8. Hur många katter äger kattgubben? Enligt mitt tycke måste man äga minst tre-fyra katter för att kalla sig själv för "kattgubben". Så jag tror på tre!
Här kommer några störningsmoment, fyll gärna på med fler :D
1. Det höga antalet omgångar. Spela ca. 36 omgångar inkl. slutspel, bäst av 3. 2. Evenemangsarenor. Skyhöga biljettpriser, dålig akustik, jumbotroner och ståplatsläktare med kollosalt dålig sikt. Ishockey ska spelas i islador eller utomhus. 3. Kommersialiseringen av hockeyn. Pengar, sponsorer, pengar och .... pengar. Ge mig tillbaka folksporten. 4. Musiken vid avbrotten. Vem fan går på hockey för att lyssna på Bubbles och Darin? Spela bra musik i periodpauserna och låt publiken sjunga under matchens gång. 5. Domarnivån. Pinsamt, rent ut sagt. Christer Lärking, Ulf Rönnmark och Patrik Sjöberg borde inte ens få dömma en flicklagsmatch. 6. Matchstraff för slagsmål. Fan, det är hockey som spelas och inte någon jävla fjollbandy. 7. Intron. Gnister, discolampor, glitter, sprakande och dålig musik. Nej, det är inte schlagerfestivalen som jag beskriver utan dem svenska klubbarnas s.k "intron".
Tjolahejsan. Nästa år är vi tillbaka i vårat älskade Allsvenskan. Vi kände oss inte riktigt som hemma i SHL bland dom stora grabbarna. Det är bättre att nöta buss på grusvägar i Småland till hålor som det knappt finns vägar till! Vi är hemma!