The great one: riktigt tuff match det här. Har bara sett HV-matchen efteråt och med snabbspolningsfingret aktivt, men det såg inte helt övertygande ut. Dåligt motstånd, bra Juel, effektivitet.
Rögle känns betydligt svårare. Kanske att det passar oss just nu att möta dom på bortaplan - dom lär behöva kliva fram mer än senast i SCA, och Timrå kan fokusera mer på att vara tråkiga och tålmodiga. Vilket just nu är den in-your-face-hockey vi spelar.
Poäng är bonus är känslan. Hoppas verk-e-ligen att jag har fel.
Andersson: Hade gärna sett Ericsson som extra forward o Bojan center mellan Oliver och Lundmark.
Ericsson fick nog indikationer på att han kommer få spela mycket innan han skrev på och kan väl vara bra för hans utveckling men känns som 13:e man nu...
Vinst och Rögle är akterseglad från Timrå men förlust då drar det ihop sig...😬
SMÅLAND: Ännu en viktig match ikväll. Alla matcher som är kvar blir viktiga såklart. Rögle enbart 7p bakom oss i tabellen. Det kan bli bara 4p eller 10p eller nånstans mittemellan. En förlust skulle inte vara bra i detta läge med ännu ett lag jagande bara några poäng bakom oss. Då blir det en måstematch att vinna mot Malmö på lördag för att hålla lagen bakom oss och fortfarande vara topp 6.
Jag tror på laget precis som i tisdags. Jobbar vi som då och sätter chanserna så vinner vi.
Sist vi va i Christinia tog vi full pott 💪💪💪 Låt oss rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳 Lönnå på högsta på Grammofon å Ge oss FRID å VINN ikväll 🏒🥅🏒🥅🏒🥅 HALLELUJA 🙏🙏🙏
Med nattens drabbning i färskt närminne så lär detta bli en smått deprimerande batalj är jag rädd. Minnesbilderna från det senaste mötet i Timrå är oerhört få, trots att det endast är två veckor sedan.
Rögle brukar inte vilja bjuda upp till någon dans överhuvudtaget och även om vi vore danssugna så finns det inte riktigt utrymme för några utsvävningar längre, det borde vi isåfall ha tänkt på innan uppehållet. Kunde vi mäkta med sex pinnar under den förra Skånetrippen i höstas så borde det gå att lösa även den här gången.
Tips: 0-2. 19-14 i skott i hemmalagets favör men vi stänger igen efter ett tidigt 0-1 sen ägnar lagen resterande 58 minuter åt att gröta runt längs sargerna och att stänga egen blå. Dahlén gör sista i tom kasse.
Zäta75: Emil var grym igår, bland de bästa matcher jag sett honom göra. Åkte fort, höll i pucken på ett föredömligt sätt där han flera gånger tog tag i den i egen zon och seglade igenom två zoner på egen hand åkandes slalom kring HV ... | #Läs mer ·