Topp 5, jag rankar de efter vilken "skada" de orsakade.
1. Boo Ahl 2003, på hösten som inhoppare då Kapanen var avstängd.
2. Phillipe DeRouville 2001, inte alltid urkass men hans ojämnhet var en av anlöedningarna till vår usla start på säsongen.
3. Toni Koivunen 2002-03, dyr center som bara var bra i ytterst korta perioder. Med tanke på vilken lön han tog och att han skulle vara vår första center så blev han en stor besvikelse, fick sparken i början av sitt andra år.
4. Mikael Simons 2001-02, lat drul som var här och satt på bänken i en säsong. Har dock gjort en hyfsad säsong detta år i Mora. Kom hit på bekostnad av Marcus Sjöberg.
5. Jesper Jäger 2003-04, det gamla hatobjektet i Löven hade öst in poäng i Allsvenskan och kändes som en spännande värvningen, men "gris-jäger" hade blivit "svärmors-jäger" i egen zon. Skapade mycket oro i försvarsspelet.
kidcox: Har lite svårt att avfärda en del namn nu nämner som sopor. Schnabel gjorde precis vad han skulle, och inte var det många som tog fajten framför mål med honom?
Halvardsson som Dream Team säger gjorde ett gott jobb i det tysta, man kunde riva sitt hår över hans sävlighet på isen, men så kunde han kliva in och spela ett Box Play spel som jag nog inte sett någon annan back i TIK göra efter honom.
Åhlund var väl inte någon vidare spelare kanske, men inbillar mig att han hade en stor del i att vi höll oss kvar trots allt.
Koivunen, mitt största hatobjekt i modern tid, gjorde trots allt en riktigt bra säsong första året. Sen gick det utför...
Nemecek, förmodligen den bästa defensiva back vi haft.
kidcox: Å andra sidan, en mer laglojal back än David Halvardsson, villig att helt ge avkall på allt vad personliga viljor vad gäller spelsätt får du väl leta efter. Han kunde väl kliva in i stort sett vilket skede som helst i en match enbart för att döda utvisningar. Ingen flådig back som gjorde massor med poäng, men en oerhört stor lagspelare, värd all cred för det han uppnådde på sin nivå.
Robert Schnabel, vad var syftet med den värvningen? Vilka egenskaper hade han som spelare, i grund och botten? Han satt mycket utvisad, visst, men svek han i sitt uppdrag enligt dig?
Nic Zupancic tycker jag för övrigt är rätt underskattad.
Det finns väll lite floppar om man säger så, vi tar dom först och sedan topparna i morgon. Obs ingen rangordning men det blev en hel del spelare. Det blev ett helt lag tyvärr. Zupancic Schnabel Källarson Salmi De Rouville Hedberg Matuchkin Halvardsson Wallin Simons Ward Åhlund Koivunen Sundin Jäger Jinman Nemecek Jokela Oksa Laakkonen Ström Johansson
Topp 5, jag rankar de efter vilken "skada" de orsakade.
1. Boo Ahl 2003, på hösten som inhoppare då Kapanen var avstängd.
2. Phillipe DeRouville 2001, inte alltid urkass men hans ojämnhet var en av anlöedningarna till vår usla start på säsongen.
3. Toni Koivunen 2002-03, dyr center som bara var bra i ytterst korta perioder. Med tanke på vilken lön han tog och att han skulle vara vår första center så blev han en stor besvikelse, fick sparken i början av sitt andra år.
4. Mikael Simons 2001-02, lat drul som var här och satt på bänken i en säsong. Har dock gjort en hyfsad säsong detta år i Mora. Kom hit på bekostnad av Marcus Sjöberg.
5. Jesper Jäger 2003-04, det gamla hatobjektet i Löven hade öst in poäng i Allsvenskan och kändes som en spännande värvningen, men "gris-jäger" hade blivit "svärmors-jäger" i egen zon. Skapade mycket oro i försvarsspelet.