Moverare: Starkt (eller nåt) att ni spöar Mora. Såg du matchen? Nådde den nån högre nivå? Risken är väl som alltid att S-vall redan klöst av sig klorna under den första matchen i cupen innan den lite viktigare matchen nu på lördag...
Dream Team: Hmm, kräftskiva 19.30 på lördag, kan vi avfärda katterna på dryga två timmar eller vad tror du? Om vi leder med 6-1 (sållet Oksa!) efter två perioder kanske man kan tjacka spikskor och listigt dra iväg...
För övrigt kan man notera att Allians för Sverige med Reinfeldt i spetsen uppvisar stora tecken på försäsong: Formtopp vid helt fel tillfälle... Upp som en sol och ner som en pannkaka! Hoppas att Timrå IK inte dominerar, utan som sunda sossar lurar i vassen!
orion: Tveksamt läge, om mitt diskvatten får uttala någon typ av spådom..? Sållet i mål släpper nog in minst två baljor, det är sanning. Gör vi fler än så många på fenomenet till målvakt som katterna har? Sedan är väl frågan hur pass pissljummen DU vill komma till skivan med. Fast ett par glas i puben lär väl lösa den biten, förstås. På tal om klackar och den åtminstone från den ena sidan (från bortre stå..) emotsedda klackmatchen kan tilläggas att tomma tunnor alltid skramlar mest...
Dream Team: Jag har varit med på en SCA-cup där katterna före matchen var så inihelvete tysta, fast jävligt många! Helt plötsligt dånar hela klacken "HATA TIMRÅ" så pärlsponten i deras sunkiga lada spricker. Jävligt imponerande, fast å andra sidan fruktansvärt pinsamt, det är ju inte hat som för människor närmare varann. Minns jag rätt? Var det den matchen vi ledde så till den milda grad att TIK-klacken skrek "Älska Sundsvall" till den sorgliga Kattklacken som i tredje perioden fortsatte med "Hata Timrå"...
orion: Kan man inte ha lite bättre framförhållning inom din släkt, på ditt företag, bland dina vänner eller vart fasen du nu skall avnjuta dina kräftor att man förlägger det til en lördag i september när det är derby i Gärdehov?
Du får ursäkta mej, men jag tycker det låter lite grand som taskig planering.
Men du gör ju som du vill, tänker inte klandra dig något mer för ditt val.
Hockey eller kräftskiva - att vara eller icke vara!
65selander: Låter som en helgjuten idé. En klaring och kräftor.
Bojkotta restaurang Etage. De vill inte ha några pengar från utsocknes. Det står klart sedan man fullständigt ignorerat min "bokning" av bord efter morgondagens match, så nu skiter jag fullständigt i dem.
ernie eagle: Jag lever, och har alltid levt utan kalender. Imorgon vet jag vad jag ska göra, men om dagarna efteråt har jag inte en aning! Ett sätt att överleva när man har för mycket att göra! Mitt "carpe diem" har tydligen satt mej i klistret här vad gäller mitt älskade hockeylag, men medge att reklamen för SCA-cupen kunde ha varit tydligare, när-var-hur!
Dragan 2k: Hahaha...du e la för god du Dragan. Se till att fixa barnvakt till helgen 7-9 oktober så skall vi nog kunna hitta på lite skoj. En whisky Higlander Park till Friman SR och varför inte några klaringar ute i svängen och en god cigarr till en mytomspunnen legend - ja dit räknas du också Anders!
Hur låter det? Längtar tillbaks, abstinens har varit svår och outhärdlig!
ernie eagle: Serien är ju som att gå tillbaks till rutiner: Jobba på dan, gå på hockey på kvällen, SCA-cupen är mer "hoppsan, får vi spöa katterna igen, men hallå...det är ju sommar"
orion: Reklam för cupen? Du tycks ju ha tillgång till internet - och cupen har väl spelats vid ungefär samma tid under ett stort antal år nu, så det har väl bara varit att gå in på Kattkräkens sida och tittat när det är match. Har för mej att spelprogrammet var klart någon gång under sommaren.
Dragan 2k: motprestationen kanske är lite dans, av män för män, i dunkel belysning..
Jag funderar på att se en match denna cup, om det inte kommer obstinata nynasister och kallar mig "kommunist och negerälskare" och vill slåss...
Sedan tycker jag väl att CSA(som min flickvän sa)-cupen var lite roligare förr, då man verkligen hatade sundsvall och njöt av att se dom förlora. Nu har jag mera samma inställning till derbyt som jag har när jag ser på "Idol", några förvirrade själar som försöker spela hockey och visa oss i " Juryn" att de är nånting att ha......
För att slippa nån kvick lokatt (finns det nån fler än moverare?) så menar jag sundsvall:)
Rox: det är väl bara att starta en ny tråd vet ja. själv tycker jag att det är mycket snack inför match iallafall i serien kanske har jag missuppfattat dig menar du kvällens match eller över lag?
Manderville: nu ska vi ta det lite lungt kanske blir det nersågade tallar jag tycker inte att våra tallar verkar stå så stadigt just nu men jag hoppas o tror att vi vinner cupen i helgen DAGS FÖR LITE FLYT NU!
kungsbacka: Flyt! Snarare naturkatastof...inte vet jag..när stormvinden Gudrun kommer gör hon det med besked..det blir pappersmassa av alla stolta starka tallar...den tredje stadsmakten får vara med på ett hörn och slipper känna sig utanför. Pappersmassa priset sjunker djupt liksom våra nermalda tallar. FI är inte bara en benämning i efterkrigstidens värnpliktsparlör.. Aftonbladet eller expressen?, Dagbladet eller ST? Rubrikerna om vårt oflyt kommer aldrig att sina.
Det råder som vanligt ond voodoo på SCA cupen, liksom i Gavlerinken och den dära hallen på leråkern utanför Linkping. Det är bara förklädda tillställnigar för kamikazepiloter och folk med förkärlek för S/M. Gå inte dit! :-) Eller är ni ett gäng ångestfyllda nihilister? :-)
Där man som supporter tvingas vallas i halvkilometer långa katakomber med diverse tingeltangelgrejor som säljs med obskyra djurmotiv och där illaklingande klubbnamn florerar. Där den folkliga stämningen byts ut mot illasinnade blickar mot fel färger på halsduken och där stämningen tillsist kommer att likna något av de slutgiltiga grälen i Ingmar Bergmans Scener ur ett äktenskap.
Skulle TIK leda i periodpausen tvingas man pissa i kaffemuggen. Sedan har någon ligist skurit sönder däcken på bilen på parkeringen om TIK råkar vinna. Nä...inte vill jag ha flyt...det lönar sig inte. ;-)
" Var med och bygg nya Sundsvall Hockey! Nu kan du vara med och bygga framtidens Sundsvall Hockey! Du kan skänka 100 kr som går direkt till truppen genom att ringa 0944-1002100. Vill du bidra med 200 kr ringer du 0944-1002090.
ee_: Tycker du borde ligga lågt med inläggen, det har varit många spammare under SCA-cupen som blivit medlem och blivit avstängda samma dag. By the way, härlig seger i cupen! Vart orolig att IFSH skulle vinna cupen där ett tag, men det dröjer nog ett tag innan dem gör det. Ganska pinsamt att dem aldrig har vunnit sin egen cup, aja härlig seger iallafall bara att träna vidare tills elitseriestarten!
Info:
www.sundsvall.nu/sundsvallhockey/sca/0506/index.asp