Nu höjer vi temperaturen lite. På ST-tv finns nu en kortare intervju med Toni Mäkiaho - som landade i morse. Verkar vara en kul kille - och blir säkert en del värd när det hettar till.
Vi sänder highlights från alla matcher i cupen, så kika in under veckan.
Mäkiaho spelade för övrigt med Pyörälä och Wandell på dagens träning.
Cartman: Min spåkula sägaer att vi vinner med 9-1. Jonte gör 1+5 i sin nya centerroll.
Toni Mäkiaho gör två mål och drar på sig 0 utvisningsminuter men sätter däremot en klockren tackling på valfri MoDo-spelare. Fast det är lite suddigt, det kan även bli så att Mäkiaho stoppas från spel för att nån klubb från Schweiz ska ha transferpengar.
Cartman: Något förköp har det aldrig tidigare varit tal om. Då åkte man upp till arenan och köpte biljetterna. Det räknar jag med i år igen. 130 kr, lät dyrt. Vad kostade det ifjol?
Cartman: nej han är inte för gammal då, kollar du på åldern där borta i NHL så kommer du att märka att 38 inte alls är en jätteovanlig ålder. Okej nog tror jag att han återvänder då han är runt 35-36års åldern kanske men vill han så klarar han lätt av 10+år till i NHL (förutsett att han slipper skador som kortar karriären givetvis).
Leroy: jo men att han skulle avsluta karriären i Timrå (förutsatt att dom lirar i ES då) kändes rätt givet nu när han tagit Stanley Cup. Det skulle vara om han inte klarat av det och kände att han ville ge sina sista år i karriären till att försöka ta den bucklan. Men det är på tok för tidigt att tänka på sånt, han har säkert 10år till i NHL känns det som.
Mathias: De ska väl inte ta bilder för hockey kort i år med som dem gjorde i fjol? Dem knäpper ju så tätt så man kan ju inte vara där. I fjol va de ju epileptiker som va tvungen att gå hem för dem där knäppisarna inte kunde dämpa blixttätheten.
TT: De man kan konstatera är att Timrå ik har jäkligt bra forwards uppställning. Man skulle nog kunna hitta massa sätt att få ihop kedjorna, ditt förslag var inte så pjåkigt.
T T: jo men då skulle Mäkiaho kunna ta över Hedströms roll i kedjan. Det skulle bli ruskigt jobbigt att möta hynning-Hedström-Mäkiaho, sedan kommer Tenkrat in då skulle man kunna lägga Mäkiaho med Sundh och Bagarn eller visevärsa.
ralus: Läste att en malmöit skrev att Mäkiaho var för långsam för allsvenskan och hur ska det fungera med Tenkrat som är bland de snabbaste i Elitserien? Han lär ju bli lite hämmad, men samtidigt en hård, tuff och spännande kedja.
Cartman: Åker till Kreta ganska direkt efter slutsignalen mellan Timrå och MoDo, så jag får jobba ikapp när jag kommer hem den 11:e. Annars har jag järnkoll på statsen :-)
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·