1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590322 inlägg · 6217 ämnen

Säsongens 5 (största) floppar

« · 53198 Till forumet

Säsongens 5 (största) floppar
I mina ögon är det Nubben som har varit säsongens största flopp (Dåliga nyförvärv - Nån får godkänt, resten underkänt.)
Eller kanske styrelsen, eller vem/vilka nu som gett Nubben rollen som sportchef. Oprövad och omeriterad som sportchef. Tvärtom vad lag ett lag som Timrå behöver. Luktar looser-välgörenhet.

Molin får bli flopp nr 2. Eller kanske styrelsen, eller vem/vilka nu som gett Molin rollen som tränare. Peo Larssons svaghet var väl själva coachningen. Så fixar man Molla som ersättare, som är ännu sämre att coacha.

Antar att flopparna tillsammans ligger bakom flopp nr 3; avskedandet av Källarsson. Fan vad förbannad jag är över det. Källarsson har väl inte varit sämre än någon annan back i laget. Han har i alla fall inte varit sämst. Viktor Wallin, Simons, m fl, där har vi folk som VERKLIGEN bör få sparken.

Flopp nr 4. Åhlund. Jag ser inte Åhlunds "Storhet". Jag ser inte ens hans medelmåttighet. Långsam, klumpig och allt annat än konstruktiv. Dessutom sämst i elitserien på att teka.
- "Jamen han har rutin, är kylig och kan hålla i pucken"
Äh! Spelare som gör poäng, i alla fall nångång i bland, det hade Timrå behövt. Bristen har hela säsongen varit målskyttet, och så värvar man Ward och Åhlund som (nästan) aldrig gör mål.
Åhlund har gjort 2 poäng och inte tillfört ett dyft. Bara kostat pengar.

flopp nr 5: (nyförvärven borträknade) Fredrik Andersson - målvaktstavlornas kung.
och förresten flopp nr 6: Niclas Thorén. Han Har inget att göra i ett elitseriebås. Looser-välgörenhet igen. Sparka karln

....Förlust mot Färjestad säger väl inte så mycket...Jo, målskyttet måste komma igång till kvalserien, annars godbye.
Kommentera

« · 53198