1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596749 inlägg · 6217 ämnen

SCA-Cupen 2008

SCA-Cupen 2008
Mellan den 3 och 6 september spelas Sveriges äldsta hockeycup, nämligen SCA-Cupen.
Detta blir det 35:e gången i ordningen.

Deltagande lag:
Brynäs IF
IF Sundsvall Hockey
Modo Hockey
Timrå IK

Onsdagen den 3:e. Timrå - Modo
Fredagen den 5:e. Timrå - Brynäs
Löfdagen den 6:e. Sundsvall - Timrå

Det ska bli kul att se spelarna för första gången live den här säsongen, och hoppas att Toni smäller på mot Modo....

...och på vinnst!

Håller Kevin O´shea reda på statistiken?

Sv: SCA-Cupen 2008
Cartman: Åker till Kreta ganska direkt efter slutsignalen mellan Timrå och MoDo, så jag får jobba ikapp när jag kommer hem den 11:e.
Annars har jag järnkoll på statsen :-)

Va!! Är det dags för SCA cupen igen. Tur att du sa det så ingen missar det.

God Morgon Alla Timrå Fans.
Här är er nya finnkedja.

Vänster FW.
Toni Mäkiaho

Center FW
Mika Pyörälä

Höger FW
Timo Pärssinen

Here we come!

Leroy: Jag skulle gärna se Mäkiaho - Hedström - Tenkrat. Snacka om tung kedja att möta

ralus: Tror som dig. Har en känsla av att det blir så också.

ralus: Läste att en malmöit skrev att Mäkiaho var för långsam för allsvenskan och hur ska det fungera med Tenkrat som är bland de snabbaste i Elitserien? Han lär ju bli lite hämmad, men samtidigt en hård, tuff och spännande kedja.

Anonymous: Mäkiaho och Tenkrat är Right Wingare bägge två så det lär nog inte bli något problem.

dr-nix: Du slog huvve på spiken. Eller, just därför.

Blir kedjorna så här på onsdag kanske:

Pyrre-Wandell-Pärra
Hynning-Jonte-Pääjärvi
Sundh-Bagarn-Mäkiaho
Lander-Jesper-Svensson

PS
Jag tycker inte att Cartman visar tillräcklig entusiasm. Själv hade jag nog tryckt in minst ett utropstecken till i trådrubriken.

T T: varför inte sätta ihop två riktiga power kedjor byta plats på Päärjärvi och Mäkiaho

Pyrre-Wandell-Pärra
Hynning-Jonte-Mäkiaho
Sundh-Bagarn-Päärjärvi
Lander-Jesper-Svensson

Blizzard: Tja, det beror väl på vad man menar med "power". Oscar Sundh är väl mer tacklingsvillig än vad Hynning är.

T T: jo men då skulle Mäkiaho kunna ta över Hedströms roll i kedjan. Det skulle bli ruskigt jobbigt att möta hynning-Hedström-Mäkiaho, sedan kommer Tenkrat in då skulle man kunna lägga Mäkiaho med Sundh och Bagarn eller visevärsa.

TT: De man kan konstatera är att Timrå ik har jäkligt bra forwards uppställning. Man skulle nog kunna hitta massa sätt att få ihop kedjorna, ditt förslag var inte så pjåkigt.

Hur många åskådare tror ni att det blir mot Modo då?, lite bättre än förra året hoppas man väll.

Cartman: Runt 3-4000 tusen har dom väntat sig i alla fall

Mathias: De ska väl inte ta bilder för hockey kort i år med som dem gjorde i fjol? Dem knäpper ju så tätt så man kan ju inte vara där. I fjol va de ju epileptiker som va tvungen att gå hem för dem där knäppisarna inte kunde dämpa blixttätheten.

Zäta tränar med Rögle, och berättar var han kommer att spela när han slutar i Detroit.

(se länken)

Leroy: Där var du sen:-(

Mathias: Ja man får hoppas att det blir uppåt 4000. Hur många var det förra året?

Leroy: jo men att han skulle avsluta karriären i Timrå (förutsatt att dom lirar i ES då) kändes rätt givet nu när han tagit Stanley Cup. Det skulle vara om han inte klarat av det och kände att han ville ge sina sista år i karriären till att försöka ta den bucklan. Men det är på tok för tidigt att tänka på sånt, han har säkert 10år till i NHL känns det som.

dr-nix: Om 10 år är han väll 38. Är han inte lite för gammal då?
Minst om 5 år.

Cartman: nej han är inte för gammal då, kollar du på åldern där borta i NHL så kommer du att märka att 38 inte alls är en jätteovanlig ålder. Okej nog tror jag att han återvänder då han är runt 35-36års åldern kanske men vill han så klarar han lätt av 10+år till i NHL (förutsett att han slipper skador som kortar karriären givetvis).

dr-nix: ja visst, men nu när det gäller Henrik Zetterberg så ska det nog inte spela så stor roll hur gammal han är:)

Vad är det för inträdes priser som gäller på onsdag mot Modo?

Cartman: sittplats såg jag på ticknet 130

berra: Ok, på stå är det bara att betala eller måste man ha billjet?

Cartman: både och, skulle jag tro ; )

Cartman: Något förköp har det aldrig tidigare varit tal om. Då åkte man upp till arenan och köpte biljetterna. Det räknar jag med i år igen. 130 kr, lät dyrt. Vad kostade det ifjol?

actionleif: citerat från inför cupen, Modo:

"Modos medelålder är 26,72. Medellängden är 12,36 och medelvikten är 86,40kg."

Vad små spelare de har i Modo endast 12,36 cm...=) Kanske kommatecknet hamnat fel borde det inte vara 123,6 cm....=)

Red Rocker: Fortfarande väldigt små spelare... :-) 12,36 cm kanske dom snittar på annan kroppslig längd.

Red Rocker: Det jag reagerade på var att det känns som att medelåldern var väldigt låg med tanke på alla farbröder i deras trupp.

73Sjöbba: Vi är yngre, tyngre och längre, Modo är gamla, små och lätta...=)

Red Rocker: Kort å tjock har fått en helt ny innerbörd. *skratt*

actionleif: Tackar ;)

Vad blir det på onsdag då? Själv tror jag på vinnst med 4-2:)

Cartman: Min spåkula sägaer att vi vinner med 9-1. Jonte gör 1+5 i sin nya centerroll.

Toni Mäkiaho gör två mål och drar på sig 0 utvisningsminuter men sätter däremot en klockren tackling på valfri MoDo-spelare. Fast det är lite suddigt, det kan även bli så att Mäkiaho stoppas från spel för att nån klubb från Schweiz ska ha transferpengar.

Vi får behålla våra finländare i helgen. Hietanen från Brynäs ska dock spela landskamper.

Flyttar inlägg till en befintlig tråd.

Nu höjer vi temperaturen lite. På ST-tv finns nu en kortare intervju med Toni Mäkiaho - som landade i morse. Verkar vara en kul kille - och blir säkert en del värd när det hettar till.

Vi sänder highlights från alla matcher i cupen, så kika in under veckan.

Mäkiaho spelade för övrigt med Pyörälä och Wandell på dagens träning.

Henning @ Sundsvalls Tidning Idag kl. 15:00

Så Pärssinen ska spela trots allt:)

Cartman: Han hade väl bara tappat tvålen i duchen?

Förtydligande.
– Han har ont i musklerna kring sätesmuskulaturen, säger Forsberg.

Cartman: Har personligen träffat Pärssinen idag. Men valde att inte nämna något om det för honom

Mathias: Så du menar att du inte berättat för honom att han är skadad?

actionleif: Ha Ha :)

actionleif: Jag valde att inte fråga någonting om hans skada

Mathias: Ja han har väll det tillräkligt svårt nog;)

Är det nån som har någon aning om hur länge B-Hallen har öppet efter sista matchen varje kväll?

Har jag drömt eller sades det att man kan köpa den nya matchtröjan i helgen?

Svartvadet och salomonsson borta imorgon.

Får vi Huring som domare ikväll?

« · 1058731