1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

592666 inlägg · 6217 ämnen

Sanny till FBK

« · 1153220 · » Till forumet

Sv: Sanny till FBK
Janken: Allt det här snacket om att Fanny blir en doldis i fbk...hmmm...jag börjar undra om han kanske inte valde så dumt ändå. I TIK hade han fått en tung ledarroll och massor av fokus och förväntningar, i fbk blir han en i mängden och kan koncentrera sig på det han gör bäst. Grisa, irritera motståndare, trycka till motståndare, rensa sarg ut och pumpa på med aldrig svikande energi. Som nån konstaterade tidigare, när Fanny fick ett C på bröstet blev han en sämre hockeyspelare. Kanske känner Fanny sig själv bättre än man anade...
Kommentera

Janken: Yepp! En ny Warg! Borta bra men hemma...pest!

Undrar om Bagarn blir en Warg...

Kommentera

Janken:
Hmmmm! "edarpos" ska vara LEDARPOS!
Kommentera

Sanny kommer att bli en doldis i FBK.
Ingen ledartyp i det laget.
Och ärligt talat... han är inte nån riktig klassback. EN bra back. Men hans viktiga pos i TIK var edarpos. Den går inte att flytta till ett annat lag.
Som sagt... En blivande doldis i FBK.
Kommentera

Tikinmyheart: Massor med kletigt pålägg? Ja, i vanliga fall brukar man hålla sig till bullar, men för spuds skull tycker jag att så många som möjligt ska göra ett undantag.
Kommentera

Kattgubben:
Frågan är vad som händer med Mattias Karlsson...
Jag har en känsla av att han kommer att spela med TIK i vinter,
han och familjen har ju lämnat USA nu och är hemma i sverige när som helst.
Han har en liten knodd, en till som kommer i september, inga uppgifter som tyder på att han förlängt med Binghampton.
FBK har just nu 9 backar med kontrakt så chansen är inte så stor att han hamnar där tror jag.
Övertygad om att den sociala situationen kommer att spela in och vet att hans sambo har en av sina bästa vänninor här i stan.
why not?
Kommentera

för Fuck inse att det bästa är att flytta ladan till stan.. Det är omöjligt att kvar ladan där den är. Riktat mot dom med röda kinder , keps och en t-shirt där det står "Domus Rocks"
Kommentera

gud: Allting går utför med Thomas Johansson i spetsen
Kommentera

superfalle: Kan inte Timrå bygga om och utnyttja rotavdraget?
Kommentera

Laken: Alltså detta med en ny hall i perspektiv på lågkonjunkturen går att diskutera fram och tillbaka, det är uttjatat, tråkigt och drygt då ingen vet någonting om hur det egentligen skulle bli. Kör dock gärna den med dig - men inte här därför det är ganska uttjatat för de flesta som läser här. Jag skickar en bubbla istället!
Kommentera

Laken: räntorna på¨lånen är däremot rekord låga .. också till följd av finanskrisen ..
Kommentera

Yellowcard: Brynäs, MODO med flera fyller ju ändå INTE sina arenor!
Timrå var och är väl rustat inför lågkonjukturen och finanskrisen som härjar. Inte lika mycket lån som många andra klubbar och hyfsat gott om eget kapital.
Men på några års sikt vill även jag ha en ny arena i Sundsvall.
Kommentera

Laken: Äh sa ju bara att jag är redo för några kämpiga år - med den rådande ekonomin och Timrås minskade attraktionsvärde (?) kan man förvänta sig något annat? Tror som sagt inte att vi åker ut, utan att vi kommer få det kämpigt ett tag.

När arenabygget dessutom är lagd på is så kommer vi nog stå kvar i skiten och trampa flera år till. Men men, som Timrå supporter så är man är van vid skiten... så det är bara att käka upp den... och svälja... hua då!=P
Kommentera

släng upp både Lander och Pääjärvi på 113-årskontrakt så är saken biff
Kommentera

Laken: vem ser du som sveriges mest lovande . lander eller pääjärvi ?? båda två kommer att få en lysande karriär ..
Kommentera

Frella: Det är klart. Men vad jag menade är att alla trivs inte i det fantastiska
Karlstad
Kommentera

Tvåtallar: Familjesituationen hindrade ju inte Goren från att idag förlänga med FBK...
Kommentera

Per HApps: Lova och måla upp är en sak. Leva upp till är en annan.
Så här ligger det till för två spelare som inte vill vara i FBK enl AB

"Men att känna under en hel serie att man är värd att spela mer är inte så kul i längden, säger Eero Somervuori.

Men även familjesituationen avgjorde att han lämnade Karlstad. Precis som Lee Goren trivs inte resten av familjen i Värmland. "
Kommentera

Ambroo: Jag har varit lugn läänge nu.
Härjar mest under säsongen. ;-) Förstår inte hur man kan vara så panikslagen nu, i april...
Kommentera

Per HApps: Jag tror det är känslan att få vara en del av något stort, av en maktfaktor i Svensk hockey. Jmft med att representera fattiga, snoriga kusinen från landet, med byatänkande och småskalighet i all sin prakt.
Kommentera

Laken: Ursäkta, men dessa rader kommer alltså ifrån dig?! Vem fan är det som håller på och härjar? Har Laken ingen koll på sitt lösenord?? Haha kom igen nu!
Kommentera

Kan alla sansa sig lite grann?!

Ok, Sanny valde Färjestad, inte helt otippat. Men på vissa av er låter det ju redan nu som om säsongen är körd...
Vi vet ju inte vilket lag vi kommer att ställa på benen, till hösten - än!

Dessutom handlar det om att bygga ett LAG. Vem trodde till exempel att Luleå och Brynäs skulle gå till slutspel inför den här säsongen?

Man bygger bakifrån och målvaktssidan känns riktigt bra tycker jag!
Styf är kvar och Sebbe och Moe lär utvecklas ännu mer kommande säsong.
Vi har Sveriges kanske mest lovande talang i laget som förhoppningsvis blommar ut.

Med andra ord, VÄNTA lite längre med desperationen.
Kommentera

Yellowcard:
Det är bara att ta av hatten och buga inför Färjestads BK och deras sätt att locka till sig spelare. För är det så som Ros skriver att Timrå erbjöd mer deg än er och ändå valde Sanny FBK så måste ni i ert sätt att bygga konceptet FBK vara klockrena.

Hade varit spännande att få vara en fluga på väggen inne i LLA när  farbröderna Glennert och Rundqvist presenterar FBK för sina kommande nyförvärv.

Vad lockar ni med? Är det närheten till Oslo, eller Kaffet i termosarna?

Eller vad är det? "It beats me" i alla fall.
Kommentera

Kongo: Därför snacket har enligt uppgift varit så att de räknade med hans signatur. Men men. Vem vet.
Kommentera

Yellowcard:
Varför tror du att dom hade "räknat in" Sanny?
Kommentera

Jag förutspår att vi kommer ha några kämpiga år framöver - jag är mentalt förberedd på att en missärsäsong kommer att komma där Pääjärvi (vår sista stjärna) sedan lämnar laget för något annat lag i elitserien eller AHL/NHL.

Vi kommer ha ett dugligt lag som gör att vi kommer klara oss kvar, med lite tur (som förra säsongen) kommer vi ta sista platsen och gå till slutspel.
Hur "dåligt" lag vi än ställer upp med så kommer vi kämpa oss kvar. Laget kommer alltid ha en extraspelare - och det är vi! Supportrarna, vi som är de sista som faktiskt har kvar det där Timråhjärtat alla talar om.

Jag är redo för tuffa tider, nu när Sanny inte kommer så känns det väl si så där när man fått smälta det hela. Han är ganska så uppsnackad, hade kostat sjukt mycket pengar... Pengar som nu kan användas till annat smått och gott istället. Ja, det lär vara lite panik i knutarna nu bland allt Timråfolk som har hand om värvningarna, de hade nog räknat in Sanny. Skriver inte Lehtonen på nytt kontrakt nu vette fan hur det kommer se ut bakåt.
Kommentera

Hahl Bundy: lite ljus i dessa mörka tider på HS
Kommentera

Skarin: Vi kanske behöver åka ur o börja om o arbeta oss upp igen efter 18 år. :/
Kommentera

Jag är både förvånad att Sanny valde FBK, men till viss del inte.

Sanny Lindström har haft ett visst hjärta för Timrå IK tidigare. Det har han ju bevisligen inte längre. Det är väl det som är det mest tråkiga. Han tror nog inte på den här föreningen längre, framförallt inte inom den sportsliga biten. Sedan måste väl ändå frugans betydelse och närheten till Oslo (det är ju faktiskt väldigt nära dit från Karlstad) spelat en ganska så stor roll tycker man.
Pengarna verkar ju inte ha spelat sådan stor roll för den gode Sanny då han enligt de flesta uppgifter hade fått mer pengar här, i den klubb han en gång älskade.

Hur som helst. Sanny är ingen gudabenådad hockeyspelare. Snarare tvärtom. En sådan som Sonntag kanske kan spela ännu mer fysiskt, hårt och enkelt än vad Sanny skulle göra. Tids nog kanske. Och om vi ska vara helt ärliga så gjorde väl Sanny en inte alltför bra säsong här innan han stack till Schweiz. Som kapten blev han sämre som hockeyspelare tycker jag. Han blev lite för försiktig och stillastående i sitt agerande. Han blev aldrig den där defensiva backlippa som jag hoppats på i alla fall.

Men det här scenariot var ändå inte bra. Det var inte bra alls skulle jag vilja säga. Men jag har sagt det förr och jag säger det igen. TIK har tappat rejält i attraktionsvärde. Det hela började när Nubben och Hahl försvann....

Tråkigt.
Kommentera

Kevin O Shea: vart ifrån kommer ryktet om Niko Kapanen?
Kommentera

kakblad: Du kommer tydligen inte ihåg hur det såg ut här inne när vi Riku Hahl var det hetaste värvningsspåret.
En defensivspeciallist som gjorde typ 5 mål på 100 NHL-matcher. Inget att bygga en offensiv förstalina på således.
Att sedan Niko Kapanen är en mycket bättre offensiv spelare än Hahl, verkar du inte förstå.
Kommentera

Harryhaffa: Ha ha ha...dagens roligaste! :-D
Kommentera

JimmyH: Det hade känts mer "riktigt" om han hade vänt "hem" till Stockholm och Djurgården - men att dra till Löfbergs känns som ett "svek".
Kommentera

Ambroo: Modo?
Kommentera

JimmyH: Han vill vinna nånting och det kan ingen ta ifrån honom. I Timrå har man aldrig vunnit nåt och ingenting talar heller i dagsläget för att man kommer att göra det under hans aktiva karriär. Sen kan jag väl kanske tycka att just det i sin tur vore en jävla utmaning. Tänk bara att få bevisa motsatsen och att få göra det som kapten i klubben man "älskar"...

Jag vet iaf vad jag skulle ha valt.
Kommentera

superfalle: Jag är nog inne på din linje, vad har Sanny gjort som är så OTROLIGT STORT för timrå?

Jag minns tacklingen på Yetman och den var fin, men inte gick Timrå till final det året heller.

Nä han är otroligt överskattad som spelare,,, Personligen är jag glad att få in lite nytt blod, kanske den spelaren väljer att spela resten av sin hockey karriär i Timrå?!

Sanny lämnade Timrå och varför skulle han tebax hit? Varför måste det bero på en "dålig" förening? Varför är detta slutet för Timrå? Nä skärp till och se möjligheter i andra spelare, vi kommer ändå ha 4 av sveriges bästa spelare, Anton L, Magnus P,S Eric M och Sebbe.. som dessutom är under utv.
Kommentera

Det som känns extra jävligt är väl egentligen att så många av oss så sjukt gärna hade sett Sanny i TIK, medan FBK ser Sanny som mer eller mindre en "nödlösning" för att Sevc inte stannade + att de förmodligen inte lyckas få hem Mattias Karlsson.

Likadant var det ju med bagarn. Många FBK-fans ställde sig frågande till om de överhuvudtaget behövde en till center, men en riktigt smärtsam förlust för oss blev det icke desto mindre!

För att summera det. Det svider fan så mycket mer för oss än vad det känns gött för värmlänningarna. :(
Kommentera

JimmyH: Själv är jag övertygad om att det spelade in.
Kommentera

Laken: Just den detaljen var nog av marginell betydelse. Det finns hockeylag i Oslo också.
Kommentera

Jag förstår Sannys val med tanke på att han har fru/flickvän ifrån Oslo.
Kommentera

Danfj:

Utveckla gärna vad du menar med god natt..
Kommentera

Harryhaffa:

haha :D
Kommentera

God natt Timrå, det var kul så länge det varade
Kommentera

The great one: Det har jag ingen aning om.
Kommentera

The great one: jag tror vi hade behövt ro i land Sanny för att andra skall se att det satsas, nu tror jag att många som väljer mellan Timrå o nått annat lag väljer som Sanny o Warg mfl det andra laget.

Detta är ingen bra trend eller betyg till TJ som värvare.

Kommentera

Kattgubben: Du behöver inte annstränga dig med käppar likt de asiatiska ninjas, tror inte ens en vodoo docka behövs,,,så blir det jag har sett filmen,,Timrå kör över FBK med 4-0 i kvarten, och winnerborg gråter sig till söms med snuttefilten runt sin tumme,,,,en bra film var det och slutet ja var nyfiken men jag såg slutet med:)
Kommentera

JimmyH:

Hur trovärdigt är det med Niko Kapanen?
Kommentera

Chansen att vinna något, jovisst.. Men räkna med att vi ska sätta alla käppar i hjulen som går att uppbåda för att förvägra honom nöjet någonsin få vinna något SM-guld.
Kommentera

Mackelito: Mycket kan ha hänt på 8 år, känns lite missvisande att jämföra så gamla siffror.
Kommentera

« · 1153220 · »