1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590589 inlägg · 6217 ämnen

Samarbete?

« · 467377 Till forumet

Sv: Samarbete?
FM:
Äääh..Snusdoser är för snällt..Betongsuggor är bättre..;)

Tror att herr Movve försöker höja tempraturen inför Supportermatchen
Och även där ska vi pissa på Sundsvall...

Avbryt sammarbetet nu..Bättre att Kovland får sammarbeta
med Sveriges 3 bästa lag....
Kommentera

Moverare: Nu är vi där igen. Spekulationernas tid är inte förbi.
Kommentera

Johan J: Det där är en svår fråga. Personligen har jag alltid lika svårt att se brittiska krigsveteraner i ögonen med tanke på Sveriges agerande under kriget ("Är vi neutrala kan vi vänsterprassla med alla..."). När man hör dem prata om sina upplevelser är det inte liksom läge att erkänna att ens anhöriga under samma tid bl.a i Kronans försorg utspisade tyskar på väg genom Sverige till Norge...
Kommentera

Redax 2: ...intressant att Du för en gångs skulle verkar stå på Moverares sida och argumentera mot resten av Timråsupportrarna...
Kommentera

Redax 2: ...och vad f-sen hade 2VK med det hela att göra? Inget mer än att det finns ngt som heter stolthet...
Kommentera

Redax 2:
Och annars känns det bra?? ,)
Kommentera

Moverare: Du kanske skulle hålla tummarna för en fortsatt lockout då så ni får in Hansson och Sundin också då. Kanske skulle bli lite fler poäng då menar jag...
Kommentera

gud: Har Du sett mina Sobril? Blev så distraherad av den lustiga skjortan med många spännen att jag glömde bort var jag lade dem..?
Kommentera

FM: Nej, nej nej, jag vill att lockouten tar slut så fort som möjligt.
Kommentera

Moverare: Tänka sig, det vill jag oxå!
Kommentera

Sitter för övrigt och lyssnar på "Helldorado".
Kommentera

Nu får ni klara er utan mig, börjar jobba om en kvart.
Kommentera

Moverare: Vi kan mejla till ditt jobb om du vill, så det inte blir ensamt.
anders.moverare@"gissa".nu
Kommentera

Vill också att NHL ska dra igång igen. Men hoppas då att Kapanen blir 100% frisk, eller att någon annan bra målvakt som inte kommer spel i NHL finns ledig. Nu i efterhand känns surt att vi inte behöll Corey Hirsch. Med han i laget och utan Miikka skulle nog Timrå ligga på ungefär samma plats i tabellen i alla fall tror jag.

Men Men så är inte dagsläget. Vi får se helt enkelt!
Kommentera

TIK-Supporter: Om man läste sjukfrånvaron inför sista matchen, framgick det att han inte var sjuk, utan hade Time out.
Hur man skall tolka det vetef..n
Kommentera

Madwerville va med igår mot brynäs
Kommentera

Let's face it !
Det skulle kännas likadant för oss TIK:are om Sundsvall Hockey vore laget som hade mest publik, bäst ekonomi, mest fokus i media, finare arena. Var den starkare parten i samarbetet, var dom vars matcher sändes i TV, hade landslagsmän, hade en (tillfällig) förbundskapten, hade i stort sätt alla sponsorer, hade fler anställda, hade bättre organisation, hade bättre juniorlag, spelade i elitserien.

Detta mina vänner skulle ha varit riktigt jobbigt. Så jag har full förståelse för Sundsvalls supportrars frustration ......
Kommentera

Moverare: Det är klart Sundsvall ska ha stolthet... (Inte bara stollighet)
Jag brukar vid mina regelbundna hufudstadsbesök se dessa tragiska förlorare som står och skriker:
- Köp situation Stockholm!
Inga man vill byta plats med direkt.

Klart det är jobbigt att vara utslagen, uteliggare eller sundsvallssupporter...

Är man på botten så är nog stoltheten kanske det sista man har kvar.

Därför högaktar jag faktiskt dessa fans som ber oss fara åt helvete med våra hockeyaidplaner.

Annars kunde höjden av förnedring vara att vi TIK-are så här i juletider fixar en hel lastbil med kalkoner, protienpulver och issotejp.
Sedan ringer vi Sundvalls Tidning och delar ut prylarna till Sundsvalls hockeys bakgårdsfattiglappar i fotoblixtarnas sken.
Kommentera

Sifredi: Men nog är det konstigt att soptta på nån som räcker en handen när man är under isen? Även om det är en fiende?
Kommentera

Spotta
Kommentera

Smokey: kan vi inte dela ut spelare istället? Skulle göra sig bättre på bild!
Kommentera

SaraS: Beror väl på vilka spelare du tänker på... "Marabou" skulle kunna stå med "Röd-Lotta och skrika i båset, men dom har redan skrivit på för himmelrikets klassiska A-lag... Vet inte vilka andra profiler som skulle platsa i hockeyns svar på Biafra?
Kommentera

Smokey: Nu blir jag nästan förbannad ! Prata inte skit om BIAFRA !
( c :
Kommentera

Helg Ernest:
Jello Biafra, den gamle punklegenden ? =)
Kommentera

Smokey: Inte byta plats..nähä nä.
Jag som trodde att du sålde "situation Köping" ;-)
Är väl felunderrättad som vanligt.

Moverares krumsprång på HS har varit riktigt underhållande att iaktta.
På djurparker brukar det stå på en skylt att man inte ska mata djuren..
Inte för den skull menat att bobcats skulle vara mer djur än eagles..men ändå.
Kommentera

dr dängroth: Lokatter finns, det gör inte röda örnar.
På riktigt alltså.
Möjligen på "Min gata hemma i stan", för att travestera en känd Saltkråkebesserwisser.
"Min gata" i det här fallet kan väl vara Mellangatan eller nåt.
Kommentera

Moverare: håller med. Röda örnar borde inte ens finnas i fantasin...
Kommentera

dr dängroth: Jag har varit på väldigt bra humör idag, därav mina "krumsprång".
Ingen tvekan om att jag behövs för att hålla debattlågan brinnande.

För att travestera Yes-reklam.

Moverare, nu ännu drygare.
Moverare, nu ännu mer trögflytande.
Das kleine wunder gegen fett
Kommentera

Helg Ernest: BIAFRA var det märkligaste som fanns när man var liten... Åt man inte upp den äckliga pölsan så var det något om BIAFRA. Mina polare garvade åt mina fotbollskor och kallade dom Adidas BIAFRA... BIAFRA måste ha haft ett helvete (jag har aldrig varit där) Sundsvall Hockey är det ordet personligfierat på något vis. Stora magar smala armar... Moverare!!!
Kommentera

« · 467377