att få ihop en producerande förstakedja.
Låst ämne

Andersson:
"Hartmann blir hakad , sparkar bort klubban å åker ut själv"

Han får åka till Luleå ett år och gå i skola hos Tyrväinen och Shinnimin. Gäller att falla med stil.
Låst ämne

Onödigt var ordet, sa Bull.

Ett rätt blekt Rögle kommer ut och spelar styrspel, och vi går tyvärr i fällan, drar ner tempot och försöker slå flippmackor igenom ett kompakt spelande hemmalag.

Ser fortsatt trubbigt ut i offensiven. 17 mål på de 7 senaste matcherna känns lite lågt för ett lag med höga ambitioner i tabellen.

+
Rindell, självförtroendet är högt här. Slår bra pass och vågar mycket.
Juel, tar exakt allt han ska ta. Målen är inget snack.
Svensson, slår ett par onödiga icings men är annars vår bästa back med puck i egen zon under press.

-
Hartmann, tar en skitonödig utvisning och snackar sen till sig en förlängning. Kommer aldrig in i matchen igen efter det.
Lander, har inte alls samma förmåga att täcka pucken som det känns som att medspelarna förväntar sig. Glider ner i rundeln, sträcker ut klubban och blir av med pucken.
Dahlen, dräller med puckar åt höger och vänster. Bränner sina lägen.
Pääjärvi, helt osynlig matchen igenom.
Låst ämne

Bernst: allt kan ju inte klaffa från första nedsläpp till final .. laget kommer växa är min känsla och då utmanar vi om att slå ut alla lag.
Låst ämne

cloon: Ja alltså vi hade ju förluststreakar på både 6 matcher och 4-5 matcher förra säsongen, ändå var vi snubblande nära spel i semi till slut.
Jag tycker både högsta och lägsta nivån är högre denna säsong. Man hade ju hoppats att vi kunde gå vinnande ur sådana här serielunksmatcher bara.
Det är ju det som brukar skilja vinnarna från mängden i slutändan.
Låst ämne

Vi måste kunna förlora innan vi ska skeppa spelare hit o dit. Det var ju knappast som att vi blev totalt utspelade direkt, och vi hade bud på kvittering i slutet. Visst, det var stundtals uselt passningsspel men sånt händer. Tråkigt resultat men jag sitter mest likgiltig faktiskt.

Tycker målet som Juolevi gör är riktigt snyggt däremot!
Låst ämne

Sputnik: jag håller med. Strömberg är över förväntan efter comeback med. Rusar inte på allt som tidigare ..
Låst ämne

mikenomad: Hahaha, ja det är inget mellanläge i denna bok.
Låst ämne

cloon: Nej Didde står upp med bra fysik med, så han är värd att nämnas på plussidan helt klart!
Håller honom före Erixon i dagsläget när alla är hela, nu när Juolevi ser ut att bli kvar med och Eronen tillbaks sen.
Låst ämne

kulltorp: äsch, klart att folk vevar lite på hockeysnack, det hör till

Lite som att stå under hemmaläktarn och gnälla på att de är enögda
Låst ämne

cloon: Ja Didde Rindell klart bästa backar idag Hartman ett stort ???? hoppas Wedin åter inom 2 veckor
Låst ämne

mikenomad: Jag vill ha tillbaka tiden jag slösade på matchen (jag var i djup sömn)
Låst ämne

Peacedog: Tror jag inte jag gjorde men rätta mig om jag har fel.
Låst ämne

Villervalla: MPS var inte inne på isen ens, men det var 61.
Låst ämne

Peacedog: Du kanske tog fel på vilket mål det var, då stämmer det bättre. ;)
Låst ämne

Peacedog: Många var under isen idag.

Hanzls sämsta matchen t.ex.

Ändå är vi så pass med hela matchen.
Andra perioden är bland det värre jag skådat.

Med tanke på att vi de facto kommer förlora flera matcher denna säsong, så är jag glad ifall det är denna höga nivå vi förlorar på 🥳

SKÅL BRABBBRUSLINGAR eller vad fan det är SMÅNAND skriver 🍻
Låst ämne

empa11: Ja "strukturen" sitter ju i allafall där.
Det var offensiven som lämnade mycket att önska. Hade tabellen inte varit så ruskigt jämn så hade man väl kunnat slappna av på ett annat sätt bara.
Som väl är så ser vi ut att hänga kvar i topp 6 i allafall. Nya tag på torsdag!
Låst ämne

mikenomad: Ja, fan vad förbannad jag blir!🤢
SHL är jämnare i år än någonsin och ja, naturligtvis hade jag önskat seger, men va fan!
Timrå spelade bra idag och det var bara tillfälligheter som avgjorde!
Däremot undrar jag, spelade #54?
Hörde han nämnas ett par ggr, men gjorde han nåt rätt över huvudtaget?
Jag tycker att EP ska ta hans plats i 1:a femman!
Låst ämne

empa11: Ja va faaaan sä man!!!
Töm å glöm rabbuslingar på torsda gör vi tvåsiffrigt a la ketchupeffkten mot Montana!!!🥳🥳🥳
Halleluja 😇😇😇
Låst ämne

« · 2586673 · »