LingaN: Det är Grymmt sköön takt i den där ramsan, och så när dom börja hoppa vilken stämning. Någon för Timrå ik för vi har ju en klack som har bra tryck! bara att börja skriva om texten :D
Hahl Bundy: Håller med det är mäktigt tryck i den. För er som vill lyssna på den så finns en video där bajenfansen sjunger den i min länk. Men det är inte någon ramsa de hittat på själv, ursprungligen så kommer den från ett lag i Grekland, Panathinaikos (PAO).
Ambroo: Japp. Jag tror vi får släppa på blygsamheten lite och ta för oss mer. Att stjäla är också ett regelrätt sätt, som ju faktiskt funkar både lite här och där.
Per HApps: är det därför han inte har kommit upp i sin absoluta prestanda senaste matcherna? apropå hejja klacken, timrå's stå plats är ju jäkligt brant de är ju inte så lätt att hålla på hoppa runt där och leva rövare!
JimmyH: Förhoppningsvis behövs det ingen musik då du och dom andra uppe på berget lever rövare och maler på i 60 min. Även om det skulle gå lite tungt under matchen.
Skarin: Ja, nya ramsor behövs verkligen. Och inte några som är tagna ifrån fotbollsklackarna, det känns bara så löjligt. Men det är så grymt svårt att komma på någon bra melodi.
Skarin: Ja överlag så kanske det är så. För mig krävs det någon speciell match för att känna mig het liksom. Typ en premiär, match mot MoDo, en seriefinal/toppmatch, poängstrid i januari, slutspel eller så bara en match som blir väldigt bra (tänk HV 6-6).
Hittills så har SSK och FBK hemma fallit under den kategorin samt även MoDo borta. Resten av matcherna har fallit under benämningen transportsträcka. Dock så var det roligare varje gång under de första elitserieåren. Då kunde man ha kul även om laget låg sist liksom.
Igår hade jag kunnat ha blivit rätt het och glad om vi vunnit dock men istället så blev det en astung förlust och otroligt lång hemresa.
Skarin: Ja de hoppade mer till ramsorna. Det engagemanget kan inte jag känna i alla 27-28 hemmamatcherna. De hade kanske hjälp av matchtiden och dagen. Sedan så låg laget aldrig under i matchen heller.
JimmyH: Okej. Men det var ett jäkla drag, det var det. Men det är det ju som sagt hos oss också många gånger. En skillnad är ju att vi har en femstjärnig trummis i Knylan. Det har inte dem. Å andra sidan så tycker jag det verkar vara betydligt mer drag, röj och engagemang i SAIK-klacken. Att man lever sig in mer. Lite mer känslor (jag syftar inte på dig nu). Fler och nyare ramsor. Men det bastanta trycket är nog något liknande som du säger.
Nu under uppehållet tycker jag vi ska ta och dricka whiskey tillsammans och se över ramsorna ;) Förnya oss lite.
Knylan och Skarin: Som en medlem på plats så håller jag inte med om superhyllningarna om deras klack.
Det var som hos oss ungefär. Vilket i och för sig är ganska bra. Deras sittplats var som våran och klappade med till det mesta. Deras klackläktare är ju suveränt byggd men det var precis som hos oss en central klick som sjung och mycket "snålfolk" som stod rätt tysta bredvid.
De har även mer "moderna" ramsor än vad vi har, de kör mycket från Gnaget, vilket får ses som naturligt kanske, men även en hel del från DIF och Bajen.
De körde före introt 3 stycken "Kämpa"-banderoller av brandfarlig plast och ballonger. Det jag däremot gillade mest med introt var att de hade tre stycken jumboflaggor på isen istället för raketer och eld.
Bra match, Bra fart överlag, små marginaler avgjorde. Dock tycker jag Robin jonsson nu åter igen visat att han inte går in på 4backpar. Detta burskydds spel han visar och alltid uppföljer med en iceing håller inte. Bobats nästa för honom.
Förstår ingenting...alla verkar nöjda, Challe nöjd, supporters nöjda....VA FAN vi förlorade, ingen tar kampen runt målet, Timrå spelar MAX 10 min av matcherna och då dominerar dom, trycker ner motståndarna ordentligt i sin egen zon, men suprise... MATCHERNA är i 60 min.
Vi måste ta bort dom idiotiska utvisningarna (dålig diciplin???), måste ha några som vill stå framför målvakterna och ta styrk (många sk stjärnor???), bättre uppspel (backar!!!!)l, om vi är nöjda med detta blir det inte så långlivat i slutspelet, mest oroande att laget tycker det är ok, ingen är/blir förbannad, skrämmande! Var är vinnarskallarna alá Wernblom mfl...
Knylan: Absolut. Och eftersom trycket var enormt på TV så var det ju även det live så klart. Det var ett jäkla malande med mörka röster och långa ramsor mest hela tiden. Ett väldigt engagemang och mycket röj som för oss en gång i tiden.
Men samtidigt måste vi ju ändå konstatera att stämningen vi har också är helt fantastisk många gånger. Men det blir också periodvis väldigt tyst.
En riktigt bra hockeymatch! Intensivt och en fantastisk stämning på läktarna. Men Timrå har fortfarande problem i det offensiva spelet. Känslan efter matchen igår är att vi har för få spelare (forwards) som tar sig in framför mål, som gör det s.k. skitjobbet. Har vi helt enkelt för många stjärnor bland forwards? Är man lite för lata och bekväma till och från under matcherna? Här har Challe någonting att jobba med! ÖDMJUKHET som Kenta betonade gång på gång... Förutom en spelande back så saknar jag faktiskt oömma typer som Manderville, eller en sådan som Wernblom i Modo.
Skarin: Som TV-klack betraktat så var det något av det bästa jag skådat inom svensk ishockey. Återstår att läsa om vad de som var på plats har för åsikt kring det hela. Men ett bastant tryck i princip hela matchen, på tv som sagt. Kändes ungefär som vår klack åren kring avancemanget. Mycket engagemang.
mikenomad: Oliver är ingen frälsare som kommer in och lyfter sig över de andra. Har sagt från start att han inte är NHL mässing, och det märker vi ju när han inte alls färgar i ett dåligt Montreal. Men ge han tid hos oss att utvecklas, få ... | #Läs mer ·
Vi skall ta dom vi skall vinna,
Vi skall få dom att försvinna.
Variant 1:
Vi skall klå dom vi skall vinna,
Vi skall få dom att försvinna.
Variant 2:
Vi skall klå Er vi skall vinna,
Vi skall få Er att försvinna.