1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591408 inlägg · 6216 ämnen

Sanny till FBK

« · 1153132 · » Till forumet

Sv: Sanny till FBK
Jag förutspår att vi kommer ha några kämpiga år framöver - jag är mentalt förberedd på att en missärsäsong kommer att komma där Pääjärvi (vår sista stjärna) sedan lämnar laget för något annat lag i elitserien eller AHL/NHL.

Vi kommer ha ett dugligt lag som gör att vi kommer klara oss kvar, med lite tur (som förra säsongen) kommer vi ta sista platsen och gå till slutspel.
Hur "dåligt" lag vi än ställer upp med så kommer vi kämpa oss kvar. Laget kommer alltid ha en extraspelare - och det är vi! Supportrarna, vi som är de sista som faktiskt har kvar det där Timråhjärtat alla talar om.

Jag är redo för tuffa tider, nu när Sanny inte kommer så känns det väl si så där när man fått smälta det hela. Han är ganska så uppsnackad, hade kostat sjukt mycket pengar... Pengar som nu kan användas till annat smått och gott istället. Ja, det lär vara lite panik i knutarna nu bland allt Timråfolk som har hand om värvningarna, de hade nog räknat in Sanny. Skriver inte Lehtonen på nytt kontrakt nu vette fan hur det kommer se ut bakåt.
Kommentera

Hahl Bundy: lite ljus i dessa mörka tider på HS
Kommentera

Skarin: Vi kanske behöver åka ur o börja om o arbeta oss upp igen efter 18 år. :/
Kommentera

Jag är både förvånad att Sanny valde FBK, men till viss del inte.

Sanny Lindström har haft ett visst hjärta för Timrå IK tidigare. Det har han ju bevisligen inte längre. Det är väl det som är det mest tråkiga. Han tror nog inte på den här föreningen längre, framförallt inte inom den sportsliga biten. Sedan måste väl ändå frugans betydelse och närheten till Oslo (det är ju faktiskt väldigt nära dit från Karlstad) spelat en ganska så stor roll tycker man.
Pengarna verkar ju inte ha spelat sådan stor roll för den gode Sanny då han enligt de flesta uppgifter hade fått mer pengar här, i den klubb han en gång älskade.

Hur som helst. Sanny är ingen gudabenådad hockeyspelare. Snarare tvärtom. En sådan som Sonntag kanske kan spela ännu mer fysiskt, hårt och enkelt än vad Sanny skulle göra. Tids nog kanske. Och om vi ska vara helt ärliga så gjorde väl Sanny en inte alltför bra säsong här innan han stack till Schweiz. Som kapten blev han sämre som hockeyspelare tycker jag. Han blev lite för försiktig och stillastående i sitt agerande. Han blev aldrig den där defensiva backlippa som jag hoppats på i alla fall.

Men det här scenariot var ändå inte bra. Det var inte bra alls skulle jag vilja säga. Men jag har sagt det förr och jag säger det igen. TIK har tappat rejält i attraktionsvärde. Det hela började när Nubben och Hahl försvann....

Tråkigt.
Kommentera

Kevin O Shea: vart ifrån kommer ryktet om Niko Kapanen?
Kommentera

kakblad: Du kommer tydligen inte ihåg hur det såg ut här inne när vi Riku Hahl var det hetaste värvningsspåret.
En defensivspeciallist som gjorde typ 5 mål på 100 NHL-matcher. Inget att bygga en offensiv förstalina på således.
Att sedan Niko Kapanen är en mycket bättre offensiv spelare än Hahl, verkar du inte förstå.
Kommentera

Harryhaffa: Ha ha ha...dagens roligaste! :-D
Kommentera

JimmyH: Det hade känts mer "riktigt" om han hade vänt "hem" till Stockholm och Djurgården - men att dra till Löfbergs känns som ett "svek".
Kommentera

Ambroo: Modo?
Kommentera

JimmyH: Han vill vinna nånting och det kan ingen ta ifrån honom. I Timrå har man aldrig vunnit nåt och ingenting talar heller i dagsläget för att man kommer att göra det under hans aktiva karriär. Sen kan jag väl kanske tycka att just det i sin tur vore en jävla utmaning. Tänk bara att få bevisa motsatsen och att få göra det som kapten i klubben man "älskar"...

Jag vet iaf vad jag skulle ha valt.
Kommentera

superfalle: Jag är nog inne på din linje, vad har Sanny gjort som är så OTROLIGT STORT för timrå?

Jag minns tacklingen på Yetman och den var fin, men inte gick Timrå till final det året heller.

Nä han är otroligt överskattad som spelare,,, Personligen är jag glad att få in lite nytt blod, kanske den spelaren väljer att spela resten av sin hockey karriär i Timrå?!

Sanny lämnade Timrå och varför skulle han tebax hit? Varför måste det bero på en "dålig" förening? Varför är detta slutet för Timrå? Nä skärp till och se möjligheter i andra spelare, vi kommer ändå ha 4 av sveriges bästa spelare, Anton L, Magnus P,S Eric M och Sebbe.. som dessutom är under utv.
Kommentera

Det som känns extra jävligt är väl egentligen att så många av oss så sjukt gärna hade sett Sanny i TIK, medan FBK ser Sanny som mer eller mindre en "nödlösning" för att Sevc inte stannade + att de förmodligen inte lyckas få hem Mattias Karlsson.

Likadant var det ju med bagarn. Många FBK-fans ställde sig frågande till om de överhuvudtaget behövde en till center, men en riktigt smärtsam förlust för oss blev det icke desto mindre!

För att summera det. Det svider fan så mycket mer för oss än vad det känns gött för värmlänningarna. :(
Kommentera

JimmyH: Själv är jag övertygad om att det spelade in.
Kommentera

Laken: Just den detaljen var nog av marginell betydelse. Det finns hockeylag i Oslo också.
Kommentera

Jag förstår Sannys val med tanke på att han har fru/flickvän ifrån Oslo.
Kommentera

Danfj:

Utveckla gärna vad du menar med god natt..
Kommentera

Harryhaffa:

haha :D
Kommentera

God natt Timrå, det var kul så länge det varade
Kommentera

The great one: Det har jag ingen aning om.
Kommentera

The great one: jag tror vi hade behövt ro i land Sanny för att andra skall se att det satsas, nu tror jag att många som väljer mellan Timrå o nått annat lag väljer som Sanny o Warg mfl det andra laget.

Detta är ingen bra trend eller betyg till TJ som värvare.

Kommentera

Kattgubben: Du behöver inte annstränga dig med käppar likt de asiatiska ninjas, tror inte ens en vodoo docka behövs,,,så blir det jag har sett filmen,,Timrå kör över FBK med 4-0 i kvarten, och winnerborg gråter sig till söms med snuttefilten runt sin tumme,,,,en bra film var det och slutet ja var nyfiken men jag såg slutet med:)
Kommentera

JimmyH:

Hur trovärdigt är det med Niko Kapanen?
Kommentera

Chansen att vinna något, jovisst.. Men räkna med att vi ska sätta alla käppar i hjulen som går att uppbåda för att förvägra honom nöjet någonsin få vinna något SM-guld.
Kommentera

Mackelito: Mycket kan ha hänt på 8 år, känns lite missvisande att jämföra så gamla siffror.
Kommentera

Nu får jag chansen att vinna något säger Sanny.
Kommentera

kakblad: Om man kollar på hans stats kan man kanske tror det men , han är hästlängder bättre än Hahl , Fanny och Bagarn...

Dock är han visst minst lika bra framåt som Hahl ..

I Dallas har han fått en mer defensiv roll men i KHL har han spelat mer offensivt och han har hyffsat skott och han slår riktigt fina pass.

Om man nu ska kolla hans stats så är 12 mål och 17 assist i KHL inte alls dåligt..

Om vi jämför med Hahl är faktiskt Kapanen t.o.m bättre än hahl offensivt så...

Jämför t.e.x säsongen 2000- 2001 ..
Hahl 3 9 12
Kapanen 11 22 33
Kommentera

kakblad: Niko Kapanen är en kopia av Riku Hahl, fast lite bättre. Det vill säga en defensivt lagd center i grunden som dock kan producera i rätt omgivning.
Kommentera

Jag måste tyvärr säga till de som skriker efter kapanen, att han kommer inte bli den poängkung vi söker efter, eller den som leder en förstalina som hahl gjorde. Kapanen är inte den spelartypen tyvärr. Han är som bagarn defensivt lagt, fast på en helt annan Nivå än honom. Men han är ju ingen dålig spelare, men inte direkt ngn poängkung heller. Men man kan ju hoppas, om han kommer, att han kan bidra med det som bagarn och sanny bidrog med i klubben.
Kommentera

MB: Hehe. Kåberg missar ju alla sina proppar. Jämtin, Ledin mäktar inte med att smeta ut Sanny på långa vägar.

Du får nog sikta in dig på Ward, Kronwall, Ossi Vänäänen typer som ska lyckas med det.
Kommentera

Var ju inte mycket Kenny Jönsson över Sanny direkt, i och för sig är ju inte Timrå moderklubben, men det var Timrå som gav han chansen som HELT okänd, blev landslagsman och proffs här...tack som fan Sanny. Men nu är det bara för sportcheferna att hitta en bättre back för det finns det många bättre än Sanny, men inte fighterhjärta.

Sen vill jag ha en Kåberg, Jämtin, Ledin typ i laget, som smetar ut Sanny i planket och andra backar. Alla de senaste SM-guld vinnarna har en sådan spelare.
Kommentera

Hahl Bundy: Ja men det jag menar.. Det visar att vi bryr oss om hans val av klubb om vi buar.. Vi ska ej ge han något
Kommentera

73Sjöbba: Jag kan förstå besvikelsen över att det inte tycks hända nåt när alla lag runt omkring oss värvar den ena spelaren efter den andra.

Men jag tror att det snart händer nåt vi kommer in i ett stort stim med Blue Marlins. Börja håll i spöna!
Kommentera

Värst vad det stormar åt alla håll. Från den store frälsaren vidare till den störste svikaren i modern tid och slutligen till världens mest överskattade spelare.

Allt det där är bara bullshit.

Jag gör som Bragd-Birger, dvs. sitter ner i båten och avvaktar helst på den stora firren.
Kommentera

Hahl Bundy: Håller med, vad fan ska vi visa att vi bryr oss om honom för? Han skiter i oss! Men ärligt talat skiter jag fullt i honom han är som jag sa i morse SVERIGES MEST ÖVERSKATTADE SPELARE, PUNKT SLUT. kommer ihåg hur jag svor om honom i slutspelat......
Kommentera

Hahl Bundy: Just det. Sanny är inte tillräckligt bra för att få sitt marknadsvärde höjt så markant som han fått. Styf är säkert billigare och klart bättre.
Kommentera

RocknRolf2: Sannys päningar som han har blivit lovad finns nu till förfogande till ännu bättre namn. Så ser jag på det!
Det blir bra det här :)
Kommentera

jens_88: "Då visar vi att vi bryr oss om honom."
Jag vill inte bry mig om honom.
Sanny satt i TV o sa att följde sitt "kära Timrå" i slutspelet.
Han hade hjärta för klubben. Det ser vi nu vad det hjärtat satt. I arslet!
Sanny har skitit i det blå skåpet!
Kommentera

mikenomad: Ja hellre det än att skriva flerårskontrakt med spelare som RJ, Skogs och Lotvonen.

Knyt upp Erixon och Moe på flerårskontrakt snarast. Där har vi den kommande stommen. Dem och Styf. Sen in med ett par nya på 2-års och ett nytt årskontrakt till Lehto. Voila!
Kommentera

RocknRolf2: Ja, vill man bygga nya lagbyggen varje år är det spelare som Lello man ska satsa på som stomme...
Kommentera

En sak vi ska göra är iallafall är när Sanny besöker Eon arena, så ska vi fullständigt skita i han..

Köra vårat eget race utan att ens fundera på nid ramsor och burop.. Då visar vi att vi bryr oss om honom.
Kommentera

Ambroo: Mmm..Men du har rätt i det du skriver. Det är inte så mkt att missa spelaren Sanny som de signaler det sänder. Man blir liksom smärtsamt medveten om Timrås litenhet. För det var ju inte så att Fanny bara var en i mängden av Timrås tänkbara nyförvärv.
Kommentera

Olle: nej för fan satsa pengarna på Lello istället för Fanny Sanny
Kommentera

RocknRolf2: Viktigare än Lehtonen kommer han aldrig att vara. Karaktärsspelare - visst men han tillför laget energi på ett sätt som även spelare som Sonnenberg kan göra. Det man kan komma att sakna är väl dom där open ice-tacklingarna men å andra sidan så prickade han ju bara in 1/8 också.
Kommentera

Timrå - Hjälte

Färjestad - "Vi tror han ska kunna fylla tomrummet"
Kommentera

Jag förlorade ett vad med "spud". Jag var så säker på att Sanny skulle komma tillbaka så jag lovade honom en fet stor burgare med massor av kletigt pålägg om Sanny gick till FBK. Jag kommer att hålla vad jag lovat, han bestämmer tid och plats.

Hur kunde jag vara så jävla blåögd att tro på Sannys hemkomst? Mjo, jag tror många av oss Timråiter fortfarande har minnesbilden kvar när Sanny kysser klubbmärket i semifinal match sex mot HV, och hans uttalande efter matchen att Timrå ÄR laget i hans hjärta.

Varför haussar jag upp honom mer än vad han egentligen är värd?

Livet går vidare och vi har fortfarande MPS i truppen, en färsk svensk poängkung.
Kommentera

Olle: Håller med om Sanny. Ändå var det många som rankade honom som en viktigare spelare än Lehtonen i nästa års lagbygge. De måste ha använt samma bedömningsskala som gör RJ till en stabil landslagsman...
Kommentera

Maggan: Nä, nu har du nog missuppfattat nåt. En äkta supporters främsta egenskap är att uttrycka hat och häckleri mot utvald, enskild spelare...;-)
Kommentera

mikenomad: Kanske dags för gubbarna däruppe att byta barackerna mot korpstugan?
Kommentera

mikenomad: Äh, äkta läktarkultur är att heja på sitt lag.
Kommentera

Ambroo: Vad som görs? Jag vet inte? Men Timråborna har iaf en ishall där det spelas ES-hockey....än så länge.
Kommentera

« · 1153132 · »