1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590376 inlägg · 6216 ämnen

Sanny brutit handleden

« · 801945 · » Till forumet

Sv: Sanny brutit handleden
ernie eagle:
"Och då orkar inte heller jag mobilisera kraft till att följa Timrås matcher"

Typ denna mening har du nu "rapat" upp ett antal gånger.

Då passar jag på att "rapa" upp mitt mantra igen.

Jag är stolt som en tupp när mitt lags spelare kommer med i Sveriges lag Tre Kronor.
Kommentera

ernie eagle:
Ta på dig pyjamasen, läs en godnattsaga och dröm sött tills i morgon bitti. Då kanske du vaknar på en annan sida och ser på världen med lite blidare ögon. Du har det väl ganska bra trots allt eller?

Smurfa in på länken, du blir garanterat botad.
Kommentera

Per HApps: Tragiskt att ni andra är så jävla nöjda med Sannys beslut. Betala inträde ni på torsdag och låt HV71 göra rundningsmärken utav oss. Jag avstår i vartfall.

Orkar inte se mer lidande.
Kommentera

ernie eagle: Hur går det med dem storartade planerna i Timrå centrum,var det ett nytt ICA Kvantum?STORT isf......
Kommentera

Förlåt, Sune:
Jag måste fullständigt ha missförstått dina emotionella känslor i detta inlägg:

Håller helt med dig. I den situation som Timrå befunnit sig under andra halvan av hösten så borde Sanny stannat hemma med resten av laget och tränat. Han borde tagit sitt ansvar som kapten och visat att hjärtat fanns på rätt ställe för sin arbetsgivare! Med tanke på den rådande situationen så är det en SKANDAL att han åker iväg till en pajas-turnering i Ryssland istället för att prioritera den förening som hjälpt honom fram till den utveckling han haft de senaste åren.

Sune @ Snyltehult Idag kl. 21:44

Kommentera

ernie eagle: Lägg dig i en låda på Sergels torg vet jag... ;)
Kommentera

ernie eagle: Nu måste ju den sista hästen definitivt ha lämnat ditt stall.
Vad har egentligen flugit i dig på sista tiden ??.
Kommentera

Poffa: Vad har Sanny gjort för uppoffringar för Timrå? Betalat kommunalskatt? Avstått från landslagsspel?

Nej sur som ättikssprit över kritik och ett snyftande i pressen för att man blivit utbuad.

Jag har hyst respekt för Sanny. Men har tappat tron på att han verkligen är en man för framtiden i Timrå.

Timrå är hemma för mig och då skall inga Stockholmare gnälla över kritik när det har en månadslön som tjugo/ggr högre än vad en annan tjänar som ändå får utstå gnäll.

Peter Gerhardsson var likadan. En jävla stropp som satte käften till bara för han blev utsedd till lagkapten. Jag accepterar inte sådan skit.
Kommentera

Metal Guru:

Blanda inte in mig...det var inte jag som formulerade den där meningen...
Kommentera

Per HApps:
Inte så många kvar i år,,,,,
Kommentera

ernie eagle:
så då kommer du inte att gå på hockey nått mer i år då, eller?
Kommentera

ernie eagle:
Tar man ingen som helst hänsyn till supportrarnas emotionella känslor så får det vara.

Fel. Läser man här inne börjar dessa supportrar bli i en ynklig minoritet.

Skall läsas som:
Tar man ingen som helst hänsyn till Ernie och Sunes emotionella känslor så får det vara.

Kommentera

Poffa: Klockrent.
Självupptagna prinsessanpåärten-supportrar utan nyans eller logiskt tänkande, är ju isf vad som spelarna skulle tvingas ta hänsyn till.
Bara för att man är sur och ilsken för att oturen slagit till, behöver man ju inte kasta allt sunt förnuft överbord....
Kommentera

lungan: Vad har vi för spelare egentligen ?? Är det andra sorteringen eller vad är det frågan om ?? Dom går ju sönder hela tiden tamefan... Det kanske inte är meningen att vi någonsin ska få ha en bra säsong, *SUCK*.
Kommentera

ernie eagle: " Tar man ingen som helst hänsyn till supportrarnas emotionella känslor så får det vara."

Du tar ju ingen som helst hänsyn till Sannys "känslor" utan kräver att han oavkortat ska lägga all energi på att glädja dig. Snacka om att du är krävande. Hoppas du inte är sådan mot dina nära och kära.

Kommentera

ernie eagle:
Vad fan ernie... Har du börjat knarka ? Har aldrig hört en nykter, vettig människa vräka ur sig sånt jävla skitsnack någonsin !
Ett av Sannys stora mål denna säsong kan jag garantera är VM och hur
tror du han någonsin skulle bli påtänkt dit om man inte ställer upp ?
Kallar landslaget och man inte har några fysiska hinder för att ställa upp så STÄLLER MAN UPP !!!
Kommentera

mikenomad:
Det är sorgligt att Timrå får en landslags spelare skadad, speciellt när laget har missräkningar på skadefronten var vecka. Obestritt kommer det att få följder, inte tu tal(lar) om det, men solen går upp i morgon också hur vi än vänder baken. Men innan man kaster in mer ved på den brasa som flammat ett tag, kanske man bör avvakta vad som hänt. Vilken typ av skada det är, hur lång konvalisiment osv.

Att dryfta Sannys vara eller icke vara i landslaget , tycker jag är rätt patetiskt. Självklart är det trist, och förmodligen mest för han själv, men genom eld blir vi härdade så jag hoppas å tror att denna händelse stärker både laget och oss supportrar än mer.

svt.se/svt/play/video.jsp?a=723422 INGEN FRAKTUR
Kommentera

htikare: Nu skiter jag i det i här. För nu vet jag vart spelarna har sin lojalitet iaf. Och då orkar inte heller jag mobilisera kraft till att följa Timrås matcher.

Tar man ingen som helst hänsyn till supportrarnas emotionella känslor så får det vara.

Ge mig 100.000kr/mån så kan vi ta upp saken till diskussion igen.
Kommentera

Jag är lika orolig som vilken tikare som helst över att Sanny ska vara allvarligt skadad. Blir dock oerhört besviken på vilket sätt han avhandlas av vissa härinne. Sanny är en sann hockeyhjälte, har alltid varit och kommer säkerligen alltid vara och vi ska vara så in i h-e glada att ha honom i vårt lag.

Det där med att avsluta samarbetet som du skrev ernie, samtidigt som du kom med en del andra rätt befängda anklagelser gentemot honom, är bland det dummaste jag nånsin läst härinne! Sanny är en spelare som i stort sett samtliga ES-lag skulle ta emot med öppna armar!
Kommentera

shinzawai: Sanny har INTE gjort något fel..han har gjort så mycket gott sammantaget för TIK som människa o som h-spelare så det vore skandalöst att dömma ut honom som en slags förrädare för att han tackat JA till att spela i landslaget...

var är proportionerna!! han är ingen brottsling för detta beslut utan samma gamla HEDERSKILLE som tidigare..
Kommentera

Sune: Vi hade 4 spelare i Karjala Cup - innan turneringen så var vi redan skadedrabbade varför blev det inget ståhej om det, Dessa 4 spelare hade ju faktiskt spelat alla matcher innan den turneringen och borde väl hellre varit hemma och tränat i så fall. Alla vet väl hur länge Sanny var borta efter smällen i scandinavium...

Jag tycker det är SKANDAL att uttagna spelare tackar nej till landslaget om de inte är skadade.

Jag respekterar din åsikt men förstår den inte.

Däremot är jag tveksam till ansvariga inom Timrå som inte agerar med anledning av det skadeläge vi har. OK det kanske inte finns pengar men då kan vi inte kalla oss topplag i E.S heller. Det råder backbrist just nu. Det borde bekymra alla Timråiter.

GOD JUL alla - nu lägger jag av i detta forum.
Kommentera

shinzawai:

Betydligt mindre risk iallafall. I vanliga fall hade jag inte sagt något...men med tanke på den rådande situtionen med bara sex backar så var detta någon som ABSOLUT inte fick hända.
Kommentera

Teamreux: En sak mellan mig och Sanny Lindström. Jag tänker inte kommentera ämnet något mer.
Kommentera

JimmyH: Bra idé där Jimmy, alla ger fan i att svara på Sunes idiotiska inlägg.
Kommentera

Sune: Så han "fick inte" åka och försvara sitt lands färger för skaderisken? Hmm, intressant. Det finns ingen chans att han får kvalificerad matchträning i Moskva? Nääää.. Ingen har väl blivit skadad på träning? Nääää....
Kommentera

JimmyH:

Lägg ner va...jag är helt allvarlig angående detta och jag är säker på att det finns fler som håller med mig. Så kom inte här med ditt skitsnack....alla har rätt till en åsikt...
Kommentera

Har svårt att ta all kritik riktad mot Sanny, va fan - att spela i landslaget, även i en "skitturnering" måste ju vara ett av det bästa man kan göra som hockeyspelare. Hade lätt tackat JA också!
Kommentera

ernie eagle: Snälla Magnus, sluta!

Du har tagit detta till proportioner som inte finns. Du skämmer ut dig själv, det finns ingen som helst reson i det du beskriver.

Det finns ingen logik i att landslagsspel skulle vara en självisk handling. Landslagsspel utvecklar spelare. Skadan hade ju lika lätt kunna ha skett på träning här hemma. Det är enkla och klara fakta!

Det förstår nu du också om du släpper skygglapparna. Ta en paus från HS för ikväll nu då detta inte leder något längre, det är ett råd till dig av vänskaplig karaktär!

--

Sune: Du får mer än gärna lägga ner här också. Jag har följt dina inlägg ett tag här och du går in bara in för reta andra skribenter. Din provokation var lite rolig i början men börjar nu bli rätt tröttsam.

Ett råd till övriga är att sluta svara den skribenten, då lär denne försvinna.
Kommentera

ernie eagle: Om han skadat sig på träning nu under uppehållet då? Du säger att han tar för sig mer och mer ska ha högre lön - han är lagets kapten då måste man ta för sig, stå upp för laget och vara ett föredöme. Enligt dig så är han ju en överbetald diva!!?? Divor brukar inte slänga sig och täcka skott för klubblagets skull. "Lite för stor för Timrå", vad har du för belägg för dina påståenden egentligen?

Sen att du tycker att han ska försvinna från laget får stå för dig - alla har rätt att tycka vad man vill.
Kommentera

ernie eagle: Jag fattar ärligt talat inte hur du kan säga något sådant om Sanny. Jag trodde inte du skulle gå så långt.
Kommentera

shinzawai:

Ja förhoppningsvis så skulle han varit helt frisk inför nystarten där mycket viktiga poäng står på spel. Det är oerhört viktigt att laget får en bra start nu efter uppehållet, om inte så blir det kanske inget slutspel...
Kommentera

Sune: Hur hjälper han Timrå genom att vara hemma menar du?
Kommentera

ernie eagle: "Bara betala och vara betala och vara tacksam. Inte utkräva någonting tillbaka."

Fan, jag som trodde att Timrå gjorde sitt livs säsong, TROTS att Gud petar er i ögat och att laget visat svag form i vaddå, 2,5 vecka?
Kommentera

ernie eagle:

Håller helt med dig. I den situation som Timrå befunnit sig under andra halvan av hösten så borde Sanny stannat hemma med resten av laget och tränat. Han borde tagit sitt ansvar som kapten och visat att hjärtat fanns på rätt ställe för sin arbetsgivare! Med tanke på den rådande situationen så är det en SKANDAL att han åker iväg till en pajas-turnering i Ryssland istället för att prioritera den förening som hjälpt honom fram till den utveckling han haft de senaste åren.
Kommentera

ernie eagle: Den stora sågningen står ju du för. Du sågar Sanny strax under fotknölarna. Han är inte värd luft för dig. Men det är ju inget ovanligt att du gör så. Nattsvart eller skinande vitt, aldrig ens en tendens till grått.

Här är Sanny numer den största skiten som finns enligt dig, bara för att han valde att åka till landslagsuppdraget. Att han gör sitt val baserat på sin OCH lagets situation tar du ingen hänsyn till. Är du lika kritisk till en spelare som väljer att vara med på barnafödande istället för att spela slutspelsmatch? De tänker ju bara på sig själva... 

Kommentera

ernie eagle: Med andra ord så måste ju Jörgen Jönsson vara den sämsta lagkaptenen i världshistorien, för ingen har ju tackat ja lika många gånger som han. Och jag är ganska säker på att vid ett flertal tillfällen har det sett tungt ut även för Färjestad på skadefronten. Det gör väl det för övrigt nu också
Kommentera

Röda Tallen: Som lagkapten är de det när skadorna hopar sig. Då tar han av sig kaptensbindeln när han kommer hem. För han är ingen spelare jag ser upp till längre. Han valde att tänka på sig och spela bort Timrå från allt vad gld heter och så gör bara inte en överledare som skall företräda spelarna.
Kommentera

ernie eagle: Det är väl f-n inte omdömeslöst att tacka ja till landslaget.
Kommentera

Poffa: Tack för sågningen. Den satt fint. Blåögd var ordet. Man skall tydligen bara finna sig i vad som helst nuförtiden. Bara betala och vara betala och vara tacksam. Inte utkräva någonting tillbaka.
Kommentera

ernie eagle: Men vars skall gränsen gå när det är okej, eller inte att tacka nej. Vid fyra skador, vid fem? Eller tio?

Att tacka ja till landslaget bör vara obligatorisk speciellt för en spelare som Sanny som faktikst har en chans på en VM plats. Skador kan ju komma vars som helst, på träning, i köket, på krogen eller någon annan stanns. Hockeyspelare kan ju inte sätta sig själva i karantän så fort det egna laget har lite bekymmer på skadefronten.
Kommentera

ernie eagle: Vi kan ta Lindström här och nu. Ni kan få två ispåsar och 100 meter bandage. Det är väl iofs ett överpris om man ska lyssna på dig, men vi hjälper så gärna till i ert skadeelände.

Övriga Timråiter som inte är lika blåögda som EE:

Oerhört tråkigt för Sanny. Han spelar verkligen med hjärtat på rätt ställe. Hoppas han kan vara med på tisdag.

Kommentera

Lövva: Just precis. Vill Sanny spela i landslaget framför att hellre hjälpa klubblaget då förstår inte jag heller varför jag skall vara lojal mot Timrå IK när spelarna bara tänker på sig själva, lyfter lön i ett klubblag och sedan sticker iväg landslagsuppdrag och skadar sig.

Det är jävla gnäll från spelarna om vi supportrar är illojala och buar ut dem t ex men spelarna kan tydligen hur omdömeslöst det vill utan att blinka ens en gång.

Nej för mig är Sanny Lindström ett avslutat kapitel. Jag hoppas han försvinner efter denna säsong. HV71 får gärna värva honom.

Utan Timrå hade han öht aldrig blivit påtänkt för landslagt. Då bör man vis lite större tacksamhet anser jag.

Men det är klart. Det märks att Sanny är på väg att bli lite för stor för Timrå nu. Han tar för sig mer och mer, skall ha högre llön och skiter i större utsträckning i andras åsikter. När han var här på tryout så var han inte lika kaxig.

Därför anser jag att samarbetet bör avslutas.
Kommentera

Sanny har en blödning i underarmen enl BÅG.
Lägg ned detta med landslagsspel eller inte nu. Sanny vilade ju ett bra tag efter skadan och han behöver få matcher med bra tempo i kroppen. Nu är det osäkert om han spelar i morgon enl BÅG. Man hoppas att han är fit for fight på tisdag i stället...

Timrå är skadedrabbat - Tre kronor spelar Euro Hockey tour
Var stolta att Timrå producerar landslagsspelare.
Det utgör ett starkt skäl för framtida värvningar att välja Timrå i framtiden.

Frågan är om föreningen har nån möjlighet att förstärka laget nu när Lotvonen, Hahl, Robban, Timo, Nyllet & Kalle inte är tillgängliga. Det är som jag sagt tidigare väldigt tunt på backsidan just nu. Detta borde vi bekymra oss om i stället för landslagsspel eller inte. Eller som nån sa här tidigare: Lägg ned all hockey p g a skaderisken....

FORZA TIK & FORZA JOHAN A; SANNY, JOHAN B, WARG, JONTE, ANTON, HALLIN m fl.
Kommentera

mikenomad:

Att den biter betyder inte att ni har rätt. :)

Om man får många skador i samma region så bör man nog ta en titt på träningen. Modo har t.ex. haft en DRÖS axelskador de senaste fem åren. Värst var väl när Jocke Lindström high-fivade Pierre Hedin efter ett mål och helt enkelt fivade axeln ur led. Wargh, Öberg och några till har även de haft problem med detta.

Timrå verkar dock ha rätt slumpmässiga skador, men du känner väl Murphy?
Kommentera

shinzawai:

Foppa i högklackat tror jag vi behåller, den verkar ju fortfarande bita bra! ;-) Däremot kommer nog jag fortsättningsvis ha lättare att acceptera skador som förklaring till andra lags ev. underpresterande och inte bara se det som bortförklaringar. Vår sits i år är osannolik på den här fronten, närmast löjeväckande. Nå´nstans kan jag inte låta bli att undra om nåt gått fel, om laget inte var tillräckligt förberedda att tillhöra toppskiktet, har tränat fel eller nåt. Fast typen av skador antyder inte det...

Tack för din medkänsla! :-)
Kommentera

BlackBay: Skulle inte dessa turneringar spelas så skulle det typ aldrig spelas landskamper.

Självklart måste landslagen spela fler matcher än bara VM varje år.

I denna turneringar Hra Sanny chansen att komma närmare ett VM lag, så självklart ska han ta chansen.
Kommentera

ernie eagle: Vad är skälet? Att klubblaget är skadedrabbat?
Kommentera

Metal Guru:

Ja, varför ska man ta risken av att försöka utvecklas över huvud taget? Som att lira med bättre kompisar och motståndare i en landslagsturenering?

Det finns ju faktiskt risk att man skadas redan tidigt vid träning eller matcher i utvecklingsprocessen, till exempel att man skadas allvarligt genom att man tar risker i i pojk- och juniorålder.

Nej, allra säkrast att bevisa att man är bäst är ju genom att glänsa i skridskosolan i sexårsåldern och sedan tvärt lägga av.
Kommentera

Landslaget??...Äh vafan...Snart e man dyngrak och då får man chansen till A-laget..hick.
Kommentera

Timråiter:

Kan ni bränna den där 2-pinnarn med Foppa i högklackat nu? Nu kanske ni fattar hur skador fungerar. När ni är klar med bränningen kan ni ta tillbaka alla syrliga kommentarer om att vi Modoiter kommit med ursäkter de senaste säsongerna när Salle/Svarten/Jonsson mf varit långtidsskadade.

Sen vill jag bara beklaga att ni åker på ännu en skada, det här börjar likna ett dåligt skämt, jag hade varit lagom nöjd om mitt lag varit i samma sits.
Kommentera

« · 801945 · »