-Gurra-: jo tyvärr är det så, men vi som var där vet ju att det var en olyckshändelse :) och som du säger, tidningarna skriver det vi vill läsa, thats it ..
Har du råkat ut för något liknande tidigare? - Första året jag dömde i Elitserien så åkte jag in i Sanny Lindström och då drog jag på mig en liknande hjärnskakning.
Det var fel person att köra in i måste jag säga? - Ha ha… ja verkligen! Det var som att köra in i ett granitblock
-Gurra-:Jag tycker också det är larvigt att dundra på med krigsrubriker över en sanning med modifikation. Men tidningarna gör ju allt för få sälja fler lösnummer och öka prenumerationsupplagan med att basunera ut så smaskiga scoop som möjligt. Dock är det ju inte journalisterna som sätter runrikerna utan mediekåta korrigerare som blir våt i byxorna när de får klämma i för kung och fosterland.
-Gurra-: Skribenten väljer såklart rubriker som ska locka läsarens intresse. Så gäller även i dag/kvällstidningarna. Men det känns lite som om man letar en hackkyckling genom att skriva så här.
"Toni Mäkiahos tuffa smäll – på domare Lindqvist: Såg rejält borta ut." (dagbladet.se)
Denna mening står att läsa överallt. Varför kan man inte skriva som det faktiskt är istället. Det var ju inte domaren som skulle bli tacklad.. Han råkade bara vara på fel ställe vid fel tidpunkt. Varför lägga skulden på Toni för det.
moreten:Det spelar säkert också in. Men jag tror många underskattar Sundsvall Hockey. Det har en bra mix utav utvecklingsbara spelare trots att man tappat Niklas Zetterström.
Fortfarande ingen som vet vad som hände med Lindquist?. Jag tyckte inte att smällen var så hård. Men det kanske tog på nån gammal skada. Någon som vet mer?.
Cartman: Visst är de så! Men jag hade ändå på känn att det kunde bli en jämn match. Brynäs är inte vad de en gång har varit och Sundsvall har ett ungt hungrigt och äregirigt lag som vill visa framfötterna i sin egna cup. Så jag är inte sådär våldsamt förvånad faktiskt.
Saxat från Dagbladet: "De mindre framträdande nyförvärven Dennis Persson och Jesper Samuelsson gjorde i paritet vad jag förväntat mig. Persson något bättre än väntat."
Känns skönt att det var fler än jag som tyckte han var OK. :)
Frella: Vi spelade väl mot modo också eller? Klar för VF var han nog redan i februari.
"Av hänsyn till alla inblandade parter, Kent Norberg, Timrå och Frölunda, kommer Frölunda inte att ytterligare kommentera namn till den sportsliga organisationen, förrän säsongen är över för båda lagen." 2008-02-04 13:12 www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=128&a=399203&ref=rss
janssonovich: Hjälte från slutspelet? Var väl snarare Regin det. Hahl vek ju ner sig grovt i semin mot HV t ex. Men har man redan skrivit på för VF så är det väl lätt att tänka på annat.
Hahl Bundy: Ja känns riktigt kul att se såna unga talanger få visa upp sig, han gjorde de visserligen förra säsongen också, men nu känns de riktigt bra! Tillsamans med Lander kan de här bli hur bra som helst ;)
Skönt att få se en värdig ersättare så här tidigt (om de nu håller i sig, hoppashoppas!) De enda jag saknar är Hahl, vem ska ersätta våran hjälte från slutspelet?
janssonovich: Pääjärvi var riktigt bra. Den killen kan verkligen åka skridskor. Signa honom fort som klåen för en 3, 4 år till tills han försvinner till NHL. Wandell, Vem saknar Regin om han fortsätter så här?
Känns kul. Hockeyn är på G att börja snart på Riktigt.
Hahl Bundy: Va riktigt kul att se Pääjärvi igår måste jag säga, Wandell var också en positiv överraskning! Skön seger, hoppas på en bättre match av Timrå imorgon med mera fart och fler mosade domare ;o
JimmyH: Jag hänger nog inte upp mig särdeles mycket på den här matchen, precis som du inte gör förmodar jag. Tycker nog att det var lite rörigt allt emellanåt men jag fick ändå bra vibbar. Tenkrat ska ju in i det här liksom Timo som satt framför mig o gullade med ungarna under matchen :)
Hahl Bundy: De är bra men alla tycker olika som sagt, Mäkiaho tyckte jag var bra i de offensiva spelet men precis som du säger så var inte många passningar rätt, men han kämpade och åkte mycke skridskor och visade framfötterna, tror han kommer bli en viktig del i Timrås lag bygge denna säsong.
General_Moisio: Det var det fler som gjorde. Mäkiaho hade inte många passningar rätt heller tex.
Persson hade några riktigt bra defensiva insatser då han läste spelet o resolut klev in o tog pucken vid ett flertal tillfällen, Nä för min del var han en positiv överraskning.
Han kommer att bli riktigt bra men det är ju bara vad jag tror.
Timrås SCA-cup började som sagt igår med match mot MoDo ett Timrå som började i högt tempo och åkte sönder MoDo. Timrå dominerade mest matchen igenom förutom dom gångerna som Modo fick PP men dom lyckades aldrig peta pucken förbi Backe som storspelade. modo såg trötta och bleka ut medans Timrå öste på och snurrade och fintade glatt med modo spelarna som i vissa stunder såg ut som rundningsmärken.
Betyg efter matchen
Fem plus:
Johan Backlund, räddade timrå ett antal gånger och var lysande.
Magnus Pääjärvi Svensson, lekte och dominerade fullständigt, kommer bli ett viktigt tillskott denna säsong ett år äldre och så mycke bättre.
Fyra plus
Oscar Sundh. såg pigg och rapp ut på skridskorna.
Tom Wandell. kommer bli vår nye Regin full fart, bra kontroll, bra blick över spelet, kommer bli oerhört viktig denna säsong.
Tre plus:
Björn Svensson, alltid pigg, forecheckar högt och gör ett bra jobb i de tysta.
Jonathan Hedström, bra som center, måste visa mer.
Anton Axelsson, stabilt intryck av axelsson bra fart skapade en del chanser.
Mika Pyörälä, bra fart skapade en del chanser kommer bli grym i vinter.
Mikko Lehtonen, bra back som kommer bli nyttig i vinter.
Toni Mäkiaho, klart godkänd debut, fick även näta.
Kimmo Lotvonen, en okej match även här, bra backspel i övrigt, finns mer att önska i de fysiska spelet precis som i fjol.
Pär Styf, En okej match för Styfen känner sig nog bekväm med att vara kapten.
Johan Andersson, bra att han står upp mot Wernblom.
Anton Lander, såg pigg och snabb ut. kommer bli grym i vinter.
Sebastian Erixon: spelade med Lehtonen gjorde de bra, kommer bli bättre i vinter har utvecklats bra, bättre i de fysiska spelet
Robin Jonsson, bra back som kommer bli viktig, bra offensiv och defensiv, kan även han bli bättre i de fysiska spelet.
Ej godkända:
Fredrik Hynning, såg trött och slut ut. Kan bättre kommer bli bättre.
Dennis Persson, slarvade tappade puckar i egen zon.
Annars gör Timrå en klart godkänd match, de ser bra ut för fortsättningen. Match nu igen på fredag mot Brynäs dags att ta nya tag och krossa kaffebönorna.
mikenomad: Tror ChipsDick gjorde det medvetet. Han visste att han skulle bli avstängd över jul och nyår. Nu får han vara hemma och umgås med släkten och barna och käka chips och dricka öl, istället för att åka till Östersund o Vimmerby bla.
O No...
6-2 till Medelpads stolthet, for sure.
Minst 3 points till Pääjärvi å match straff till Mäkiaho, stall tips från värmen.